Thursday, 28 March, 2024

Θ. Τζάκρη κατά την επίσκεψη Σπίρτζη: «Στόχος μας μια Πέλλα εξωστρεφής με σύγχρονες υποδομές» (vid)

Στην ημερίδα για τις μεταφορές και τους οδικούς άξονες του Νομού Πέλλας και πιο συγκεκριμένα α) για την υλοποίηση των παρακάμψεων Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας

της νέας χάραξης της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας και β) την προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών και επέκταση αυτής προς Αλμωπία, η οποία πραγματοποιήθηκε με την παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη στις 3 Οκτωβρίου 2017 στα Γιαννιτσά, μίλησε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θεοδώρα Τζάκρη.Στο καλωσόρισμά της η βουλευτής, υπογράμμισε ότι επιτέλους γίνονται πράξη πολύ συγκεκριμένα βήματα που θέτουν το 2017 ως έτος ορόσημο για τον τομέα των μεταφορών στην Πέλλα, ενώ τόνισε ότι η  κυβέρνηση έχει ανοίξει πλατιά τη συζήτηση για την ανάπτυξη, με όρους έντονα συμμετοχικούς. «Το στοίχημα που έχουμε μπροστά μας, τόσο στην Πέλλα όσο και σε ολόκληρη τη χώρα, είναι μεγάλο» ανέφερε η κ. Τζάκρη.Τα δέκα εκατομμύρια ευρώ που εξασφαλίστηκαν για την πρώτη φάση της βελτίωσης της νέας χάραξης της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα, όπως είπε η βουλευτής Πέλλας του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ στην ομιλία της έκανε αναφορά και στα μεγάλα οφέλη από την υλοποίηση του έργου:

α) Η βελτίωση της οδικής πρόσβασης στην περιοχή χάρη στα νέα οδικά τμήματα με συνολικό μήκος περίπου 15 χιλιομέτρων θα μειώσει το χρόνο μετάβασης των κατοίκων στη Θεσσαλονίκη και θα προσφέρει την απαραίτητη οδική ασφάλεια.

β) Η βελτίωση της κυκλοφοριακής σύνδεσης της Έδεσσας με τη Θεσσαλονίκη θα ενισχύσει το τουριστικό προϊόν της Πέλλας. Τουριστικοί προορισμοί όπως το Μουσείο και ο αρχαιολογικός χώρος της Πέλλας, ο Άγιος Αθανάσιος και το χιονοδρομικό κέντρο του Καϊμάκτσαλαν, τα Λουτρά Πόζαρ θα είναι πιο εύκολα προσβάσιμοι. «Οφείλουμε να προσφέρουμε οδική ασφάλεια στους επισκέπτες μας και αναγνωρίζουμε τις απαιτήσεις που έχει ο σύγχρονος ταξιδιώτης» σημείωσε η βουλευτής.

γ) Παράλληλα, με το συγκεκριμένο έργο θα μειωθεί ο χρόνος μεταφοράς των προϊόντων που παράγονται στην περιοχή. Ο πλούτος της Πέλλας σε νωπά αλλά και επεξεργασμένα προϊόντα είναι μεγάλος, αφού πρόκειται για έναν τόπο που τόσο η πρωτογενής παραγωγή όσο και η μεταποίηση συνυπάρχουν και συμβάλλουν σημαντικά στην οικονομία. Καλύτεροι χρόνοι παράδοσης συνεπάγονται πιο ανταγωνιστικά προϊόντα στο σύνολό τους και η βελτίωση της νέας Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας έρχεται να συμβάλει σε αυτήν την κατεύθυνση.

Η κ. Τζάκρη αναφέρθηκε επίσης στην προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών και επέκταση αυτής προς Αλμωπία. «Αναγνωρίζουμε τα οφέλη της αναβάθμισης του οδικού δικτύου, αλλά παράλληλα αναγνωρίζουμε και τα οφέλη του σιδηροδρόμου. Ο σιδηρόδρομος είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον μεταφορικό μέσο και έχει διπλό περιβαλλοντικό όφελος: δε συνεισφέρει περιβαλλοντικά μόνο με τη χαμηλή κατανάλωση ενέργειας που απαιτεί, αλλά και με τη μείωση της κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο. Το έργο της προαστιακής σύνδεσης αποτελεί αίτημα της τοπικής κοινωνίας εδώ και χρόνια, όπως αποδεικνύει και η δημιουργία της “Πρωτοβουλίας Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο του Ν. Πέλλας”, η οποία διεκδικεί τον προαστιακό σιδηρόδρομο από το 2007. Ο αναπτυξιακός χαρακτήρας του έργου ενισχύεται με τη δυνατότητα να ενταχθεί στον ευρύ σχεδιασμό για την αναγέννηση του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα μέσω της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Στην πρώτη φάση, η Σιδηροδρομική Εγνατία περιλαμβάνει τη σύνδεση τριών λιμανιών της Βουλγαρίας (λιμάνι του Δούναβη, Βάρνα, Μπουργκάς) και τριών λιμανιών της Ελλάδας και των αντίστοιχων εμπορευματικών κέντρων (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Θεσσαλονίκη). Ακολουθεί η δεύτερη φάση που περιλαμβάνει τη σύνδεση με τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Αλβανία. Ο στόχος είναι ξεκάθαρα αναπτυξιακός: να προσελκυστούν νέες επενδύσεις και να δημιουργηθούν νέα εμπορευματικά κέντρα. Η πρόταση της προαστιακής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση και μπορεί να εκπληρώσει τους στόχους που έχουν τεθεί. Για αυτό, διεκδικούμε να αποτελέσει μέρος της δεύτερης φάσης» υπογράμμισε η κ. Τζάκρη στην ομιλία της.

Κλείνοντας το χαιρετισμό της η βουλευτής δεσμεύθηκε προσωπικά να θέσει τα δυο παραπάνω θέματα, μεγάλης σημασίας για το Νομό Πέλλας,  στο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Κεντρικής Μακεδονίας, το οποίο θα πραγματοποιηθεί το επόμενο διάστημα με την παρουσία του πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα.

Ο κ. Σπίρτζης στην ομιλία του ανέφερε ότι οι παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας της νέας χάραξης της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας παρουσιάζουν πλήρη μελετητική ωριμότητα και θα χαρακτηριστούν ως έργο εθνικής σημασίας προκειμένου να προχωρήσουν γρήγορα οι απαλλοτριώσεις και να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου. Επίσης, τόσο ο ίδιος όσο και ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας δεσμεύτηκαν ότι το έργο θα ενταχθεί στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας και θα χρηματοδοτηθεί κατά ένα μέρος από αυτό και κατά το υπόλοιπο από τις εκπτώσεις άλλων έργων που υλοποιούνται ανά την επικράτεια.

Όσον αφορά στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής Εγνατίας, μέρος της οποίας αποτελεί και η προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για την Κυβέρνηση. Αναφέρθηκε στην πρόοδο των μελετών του έργου και  ανέφερε ότι γι’ αυτό το θέμα θα πραγματοποιηθεί σε ένα μήνα περίπου νέα συνάντηση όπου οι μελετητές του έργου θα παρουσιάσουν στους τοπικούς φορείς τα αποτελέσματα της επικαιροποιημένης Μελέτης Σκοπιμότητας – Βιωσιμότητας του προτεινόμενου δικτύου.

Αναφέρθηκε επίσης στο έργο της Κυβέρνησης αναφορικά με το «ξεμπλοκάρισμα» της κατασκευής των μεγάλων έργων υποδομής που βάλτωναν για χρόνια, καθώς και στην πολιτική του υπουργείου για την αλλαγή του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου εκπόνησης των δημοσίων έργων.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου