Saturday, 20 April, 2024

Ήρθε το τέλος του πάρτι με το τραπεζικό χρήμα;

Σε κοινή θέα θα αναγκασθούν να έχουν τα διαφημιστικά τους κονδύλια οι ελληνικές τράπεζες και μάλιστα αναδρομικά από το 2015!

Με τη νομοθετική ρύθμιση που προωθείται όσοι «κλικάρουν» τις ιστοσελίδες των τραπεζών θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες που κάποτε φυλάσσονταν ως κρατικό μυστικό (ύψος διαφημισης ή χορηγίας και με ποιό μέσο ως αποδέκτη).

Οι τέσσερις μεγάλες τράπεζες – ΕθνικήAlpha Bank, Eurobank και Πειραιώς – ισχυρίζονται ότι δεν έχουν κάτι να κρύψουν με την έννοια της παρατυπίας, επισημαίνουν όμως ότι δεν είναι λογικό, ακόμη και στο πλαίσιο της διαφάνειας, να έχουν ανοιχτά προς όλους τα συγκεκριμένα στοιχεία. Αν μη τι άλλο, χάνεται το νόημα του ανταγωνισμού, καθώς ο ένας θα βλέπει που και πώς μοιράζει τα διαφημιστικά του κονδύλια ο άλλος. Διότι, όπως λένε, δεν θα αναγράφεται απλώς και μόνο το συνολικό διαφημιστικό budget, αλλά αναλυτικώς και με λεπτομέρειες, ποιός έλαβε τι. Ενα..who is who των διαφημιζομένων ( τι έλαβαν, ποιό διάστημα και γιατί) και των χορηγιών.

Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το news247, βάσει των οποίων η αγορά των τραπεζών σήμερα στα media είναι περίπου της τάξεως των 60 εκατ ευρώ, έναντι περίπου 100 εκατ ευρώ τις προηγούμενες χρονιές. Στα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνονται άλλα διαφημιστικά κονδύλια που δεν αφορούν άμεσα το μιντιακό χώρο όπως , παραγωγές, πρωτοβουλίες below the line, φυλλάδια (leaflets) κ.α.

Επίσης , χωρίς να υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία, εκτιμάται ότι άλλα 30 εκατ ευρώ μάξιμουμ αφορούν τις διάφορες χορηγίες (συνεδρίων, πολιτιστικών γεγονότων κλπ).

Το σίγουρο είναι ότι ο κάθε τραπεζικός όμιλος έχει τη δική του φιλοσοφία, στρατηγική και θέση. Ετσι, για παράδειγμα η Τράπεζα Πειραιώς εμφανίζεται πιο ένθερμη με τις εφημερίδες , αφιερνώνοντας το μεγαλύτερο μέρος της καμπάνιας της κατά πως φαίνεται, στον εντυπο τύπο (ίσως και σε ποσοστά πάνω του 50%), δίνοντας παράλληλα έμφαση σε σημαντικό βαθμό και στα digital μέσα.

Τουναντίον, η Eurobank και η Alpha Bank φαίνεται να «αγαπούν» περισσότερο την τηλεόραση, με τακτές έξυπνες διαφημιστικές καμπάνιες. Την τηλεόραση δείχνει να προτιμά και η Εθνική Τράπεζα, λιγότερο όμως από το 45% του συνόλου του διαφημιστικού της budget και στη συνέχεια τις εφημερίδες με ένα σταθερά μεγάλο ποσοστό και τα digital μέσα.

Σε γενικές γραμμές, τα ραδιόφωνα είναι «ριγμένα» συγκριτικά με τα άλλα μέσα ενημέρωσης και τελευταία στη λίστα είναι τα περιοδικά.

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της διαφάνειας , το νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή και ειδικότερα το άρθρο 6 (Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας: α) στις διατάξεις της Οδηγίας 2013/50/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 22ας Οκτωβρίου 2013 και β) στο άρθρο 1 της Οδηγίας 2014/51/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Απριλίου 2014 και άλλες διατάξεις) υποχρεώνει τις τράπεζες να παρουσιάζουν αναλυτικά σις ιστοσελίδες τους κάθε είδους εμπορική διαφήμιση κατά μέσο ενημέρωσης.

Διάταξη, που κρίθηκε αναγκαία προκειμένου να αποφευχθούν περιπτώσεις προνομιακής μεταχείρισης ή αναίτιων αποκλεισμών συγκεκριμένων μέσων ενημέρωσης.

Η απόφαση αυτή είναι συμβατή με τις προβλέψεις της συμφωνίας μεταξύ Ελλάδος και θεσμών για την αποπολιτικοποίηση και αποφυγή κυβερνητικών παρεμβάσεων στο έργο των τραπεζών, στον βαθμό που ενδεχομένως μπορεί να υπάρξει αθέμιτη διασύνδεση μεταξύ τραπεζών, μέσων ενημέρωσης και κυβέρνησης.

Αύριο στη Διάσκεψη των Προέδρων θα αποφασιστεί το πότε θα έρθει προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή η σχετική διάταξη. Μένει λοιπόν να φανεί…

News247.gr

Ήρθε το τέλος του πάρτι με το τραπεζικό χρήμα;

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου