Friday, 29 March, 2024

Συνάντηση Π.Ο.Φ.Ε.Ε. και Ε.Φ.Ε.Ε.Α. με τον Τ. Αλεξιάδη – Προτάσεις για άμεσες βελτιώσεις των υφιστάμενων ρυθμίσεων της φορολογίας

Συνάντηση Π.Ο.Φ.Ε.Ε. και Ε.Φ.Ε.Ε.Α. με τον Τ. Αλεξιάδη – Προτάσεις για άμεσες βελτιώσεις των υφιστάμενων ρυθμίσεων της φορολογίας, των φορολογικών διαδικασιών και του τρόπου λειτουργίας της φορολογικής διοίκησης

Χθες πραγματοποιήθηκε δίωρη συνάντηση με τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη με μέλη του Δ/Σ της Ομοσπονδίας μας και του προέδρου της Ε.Φ.Ε.Ε.Α., στα πλαίσια της έναρξης της συνεργασίας και διαλόγου που ζήτησε ο υπουργός.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε τέσσερα σημεία :

1. Στην διαμόρφωση του νομοθετικού έργου για το οποίο η αντίληψη του είναι να στηριχθεί στις προτάσεις των κοινωνικών φορέων και των φορέων του επιχειρηματικού κόσμου

2. Στην αποτελεσματικότερη συνεργασία του κλάδου με το υπουργείο και των εργασιών των Λ/Φ αφού βελτιωθεί το πλαίσιο της πιστοποίησης καθώς και η λειτουργία της ψηφιακής υπογραφής.

3. Η σύνθεση στοχευμένων προτάσεων άμεσης απόδοσης στα πλαίσια του επιχειρησιακού σχεδιασμού από το υπουργείο για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και

4. Η επανεξέταση των προστίμων, η συντόμευση με αποτελεσματικότερο τρόπο της διοικητικής επίλυσης των φορολογικών διαφορών και η δυνατότητα επαναφοράς του συμβιβασμού με περιορισμό των υπέρογκων προστίμων και προσαυξήσεων.

Επιπλέον, οι εκπρόσωποι της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. και της Ε.Φ.Ε.Ε.Α. επέδωσαν στον υπουργό ένα εμπεριστατωμένο υπόμνημα με τα πλέον κρίσιμα ζητήματα του κλάδου καθώς και προτάσεις για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και της εύρυθμης λειτουργίας των εφαρμογών του TAXISnet, ώστε να ανταποκριθούν οι Λ/Φ στην εμπρόθεσμη υποβολή των δηλώσεων.

Προτάσεις της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. για άμεσες βελτιώσεις των υφιστάμενων ρυθμίσεων της φορολογίας, των φορολογικών διαδικασιών και του τρόπου λειτουργίας της φορολογικής διοίκησης.

Αθήνα, 30/07/2015

Προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη

Γενικά

Η Διοίκηση και τα Μέλη της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. αντιλαμβανόμενοι την ευθύνη τους απέναντι στην Ελληνική Οικονομία και με μόνο γνώμονα την παρούσα χρονική στιγμή τόσο την αύξηση των Δημοσίων Εσόδων μέσα από την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας αλλά και την προσέλκυση νέων επενδύσεων μέσω της δημιουργία ενός σταθερού και δίκαιου φορολογικού συστήματος καταθέτει το παρόν έγγραφο με καταγραφή όχι μόνον σκέψεων αλλά και συγκεκριμένων προτάσεων που μπορούν ακόμη και να συμπεριληφθούν σαν προτάσεις στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης με τους Θεσμούς καθώς θα προσδώσουν την αναγκαία ώθηση στην ανάπτυξη που πρέπει μετά από 6 χρόνια ύφεσης να εισέλθει επιτέλους η Ελλάδα που στηρίζεται στην Μικρομεσαία Επιχείρηση που κατάφερε να επιβιώσει και σήμερα αναμένει από την Κυβέρνηση να της δώσει τα απαραίτητα εργαλεία για ανάπτυξη και εξωστρέφεια.

Γνωρίζουμε ότι πολλά από αυτά που σήμερα προτείνουμε είναι και στο δικό σας σχεδιασμό και επομένως θα είμαστε συμπαραστάτες σας στο δύσκολο έργο να πείσετε – μέσω της συσσωρευμένης γνώσης και εμπειρίας της ομάδας εργασίας που διαθέτουμε – όποιον αμφισβητεί την δυνατότητα συμβολής τους στην ανάπτυξη αλλά και στην αύξηση των εσόδων.

> Πιστεύουμε ότι πρέπει να επανέλθει το ενιαίο αφορολόγητο όριο για όλα τα φυσικά πρόσωπα και να γίνει μείωση του φορολογικού συντελεστή για τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα του 26% ή 33% (ή 33,4% όταν διανέμονται κέρδη). Το ύψος των 12.000 € αποτελεί μια ρεαλιστική και δίκαιη πρόταση της παρούσας Κυβέρνησης η οποία συμπίπτει με την εδώ και χρόνια δική μας θέση.

> Είναι άδικο και πέρα από κάθε λογική να επιβάλλεται φόρος σε πολύ χαμηλά εισοδήματα ή ακόμα και μηδενικά μέσω των υπερβολικών τεκμηρίων ή «δαπανών διαβίωσης».

> Επιπλέον ο φορολογικός συντελεστής 29% από το πρώτο ευρώ δεν αφήνει κανένα περιθώριο ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας και επομένως τόνωσης της απασχόλησης, ενώ αποτελεί το κίνητρο για μεταφορά της επιχειρηματικής έδρας για λόγους ανταγωνιστικότητας αλλά και επιβίωσης σε γειτονικές μας χώρες που μάλιστα ανήκουν και στην Ε.Ε.

> Κατάργηση ή σημαντική μείωση του τέλους επιτηδεύματος. Σήμερα κερδοφόρες και μη επιχειρήσεις, επαγγελματίες με ελάχιστους τζίρους ή με υψηλά εισοδήματα επιβαρύνονται με ισόποσο αντίστροφα προοδευτικό τέλος επιτηδεύματος. Ουσιαστικά «τιμωρείται» η προσπάθεια τόνωσης της τοπικής οικονομίας με την δημιουργία ενός υποκαταστήματος.

> Αναπροσαρμογή υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ, λαμβάνοντας υπόψη τη νέα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην αγορά των ακινήτων (νέες χαμηλότερες αξίες) αλλά και την ύπαρξη δανειακής επιβάρυνσης ή και προσημείωσης. Στην τελευταία περίπτωση θα μπορούσε να εκπίπτει ένα ποσοστό των τόκων από το ποσό του ΕΝΦΙΑ (ισοδύναμο μέτρο: τέλος επί του επιτοκίου σε όλα τα στεγαστικά πλην της πρώτης κατοικίας). Θα πρέπει να αναπροσαρμοσθούν οι αντικειμενικές ή να υπάρξει νέο σύστημα υπολογισμού σε συνδυασμό με την απόφαση του ΣτΕ.

> Μεσοπρόθεσμα, θα πρέπει να υπάρξει καθολική σταδιακή μείωση των συντελεστών ΦΠΑ (έστω και 1%). Το παράδειγμα της μείωσης στο ΦΠΑ εστίασης απέδειξε ότι χαμηλότεροι συντελεστές μπορούν να προκαλέσουν καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα (σε αντίθεση με την εξίσωση στον φόρο πετρελαίου που μείωσε δραματικά τα δημόσια έσοδα).

> Επαναφορά του αφορολόγητου αποθεματικού για τις παραγωγικές ΜΜΕ, με την προϋπόθεση επανεπένδυσης μέρους των κερδών και αύξησης θέσεων απασχόλησης.

Φοροδιαφυγή

Η Π.Ο.Φ.Ε.Ε. έχει υποβάλλει διαχρονικά τεκμηριωμένες προτάσεις για την κατ’ αρχήν αντιμετώπιση του φαινομένου αυτού και στη συνέχεια για την πλήρη εξάλειψή του, προτάσεις οι οποίες εφ όσον γίνουν δεκτές θα θέσουν μια ισχυρή βάση, για ένα νέο εθνικό φορολογικό σύστημα το οποίο θα επιβραβεύει τις προσπάθειες ετών για την εμπέδωση φορολογικής συνείδησης, θα μειώνει δραματικά το δημοσιονομικό κόστος συμμόρφωσης και δεν θα δικαιώνει τους ασυνεπείς και κατ’ επάγγελμα φοροφυγάδες αποδίδοντας μακροχρόνια οφέλη στο κοινωνικό σύνολο.

1. Από συστάσεως της η Π.Ο.Φ.Ε.Ε. προτείνει την καθιέρωση μαθήματος φορολογικής συνείδησης στα σχολεία ώστε οι μαθητές να μαθαίνουν την κοινωνική υφή και ανάγκη της απόδοσης των φόρων και όχι την αποφυγή τους ως «ηρωική πράξη».

2. Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα για την εξυγίανση ισολογισμών επιχειρήσεων (μέτρο που θα φέρει άμεση εισροή χρημάτων στα δημόσια ταμεία). Θέλουμε οι επιχειρήσεις να κάνουν μια νέα αρχή αλλά όλες λίγο ή πολύ «σέρνουν» βαρίδια του παρελθόντος. Αυτό που αναφέρει σαν δυνατότητα ο ν.4308/2014 για τα Ε.Λ.Π. μπορεί να αποτελέσει εργαλείο εσόδων για το Δημόσιο.

3. Σε περίπτωση που υπάρξει πολιτική απόφαση με νομοθετική παρέμβαση, όπως ανακοινώθηκε, για περαίωση εισοδημάτων ανέλεγκτων χρήσεων μέχρι 31/12/2014 ή νομιμοποίηση καταθέσεων στο εξωτερικό ή στο εσωτερικό αυτή να έχει ενιαίο κοινό συντελεστή, να λαμβάνει υπόψη της το σύνολο της προσαύξησης περιουσίας και όχι μόνο μετρητών. Φυσικά σε τέτοια περίπτωση πρέπει να γίνει με μικρό συντελεστή για να υπάρχει ανταπόκριση και να συνδεθεί με επαναπατρισμό κεφαλαίων

4. Ανεξαρτητοποίηση του επαγγέλματος του λογιστική – φοροτεχνικού για να μπορέσει να κάνει την δουλειά του χωρίς πιέσεις και επηρεασμούς προς το συμφέρον όλων μας.

5. Άμεση δημιουργία επιτροπής που θα διορθώσει τα κακώς κείμενα και τις στρεβλώσεις που υπάρχουν στους δύο νέους νόμους 4172/2013 και 4174/2013 με συμμετοχή της Π.Ο.Φ.Ε.Ε.

Αλλαγή πολιτικής για τα πρόστιμα του Ν.4174/2013

6. Σε αντιδιαστολή με την αυστηρή διαδικασία επιβολής ποινών, έχουμε προτείνει τη δημιουργία μιας πρωτοβάθμιας Συμβουλευτικής Υπηρεσίας που θα ασκεί προληπτικό έλεγχο παρέχοντας προτάσεις, διεξόδους, λύσεις στις επιχειρήσεις και όχι ποινές για την εξασφάλιση της συμμόρφωσης (αυτός ο ρόλος μπορεί να αποδοθεί σε νέες δομές συμβουλευτικής, κοινωνικούς εταίρους μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ).

Προτείνουμε:

7. Πρέπει να αναπροσαρμοσθούν και να μειωθούν δραστικά τα Πρόστιμα 2.500 ευρώ που αφορούν λάθη με κοινό ποσό προστίμου, τόσο για απλογραφικά όσο και για διπλογραφικά, κυριολεκτικά «για ψύλλου πήδημα» αλλά και γενικότερα πρέπει να επαναπροσδιορισθεί το ποινολόγιο σε σημερινές οικονομικές συνθήκες.

8. Το ισόποσο πρόστιμο του άρθρου 59 και το 60 (για τους παρακρατούμενους φόρους και για όσους εμπλέκονται στη διαδικασία υποβολής δήλωσης) πρέπει οπωσδήποτε να καταργηθούν ή τουλάχιστον να γίνει δικαιότερο διότι είναι υπερβολικά υψηλά. Να υπάρχει δυνατότητα επαναφοράς συμβιβασμού και καταβολής ενός μειωμένου ποσού όπως παλαιά καθώς αυτό είναι και δίκαιο μέτρο αλλά δημιουργεί και άμεση αύξηση εσόδων.

9. Το πρόστιμο του άρθρου 54 παρ. 1 των 100,00€, για δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα κλπ, πρέπει να μηδενισθεί ή να γίνει το πολύ 30€.

10. Για τις περιπτώσεις υποβολής εκπρόθεσμων τροποποιητικών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος ενώ έχει προηγηθεί εμπρόθεσμη αρχική, να ισχύσει ότι και για το ΦΠΑ και τους παρακρατούμενους (να μην υπάρχει πρόστιμο εάν έχει γίνει εμπρόθεσμη αρχική).

Φορολογικές διαδικασίες – Διόρθωση αδικιών – Προθεσμίες για το φορολογικό έτος 2014 και επόμενα

Προτείνουμε – Επισημαίνουμε:

11. Ρεαλιστική καταληκτική ημερομηνία για τις δηλώσεις φυσικών και νομικών προσώπων για το έτος 2014 είναι η 30/9/2015 με ενοποίηση των δόσεων πληρωμής. Η τραπεζική αργία έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα σε όλους τους πολίτες φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις.

12. Νομοθετική τροποποίηση επίσης χρειάζεται και η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων για τη χρήση 2015 (δηλώσεις που θα υποβληθούν εντός του 2016) από 30/4 σε 30/6. Δεν γίνεται πρώτα να υποβάλλουν τα φυσικά πρόσωπα και μετά τα νομικά αλλά και δεν υπάρχει ο αναγκαίος χρόνος για ολοκλήρωση της υποβολής ακόμη και αν το σύστημα ανοίγει ακριβώς στις 01/02.

13. Είναι ανάγκη και νέας παράτασης του πολύ καλού μέτρου της ρύθμισης των 100 δόσεων
και θεωρούμε ότι πρέπει να ληφθεί μέριμνα για νομοθετική παρέμβαση η ρύθμιση αυτή να είναι συνεχής π.χ. έως το τέλος του έτους 2015 για εξυπηρέτηση και πολλών ελέγχων που δεν πρόλαβαν να ολοκληρωθούν.

14. Είναι άμεση η ανάγκη για την έκδοση , η την κατάργηση της Κ.Υ.Α. για συναλλαγές με τα προνομιακά κράτη του Ν.4321/2015 διότι αυτή την στιγμή υπάρχει νομοθετικό κενό. Τα προβλήματα πολλά και σίγουρα θα ενταθούν με το λάθος σκεπτικό που φαίνεται σε πρώτη ανάγνωση να περιέχει ο νόμος που επιχειρεί να διορθώσει εν μέρει η αναμενόμενη Υ.Α.. Ελπίζουμε η ορθώς αποφασισθείσα δημόσια διαβούλευση αλλά και τα υπομνήματα των φορέων – που κάλυψαν και την άποψή μας – να βοηθήσουν προς την μείωση της γραφειοκρατίας σε επιχειρήσεις που πραγματοποιούν συνήθεις συναλλαγές καθημερινά με Βουλγαρία ή Κύπρο. Άλλωστε η διακίνηση εντός της Ε.Ε. ελέγχεται πολύπλευρα. Εξάλλου στα κείμενο με τα προ απαιτούμενα προς τους θεσμούς αναφέρεται ότι θα καταργηθεί.

15. Να προσδιοριστούν αντικειμενικοί και σαφείς κανόνες για τις έμμεσες τεχνικές ελέγχου που θα δημοσιοποιηθούν. Σήμερα στις περισσότερες περιπτώσεις ως μέτρο τεκμηρίωσης αθροίζονται απλά οι καταθέσεις των φορολογούμενων χωρίς να λαμβάνονται υπ’ όψιν ακόμη ούτε και η μεταφορά ποσών σε άλλο λογαριασμό.

16. Άμεση διόρθωση των ΠΟΛ.1056/2.3.2015 και ΠΟΛ.1113/2.6.2015 για την νέα μέθοδο υπολογισμού επισφάλειας απαιτήσεων που έμμεσα νομοθετεί καθώς εξαιρεί τον μηεισπραχθέντα ΦΠΑ – που όμως αποδόθηκε στο Δημόσιο – από την δυνατότητα συνυπολογισμού στην επισφάλεια που θεωρείται δαπάνη. Το Δημόσιο έχει απαίτηση να τιμολογηθούν ποσά, να αποδοθεί μη εισπραχθέντα ΦΠΑ και δεν το αναγνωρίζει ούτε σαν
δαπάνη. Ποιο είναι το αίσθημα που δημιουργεί το μέτρο μπορείτε εύκολα να το αντιληφθείτε.

17. Για την περίπτωση δικαιώματος κατάθεσης ενδικοφανούς προσφυγής να επανέλθει το ποσοστό προκαταβολής των βεβαιωμένων προστίμων στο 20% από 50% που είναι σήμερα και αποτελεί στοιχείου έμμεσου εκβιασμού της φορολογικής αρχής.

18. Επαναφορά της ισχύος του μέτρου της συλλογής αποδείξεων για όλα τα φυσικά πρόσωπα. Προτείνεται, να εκπίπτει το σύνολο των αποδείξεων όλων των επαγγελματικών κλάδων και όλων των φορολογουμένων κατά ένα ποσοστό από το εισόδημα, και το υπόλοιπο αυτού να φορολογείται με βάση την υφιστάμενη φορολογική κλίμακα και να «κτίζεται» έτσι το όποιο ποσό αφορολόγητου. Η εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος θα «ενεργοποιούσε» την φορολογική συνείδηση των υπόχρεων, παρέχοντάς τους ένα ισχυρό κίνητρο καθολικής και ενσυνείδητης συλλογής αποδείξεων. Το ποσό φόρου που θα χαθεί από το αφορολόγητο θα υπερκαλυφθεί με τον ΦΠΑ τον αποδείξεων που δεν ζητούνται σήμερα, αλλά και με τον φόρο των επιχειρήσεων λόγω αύξησης κερδών.

19. Το μέτρο της ωφέλειας φόρου με συγκέντρωση αποδείξεων να ισχύσει για όλα τα εισοδήματα. Τα οφέλη στα Δημόσια Έσοδα θα είναι πολλαπλάσια του εκπιπτόμενου φόρου.

20. Στην ΠΟΛ.1113/2.6.2015 γίνεται αναφορά στην έκπτωση ασφαλιστικών εισφορών από την Ομόρρυθμη εταιρεία μόνο αν έχει τεθεί σε αδράνεια υπάρχουσα τυχόν ατομική επιχείρηση (στην περίπτωση που συμμετέχει ο Ομ. Εταίρος σε ΟΕ και σε ατομική επιχείρηση) . Ο τρόπος που αναγράφεται στην εγκύκλιο αφήνει να εννοηθεί ότι έπρεπε να είχε τεθεί σε αδράνεια στο μητρώο. Επειδή πολλά επαγγέλματα όπως και το δικό μας προϋποθέτουν την ύπαρξη ατομικής έστω και χωρίς έσοδα παρακαλούμε για άμεση διόρθωση της αναφοράς «σε αδράνεια» με αναφορά στην ύπαρξη εσόδων που καλύπτουν το ποσό των ασφαλιστικών εισφορών.

> Οι επιχειρηματίες θα πρέπει να μπορούν να επιλέγουν από πού θα γίνεται η αφαίρεση των ασφαλιστικών εισφορών (Ο.Α.Ε.Ε.) σε περίπτωση συμμετοχής τους σε προσωπικές εταιρίες πέραν της ατομικής τους ιδιαίτερα όταν αυτή δεν έχει κέρδη για να καλυφθούν οι εισφορές.

21. Παραμένει η θέση μας για υποβολή φακέλων τεκμηρίωσης ενδοομιλικών συναλλαγών 20 ημέρες μετά το πέρας της προθεσμίας για υποβολή των δηλώσεων φορολογίας νομικών προσώπων ή κατ’ ελάχιστο μέχρι την υποβολή της Φορολογικής δήλωσης. Για τα απλογραφικά βιβλία πρέπει να υπάρχει απαλλαγή της διαδικασίας

22. Είναι απαραίτητη η έκδοση της τροπολογίας για τα πρατήρια καυσίμων που είχαν παραγγείλει συστήματα εισροών – εκροών (ύπαρξη δελτίου παραγγελίας) και καθυστέρησαν οι προμηθευτές την εγκατάστασή τους με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν φοβερά άδικα πρόστιμα. Πρέπει να υπάρχουν μεταβατικές διατάξεις.

23. Για λόγους δικαιοσύνης και ίσης μεταχείρισης μεταξύ ατομικών επιχειρήσεων και νομικών προσώπων (ιδιαίτερα σε περίοδο ύφεσης και κρίσης)πρέπει να καταστεί εφικτός στην περίπτωση των ατομικών επιχειρήσεων η δυνατότητα μεταφοράς της ζημίας στις επόμενες 5 χρήσεις. Σήμερα οι ατομικές επιχειρήσεις «χάνουν» τη ζημιά όταν φορολογούνται με τεκμαρτό τρόπο σε μια ζημιογόνο χρήση.

24. Διόρθωση του λάθους στην νομοθετική αλλαγή που αφορά την δωρεάν παραχώρηση αγροτεμαχίων από συγγενείς οι οποίοι δεν είναι αγρότες (συνταξιούχοι, μισθωτοί κλπ)
Αναγκαίες μεταβολές σε θέματα διακοπής ή μεταβίβασης επιχείρησης – Λοιπά

25. Οι εκπρόθεσμες διακοπές επιχειρήσεων (προ του 2010) να έχουν καθολική διάρκεια χωρίς ημερομηνία λήξης. Σήμερα η προθεσμία είναι 31/12/2015 μετά από παρατάσεις.

26. Η μεταβίβαση επιχείρησης (οικογενειακής) για λόγους υγείας ή συνταξιοδότησης σε συγγενή Α’ βαθμού θα πρέπει να γίνεται με την μη καταβολή οπουδήποτε φόρου και με απλή διαδικασία.

27. Δημιουργία μόνιμης ομάδας εργασίας για παρακολούθηση τρεχόντων θεμάτων τόσο των επιχειρήσεων όσο και των φορολογουμένων με την συμμετοχή της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. Θα βοηθήσει σημαντικά στην επίλυση προβλημάτων και στην πρόληψη κακής νομοθέτησης.

28. Αναγκαία είναι η επανασύσταση της Επιτροπής στα πλαίσια του παλαιού αρ. 70Α ανά Περιφέρεια με προεδρεύοντα Δικαστικό και συμμετοχή των κοινωνικών φορέων .

29. Στην διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των συμφωνητικών να ενσωματωθούν όλα τα συμφωνητικά και να μην χρειάζεται διπλή υποβολή καταστάσεων και από τους δύο συμβαλλομένους. Να αρκεί η κατάθεση από τον λήπτη των υπηρεσιών (πελάτη) και μόνο η αποδοχή από τον πάροχο των υπηρεσιών.

30. Μετατροπή του επιδόματος ανεργίας σε επίδομα εργασίας: Είναι προτιμότερο να δίνονται χρήματα από το κράτος στον άνεργο μέσω του εργοδότη, έτσι ώστε κάθε άνεργος να προσφέρει εργασία.

Θεσμικά αιτήματα του Κλάδου

31. Είναι απαραίτητη η άμεση καθιέρωση της ηλεκτρονικής υπογραφής, η οποία θα συμβάλλει σημαντικά στην ασφάλεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών και στην εμπέδωση της θεσμικής εμπιστοσύνης μεταξύ επιχειρήσεων, Λογιστικών γραφείων και φορολογικών αρχών. Να γίνει με τον ίδιο τρόπο που δόθηκε στους Συμβολαιογράφους και τους Εκτελωνιστές

32. Η πιστοποίηση πρέπει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί άμεσα χωρίς διαδικασία εξετάσεων από τους ήδη ασκούντες ΝΟΜΙΜΑ το επάγγελμα και χωρίς εξαιρέσεις σύμφωνα με τον Ν.3842/2010 που παραμένει σε ισχύ.

33. Η Π.Ο.Φ.Ε.Ε. μπορεί και πρέπει να είναι θεσμικός ομιλητής τόσο του Υπουργείου όσο και της Γ.Γ.Δ.Ε. ως η μοναδική Ομοιοεπαγγελματική Ομοσπονδία στον χώρο των Λογιστών – Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών.

34. Ο εξουσιοδοτημένος Λογιστής – που εμφανίζεται στο σύστημα του Taxisnet-και οι υπάλληλοί του να μην χρειάζονται επιπλέον εξουσιοδοτήσεις για ενέργειες στις Δ.Ο.Υ στο όνομα των πελατών τους. Αυτό σημαίνει ότι οι Δ.Ο.Υ. πρέπει να έχουν πρόσβαση στην πληροφόρηση που αφορά την παροχή εξουσιοδότησης σε κάποιο Λογιστικό Γραφείο. Έτσι θα ελέγχεται η ευθύνη του προσερχόμενου στην Δ.Ο.Υ. Σήμερα ζητούν χειρόγραφες εξουσιοδοτήσεις. Οι Επαγγελματικές Ταυτότητες που χορήγησε το Ο.Ε.Ε. κινδυνεύουν να πεταχτούν στα άχρηστα.

35. Έγκριση της δυνατότητας για καθορισμό ύπαρξης επαγγελματικού λογαριασμού για ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ χρήση πληρωμών πελατών μας (σαν Λογιστικά Γραφεία) ο οποίος θα γνωστοποιείται και στο Μητρώο και η διακίνηση δεν θα αποτελεί αντικείμενο ελέγχου εάν φυσικά οι χρεώσεις ισούνται με τις πιστώσεις για πληρωμές προς το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία. Επίσης να υπάρξει μέριμνα και οδηγία προς τους ελεγκτικούς μηχανισμούς – για την ιδιαιτερότητά μας αυτή – για τους ελέγχους αυτού του είδους σε Συναδέλφους.

Συγκεντρωτικές τιμολογίων αγορών – πωλήσεων

36. Οι συγκεντρωτικές καταστάσεις τιμολογίων (ή Μ.Υ.Φ.) να υποβάλλονται ετήσιες με όριο απαλλαγής υποβολής τα 300,00€ και στο σύστημα υποβολής να ορισθεί όριο διασταύρωσης σε επίπεδο 1 ευρώ και όχι λεπτού.

37. Οι ήδη εκκρεμούσες υποβολές του 2014 αλλά και 2015 μέχρι σήμερα να μπορούν να υποβληθούν πλέον με ένα ενιαίο αρχείο και όχι υποχρεωτικά σπαστά ανά τρίμηνο.

38. Εναλλακτικά, το όριο απαλλαγής υποβολής να γίνει 100€ (με απλοποιημένο τιμολόγιο ή απόδειξη) με υποβολή σε τρίμηνη η εξάμηνη βάση, με δυνατότητα υποβολής εντός διμήνου και τελικής τροποποίησης πριν την υποβολή της φορολογικής δήλωσης κατά τους πρώτους μήνες του επόμενου έτους χωρίς την υποβολή προστίμων.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου