Friday, 29 March, 2024

ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης: «Σχέδιο Δράσης ΜΝΑΕ-Με την γνώση πάω παντού»!

Το ΕΠΑΛ της Κρύας Βρύσης συμμετέχει για τρίτη σχολική χρονιά στο πρόγραμμα Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.- ΝΟΗΣΙΣ, εκπονώντας Σχέδια Δράσης

στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Υποστήριξη και Διαχείριση των Σχεδίων Δράσης του έργου “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ”» μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα Σχέδια Δράσης, ως ένας από τους Πυλώνες του Προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» σκοπό έχουν την ανάπτυξη της προσωπικότητας, της κοινωνικότητας, των δεξιοτήτων , της συνεργασίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Στόχος είναι ο εμπλουτισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, η επαύξηση του κύρους και της ελκυστικότητάς της, η ανακατασκευή προκαταλήψεων και η εξωστρέφεια. Συγκεκριμένα, τα Σχέδια Δράσης είναι projects τύπου STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Μathematics), αλλά αφορούν και κοινωνικά θέματα, δράσεις πολιτισμού και ψυχαγωγίας στο πλαίσιο των οποίων δημιουργείται εκπαιδευτικό υλικό με την μέγιστη εμπλοκή των μαθητών με βάση τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους.

Το 1ο ΕΠΑ.Λ. Κρύας Βρύσης , στο πλαίσιο του προγράμματος Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ-ΜΝΑΕ, υλοποίησε Σχέδιο Δράσης με Τίτλο Έργου «Με την γνώση πάω παντού» με κωδικό: MIS 5011051. Αφορμή για τη ήταν η δωρεά βιβλίων στο σχολείο από το Ευγενίδειο Ιδρυμα, το Μεταίχμιο, του ΜΚΟ Libraryforall και πολλών άλλων δωρητών, αλλά κυρίως της έλλειψης χώρους  βιβλιοθήκης για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας.Το Σχέδιο Δράσης μας υλοποιήθηκε μέσω τεσσάρων υποδράσεων ως εξής:

1η Υποδράση: «Μαθαίνω και ανακαλύπτω το σώμα μου»

Οι μαθητές μας με την καθοδήγηση των υπεύθυνων Εκπαιδευτικών γνώρισαν το ανθρώπινο σώμα, παρατήρησαν  την  εσωτερική λειτουργία των οργάνων  με τη βοήθεια προπλασμάτων τα οποία κατασκευάστηκαν αρχικά αλλά και αγοράσθηκαν στην συνέχεια. Μέσα από τα τρισδιάστατα μοντέλα οργάνων ανέπτυξαν δεξιότητες  και γνώσεις για την υγεία του ανθρώπινου οργανισμού. Κατασκεύασαν άτλαντα για το ανρώπινο σώμα και ετοίμασαν ενημερωτικά βίντεο για λειτουργίες του ανθρώπινου σώματος.

2η Υποδράση: «Βιβλίο… φτιάχνω»

Μαθητές της Α Τάξης σε συνεργασία με μαθητές άλλων τάξεων των ειδικοτήτν Μηχανολογίας & Ηλεκτρολογίας, σχεδίασαν τον χώρο της Βιβλιοθήκης, υπολόγισαν τα κομμάτια ξύλου που θα χρειαστούν για την κατασκευή, σχεδίασαν και υλοποίησαν το ηλεκτρολογικό σχέδιο, έβαψαν και διαμόρφωσαν τον χώρο στην τελική του μορφή.

3η Υποδράση: «Με ένα Βιβλίο…ταξιδεύω παντού»-Λέσχη Φιλαναγνωσίας

Για 1η χρονιά φέτος ξεκίνησε τη λειτουργία της η Λέσχη φιλαναγνωσίας του σχολείου, με συμμετοχή μαθητών και μαθητριών. Στις δράσεις της Λέσχης ήταν και η πρόσκληση συγγραφέα της περιοχής καθώς και η λειτουργία blog της Λέσχης. Τα μέλη της Λέσχης επισκέφτηκαν βιβλιοπωλείο της περιοχής όπου και αγόρασαν τίτλους βιβλίων για την Βιβλιοθήκη.

4η Υποδράση: «Οργάνωση και Αξιοποίηση της Σχολικής Βιβλιοθήκης»

Στην τελευταία Υποδράση καταγράφηκαν όλοι οι τίτλοι βιβλίων που υπήρχαν στο σχολείο καθώς και όλα όσα αγοράσθηκαν σε μία βάση δεδομένων, για την οργάνωση και παρακολούθηση των κινήσεων της βιβλιοθήκης (δηλ. τον δανεισμό των βιβλίων) μέσω RFID tags (σε μορφή κάρτας), οι οποίες είναι προς το παρόν διαθέσιμες στο σχολείο, μέσω των οποίων γίνεται η ενημέρωση από την βάση δεδομένων και θα περιέχει πληροφορίες για όλα τα διαθέσιμα βιβλία. Για τον προγραμματισμό των RFID tags θα χρησιμοποιηθεί ο διαθέσιμος εξοπλισμός του σχολείου ή smartphones.

Πληροφορίες για το ΜΝΑΕ http://epal-kr-vrysis.pel.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/mianeaarxi/2021-2022                                                                                                           

Η Δ/ντρια Παπαδοπούλου Λεμονιά

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου