Saturday, 20 April, 2024

Η άμεση επιστροφή στην κανονικότητα, στόχος της «Μαρινόπουλος» – Στο σφυρί ως παράπλευρη απώλεια τα Starbucks

Σε 400.000 ευρώ η συνολική οφειλή της εταιρίας προς την «AS Company AE»

Συζητήσεις με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη διεξάγει η διοίκηση της εταιρείας «Μαρινόπουλος», σε συνέχεια της απόφασης του Πρωτοδικείου Αθηνών, την 1η Ιουλίου 2016, η οποία επιτρέπει την ένταξη της εταιρείας σε διαδικασία εξυγίανσης.

Σε σχετική ανακοίνωση, η εταιρεία επισημαίνει ότι πραγματοποιεί κάθε δυνατή προσπάθεια και παραμένει προσηλωμένη στην ανάπτυξη μίας θετικής λύσης, το συντομότερο δυνατόν. «Στόχος μας είναι η άμεση επιστροφή στην κανονικότητα, διασφαλίζοντας τις θέσεις εργασίας και τη διευθέτηση των οφειλών προς τους προμηθευτές», τονίζει.

Σημειώνεται, ότι τα καταστήματα «Μαρινόπουλος» συνεχίζουν κανονικά τη λειτουργία τους.

Επίσης, στην ίδια ανακοίνωση, η εταιρεία ευχαριστεί τους εργαζομένους και τους προμηθευτές για τη στήριξή τους.

Σε 400.000 ευρώ η συνολική οφειλή προς την «AS Company AE»

Σε 400.000 ευρώ ανέρχεται η συνολική οφειλή κατά κεφάλαιο της «Μαρινόπουλος ΑΕ» προς την «AS Company AE», όπως επισημαίνει η τελευταία σε σχετική ανακοίνωση.

Όπως σημειώνει, η οφειλή αυτή έχει αναγνωριστεί από την οφειλέτη εγγράφως. Με το ίδιο έγγραφο, είχε συμφωνηθεί η εξόφληση της οφειλής, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Επίσης, στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής: «Ο κύκλος εργασιών που αφορά στη «Μαρινόπουλος ΑΕ», το 2015, ανήλθε σε 683.103,82 ευρώ και αντιπροσώπευε ποσοστό 3.19% του κύκλου εργασιών της εταιρείας για το ίδιο έτος. Το έτος 2016, δεν έχουν πραγματοποιηθεί πωλήσεις προς τη «Μαρινόπουλος ΑΕ» ή άλλες συνδεδεμένες με αυτήν επιχειρήσεις. Για όλο το ως άνω οφειλόμενο ποσό, η εταιρεία κατέχει επιταγές έκδοσης της «Μαρινόπουλος ΑΕ» και, μέχρι σήμερα, έχει προβεί σε όλες τις νόμιμες ενέργειες για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων της. Περαιτέρω, θα παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς όλες τις εξελίξεις και θα προβεί σε κάθε αναγκαία περαιτέρω ενέργεια προς την κατεύθυνση της μη απώλειας οποιουδήποτε δικαιώματός της. Η εταιρεία έχει ήδη σχηματίσει πρόβλεψη για την «Μαρινόπουλος ΑΕ» με 31/12/2015 στις οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε για τη χρήση, ύψους 359.114,66 ευρώ.

Ενόψει των ανωτέρω, σε συνδυασμό προς την υφιστάμενη οικονομική κατάσταση της εταιρείας, εκτιμάται ότι η οποιαδήποτε ενδεχόμενη δυσμενής εξέλιξη, όσον αφορά την περαιτέρω πορεία της «Μαρινόπουλος ΑΕ» και των δικαστικών διαδικασιών που εκκρεμούν θα έχει μικρή επίδραση στην πορεία της εταιρείας και τα οικονομικά της μεγέθη».

Μία από τις «παράπλευρες απώλειες» των εξελίξεων στην Μαρινόπουλος είναι και η διεθνής αλυσίδα καφέ Starbucks. Τι πρόκειται να συμβεί

Πέρα από τις εταιρείες των προμηθευτών της Μαρινόπουλος, επηρεάζονται σε ένα μεγάλο βαθμό και αυτές του ίδιου του ομίλου. Μία από τις εταιρείες όπου πρόκειται να εκποιήσει ο όμιλος ώστε να βρει ρευστό για να καλύψει τις υποχρεώσεις της είναι και η «Μαρινόπουλος Εταιρεία Καφέ ΑΕΕ» η οποία διαχειρίζεται το σήμα Starbucks στην Ελλάδα και στην βαλκανική χερσόνησο.

Στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας όταν ακόμη η Starbucks δεν είχε πατήσει καλά το πόδι της στην Γηραιά ήπειρο, o Howard Schultz o ιδρυτής της αλυσίδας, εντυπωσιάστηκε όταν άκουσε για τα μεγέθη του ομίλου Μαρινόπουλου και την πολυσχιδή δραστηριότητα του απλώνονταν από τα φάρμακα μέχρι τα ενδύματα και το λιανεμπόριο τροφίμων. Αν και στρατηγική επιλογή ήταν να αναπτύσσονται αυτόνομα στις τοπικές αγορές στην περίπτωση της Μαρινόπουλος έκανε μία εξαίρεση και του παραχώρησε τα δικαιώματα σχεδόν για το 1/4 της Ευρώπης καθώς πέρα από τα Βαλκάνια και την Κύπρο σύναψαν συμφωνία master franchise για Ελβετία και Αυστρία.

Σε αντίθεση με άλλες μεγάλες, διεθνείς αλυσίδες εστίασης τα Starbucks ήρθαν πολύ γρήγορα στην χώρα μας. Η Ελλάδα ήταν μία από τις πρώτες χώρες που είχε παρουσία η εταιρεία από το Σιάτλ και όταν άνοιγε το 2002 στον πεζόδρομο της Κοραή, στον πάλαι ποτέ «Φλώκα», γεύση από Starbucks δεν είχαν πάρει ακόμη μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Ολλανδία. Ο βασικός λόγος ήταν ότι η αλυσίδα ήθελε να τοποθετηθεί και να έχει έντονη παρουσία στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 καθώς πίστευαν ότι η Αθήνα θα γινόταν κέντρο του κόσμου για ένα διάστημα και άνθρωποι από όλο τον πλανήτη θα έρχονταν σε επαφή με το σήμα που τότε βρίσκονταν σε ραγδαία ανάπτυξη.

Το πρώτο διάστημα η ανάπτυξη ήταν ταχύτατη καθώς ανταγωνισμός σε οργανωμένο επίπεδο υπήρχε μόνο από την Flocafe ενώ σύντομα το παράδειγμα της Μαρινόπουλος βρήκε μιμητές με άλλους επιχειρηματίες να επιδιώκουν να φέρουν αλυσίδες «τύπου» Starbucks όπως τα Costa Cafe. To 2008 τα Starbucks είχαν αγγίξει τα 70 σε πολλά σημεία της χώρας ενώ είχε επιτευχθεί και η διεθνής ανάπτυξη που είχε υποσχεθεί η Μαρινόπουλος στην μητρική εταιρεία με καταστήματα να έχουν ανοίξει στην Κύπρο, την Ρουμανία και την Βουλγαρία.

Σε ότι αφορά στην Ελλάδα αυτό ήταν και το υψηλότερο σημείο που είχε φθάσει ποτέ καθώς αμέσως μετά – και πριν φανούν ακόμη τα σημάδια της ύφεσης – η εταιρεία αναδιπλώθηκε και έφθασε να βρίσκεται σήμερα σε λιγότερα από 30 σημεία.

Η Starbucks πανευρωπαϊκά, όπως και άλλες αμερικανικές πολυεθνικές, βρέθηκαν στο μάτι του κυκλώνα για φοροαποφυγή στις αρχές της δεκαετίας. Στην Ελλάδα λόγω των συνεχιζόμενων ζημιογόνων χρήσεων η εταιρεία κατέβαλε επίσης ελάχιστους φόρους ενώ την τελευταία μέρα του 2012, στις 31 Δεκεμβρίου, η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ανακοινώσει ότι δίνει το πράσινο φως για την απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου επί της εταιρίας «Μαρινόπουλος Εταιρεία Καφέ Ανώνυμη Εμπορική Εταιρεία» από την «Marinopoulos Holding SARL» με έδρα το Λουξεμβούργο.

Σήμερα η Starbucks αναμένεται να είναι ένα από τα πρώτα «ασημικά» που θα βγάλει στο σφυρί η Μαρινόπουλος, όχι τόσο γιατί αναμένει ότι θα έχει σημαντικά έσοδα αλλά επειδή ο αγοραστής είναι πιο εύκολο να βρεθεί και δεν θα είναι μάλλον άλλος από την ίδια την Starbucks.

Κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί και πριν μία πενταετία όταν υπήρξε «φιλικό διαζύγιο» μεταξύ Starbucks και Μαρινόπουλου για τις αγορές της Ελβετίας και της Αυστρίας όπου η Starbucks εξαγόρασε το ποσοστό που κατείχε στην Starbucks-Marinopoulos Holdings B.V. η Marinopoulos Holding SARL. Αξίζει να σημειωθεί ότι και στα Starbucks στην Ελλάδα η μητρική κατέχει μειοψηφική συμμετοχή η οποία σύμφωνα με πληροφορίες ανέρχεται σήμερα σε 18%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα Starbucks είναι η μόνο μεγάλη συμμετοχή που κατέχει σε εκτεταμένο δίκτυο διεθνούς συνεργασίας (σ.σ. Grand Optical και Gap αφορούν μικρά μεγέθη)  καθώς στην άλλη πολυετή συμφωνία που διαθέτει, αυτή με την Marks  & Spencer που χρονολογείται από την δεκαετία του ’70 το ποσοστό της Μαρινόπουλος έπεσε το 2008 σε 50% και σήμερα σε 20%.

Η άμεση επιστροφή στην κανονικότητα, στόχος της «Μαρινόπουλος» – Στο σφυρί ως παράπλευρη απώλεια τα Starbucks

 

 

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου