Wednesday, 22 January, 2020
Τελευταίες Ειδήσεις
Home / Ειδήσεις / Τοπικά Νέα / Χειμερινές εκπτώσεις 2020: Προσοχή στις διαδικτυακές αγορές, τα κινέζικα και τα τούρκικα προϊόντα

Χειμερινές εκπτώσεις 2020: Προσοχή στις διαδικτυακές αγορές, τα κινέζικα και τα τούρκικα προϊόντα

Ξεκινούν σήμερα 13 Ιανουαρίου 2020 οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως το Σάββατο 29 Φεβρουαρίου 2020.
Την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, δηλαδή στις 19 Ιανουαρίου 2020, τα μαγαζιά θα είναι ανοιχτά, με το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας είναι από τις 11:00 έως τις 18:00.
Σημειώνεται ότι οι επίσημες περίοδοι των εκπτώσεων μέσα στο έτος είναι τέσσερις, δύο χειμερινές και δύο καλοκαιρινές, ενώ είθισται μέσα αυτά τα διαστήματα κάποιες Κυριακές τα καταστήματα είναι ανοιχτά.
Οι διαδικτυακές παγίδες, τα κινέζικα και τα τούρκικα
Πολλοί καταναλωτές θα επιλέξουν το διαδίκτυο, για να κάνουν τις αγορές τους αυτή την περίοδο όπου υπάρχουν μεγάλες προσφορές. Όμως, χρειάζεται προσοχή!
Χάρη στη νομοθεσία της Ε.Ε., κάθε καταναλωτής στην Ε.Ε. έχει το δικαίωμα να λαμβάνει σαφείς, ορθές και κατανοητές βασικές πληροφορίες από έναν έμπορο σχετικά με ένα προϊόν ή μια υπηρεσία πριν προβεί σε αγορά μέσω του διαδικτύου. Οι πληροφορίες αυτές πρέπει να αφορούν τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, την τιμή μαζί με τους φόρους, το κόστος παράδοσης και την ύπαρξη του δικαιώματος υπαναχώρησης ή ακύρωσης. Η νομοθεσία της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών υποχρεώνει τους εμπόρους να συμπεριλαμβάνουν όλες τις υποχρεωτικές χρεώσεις στις αναγραφόμενες τιμές και, στην περίπτωση που οι χρεώσεις αυτές δεν είναι δυνατόν να υπολογιστούν εκ των προτέρων, ο καταναλωτής θα πρέπει να το γνωρίζει. Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., όταν οι καταναλωτές πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές πρέπει να ενημερώνονται με σαφήνεια σχετικά με το δικαίωμά τους για υπαναχώρηση.
Το Νοέμβριο του 2018, η Ε.Ε. διενήργησε έλεγχο («σάρωση») σε ιστότοπους καταναλωτικών ειδών, σε όλη την Ε.Ε (24 κράτη μέλη και Νορβηγία και Ισλανδία). Ο έλεγχος διενεργήθηκε σε 560 ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου που προσφέρουν προϊόντα, υπηρεσίες και ψηφιακό περιεχόμενο, όπως ρούχα, παπούτσια, λογισμικό ή εισιτήρια για ψυχαγωγικές εκδηλώσεις. Δυστυχώς σε ένα μεγάλο ποσοστό διαπιστώθηκαν απάτες και παρατυπίες…
Το ΚΕ.Π.ΚΑ.-Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών συνιστά, στους καταναλωτές: Πριν ολοκληρώσουμε μια διαδικτυακή αγορά, προσέχουμε, αν στον ιστότοπο υπάρχουν σαφείς πληροφορίες, για:
* Τα χαρακτηριστικά του προϊόντος
* Την τελική τιμή του προϊόντος, περιλαμβανομένων των φόρων του κόστους παράδοσης, τυχόν τελών κράτησης, ή οποιαδήποτε άλλη χρέωση.
* Το δικαίωμα υπαναχώρησης
* Τους τρόπους πληρωμής.
* Την εναλλακτική επίλυση διαφορών
* Τις τυχόν εκπτώσεις και/ή προσφορές
Εάν λείπουν αυτά τα στοιχεία, ή κάποια από αυτά τα στοιχεία, από έναν ιστότοπο, ΔΕΝ ολοκληρώνουμε την αγορά μας. Οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, που βλάπτουν τους καταναλωτές, πρέπει να σταματήσουν.
Επιπλέον, το ΚΕ.Π.ΚΑ. εφιστά την προσοχή των καταναλωτών, όταν πραγματοποιούν αγορές, από ιστότοπους εκτός Ε.Ε. (Τουρκία, Κίνα, Ινδία, Καναδάς κ.λπ.) Πρέπει να γνωρίζουμε ότι πάνω από τα μισά μη ασφαλή προϊόντα, που κυκλοφόρησαν στην ευρωπαϊκή αγορά το 2018, προέρχονταν από την Κίνα.
Στην ευρωπαϊκή αγορά υπάρχουν απαιτήσεις ασφάλειας, που δε συμμορφώνονται πχ κινέζικα προϊόντα, όπως, ηλεκτρονικά είδη, ρούχα, κοσμήματα, καλλυντικά και παιχνίδια, που φαίνονται ιδιαίτερα φτηνά και προτιμώνται όμως για παράδειγμα, η Δανική Οργάνωση Καταναλωτών Forbrugerradet Taenk βρήκε παιχνίδια, που περιέχουν φθαλικές ενώσεις, που προκαλούν ενδοκρινολογικές διαταραχές.
Φυσικά οι καταναλωτές δεν μπορεί να αναλάβουν την ευθύνη να ελέγξουν την ασφάλεια των προϊόντων. Τα διαδικτυακά καταστήματα και οι αρχές (ευρωπαϊκές και εθνικές) πρέπει να εγγυηθούν την ασφάλεια των προϊόντων. Απαιτούνται κοινοί έλεγχοι της αγοράς, συντονισμένες ανακλήσεις μη ασφαλών προϊόντων, στενή συνεργασία ανάμεσα στις ευρωπαϊκές αρχές ασφάλειας προϊόντων και τις τελωνειακές αρχές.
Μεγάλη προσοχή στις απάτες που πολλοί την “πάτησαν” από διαδικτυακές αγορές και τους ήρθαν είτε ψεύτικα προϊόντα είτε παρήγγειλαν μάρκες και τα προϊόντα δεν ήταν παρά κινέζικα… αυτό συμβαίνει πλέον ξεκάθαρα και σε πολλά καταστήματα, που μέσα στις μάρκες ή προϊόντα γνωστών βιοτεχνιών “πασάρουν” και τα κινέζικα ή τα τούρκικα (που έχουν κατακλείσει τις αγορές την τελευταία 20ετια) και οι τιμές ξεφεύγουν αδικαιολόγητα, διότι ο καταναλωτής μπορεί να εντυπωσιαστεί από το προϊόν και να μη δώσει σημασία στην προέλευση (συνήθως τα περισσότερα κινέζικα είδη έρχονται μέσω Ιταλίας, οπότε αναγράφεται στα καρτελάκια made in Italy ή όταν προέρχονται από Τουρκία, τα καρτελάκια ξηλώνονται και αντικαθίστανται με αυτά των καταστημάτων… Ο έμπορος έχει την υποχρέωση να το αναφέρει και όχι ο καταναλωτής να “είναι διαβασμένος” και να νομίζει ότι από ένα καλό μαγαζί έκανε μία άριστη αγορά και να είναι αγνώστου… προελεύσεως! Άλλο θέμα, αν ο καταναλωτής εν γνώση του επιλέγει αγορές από τα κινέζικα και άλλο σε καταστήματα με “μάρκες” να πωλούνται αυτά τα είδη ως ελληνικά ή ιταλικά και να χρεώνονται σε υψηλότερες τιμές, εν αγνοία του πελάτη. Για αυτό το λόγο άλλωστε πάνω από 16.000 ελληνικές βιοτεχνίες έκλεισαν τα χρόνια της κρίσης μόνο στη Θεσσαλονίκη, χωρίς να συμπεριλάβουμε τις βιοτεχνίες φασόν στην Πέλλα και τα εργατικά χέρια που έμειναν στο δρόμο… 
Συμβουλές από τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό ότι κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την υποχρεωτική αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.
Εφόσον παρέχεται συγκεκριμένο ποσοστό έκπτωσης σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία. Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από…% έως….%»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Ο Πρόεδρος του Ε.Σ.Α Σταύρος Καφούνης, με την ευκαιρία των εκπτώσεων, δήλωσε ότι «έχουμε μπροστά μας μία κρίσιμη περίοδο που θα αποδείξει εάν πράγματι ξεφύγαμε από την κρίση και εάν μετά από πολλά χρόνια θα δούμε αυξημένη προσέλευση και τζίρους στα καταστήματα μας. Καλούμε λοιπόν το καταναλωτικό κοινό να επωφεληθεί της εκπτωτικής περιόδου, εμπιστευόμενο τις ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις, το προτρέπουμε να ενισχύσει εκτός από τα καταστήματα του κέντρου της Αθήνας και τις παραδοσιακές αγορές σε όλες τις γειτονιές της πόλης καθώς και να αποφεύγει να προμηθεύεται αμφιβόλου ποιότητας προϊόντα, από πηγές παράνομου εμπορίου. Τέλος, επειδή θα υπάρξουν εντυπωσιακές εκπτώσεις από την αρχή της περιόδου, παροτρύνουμε τους καταναλωτές να εκμεταλλευτούν τις χαμηλές τιμές, προβαίνοντας όμως εγκαίρως σε έρευνα αγοράς με γνώμονα τη σχέση ποιότητας και τελικής τιμής, επιλέγοντας με αντικειμενικά κριτήρια τα προϊόντα που προγραμματίζουν να αγοράσουν για να καλύψουν τις πραγματικές τους ανάγκες».

*photo από συγκεκριμένο e-shop που πωλούσε “μαϊμού” αθλητικά

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου

Leave a Reply

Your email address will not be published.

13 + eighteen =