Thursday, 28 March, 2024

Και τώρα αξιολόγηση: Ξεκινάει για τις σχολικές μονάδες

Μετά τις νέες ρυθμίσεις στα ΑΕΙ και τις Πανελλαδικές εξετάσεις, με το διπλό μηχανογραφικό, τον περιορισμένο αριθμό επιλογών

και την ελάχιστη βαθμολογική βάση, αλλαγές που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή, το υπουργείο Παιδείας βάζει μπροστά την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Παράλληλα, η κυβέρνηση ετοιμάζει το νέο νομοσχέδιο το οποίο θα περιλαμβάνει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, προκαλώντας ντόμινο αντιδράσεων στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων
Οι διευθύνσεις των σχολικών μονάδων, όπως ορίζεται στην κυβερνητική απόφαση με τίτλο «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο», θα πρέπει μέσα στο Φεβρουάριο, να ενημερώσουν του Συλλόγους Διδασκόντων για το νέο σύστημα εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης σχολικών μονάδων. Στη συνέχεια θα πρέπει να δημιουργήσουν ομάδες εκπαιδευτικών που θα αναλάβουν την εισήγηση της αποτίμησής της αξιολόγησης και έπειτα να συντάξουν την Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, που θα κατατεθεί στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Την ευθύνη για την υλοποίηση του συλλογικού προγραμματισμού και της εσωτερικής αξιολόγησης έχει ο διευθυντής του σχολείου και η έκθεση συντάσσεται στο τέλος κάθε διδακτικού έτους. Οι εκθέσεις της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης θα αναρτώνται σε ειδική σελίδα του ΙΕΠ.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, η εσωτερική αξιολόγηση είναι μία συνεχής κυκλική διαδικασία τριών υποχρεωτικών σταδίων. Πρώτον, το στάδιο του σχεδιασμού, που αφορά στον συλλογικό προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας και στον εντοπισμό των θεματικών αξόνων, των τομέων δηλαδή που κρίνονται ιδιαίτερης σημασίας για τη μάθηση των μαθητών και για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας και είναι δυνατό να βελτιωθούν. Δεύτερον, το στάδιο της υλοποίησης, που αφορά στη διαδικασία του συλλογικού προγραμματισμού και στην εφαρμογή των Σχεδίων Δράσης. Και τέλος, την αξιολόγηση, που αφορά στην αποτίμηση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου συνολικά, καθώς και των επιμέρους Σχεδίων Δράσης, με βάση τα κριτήρια που έχουν οριστεί από τις Ομάδες Δράσης και τα δεδομένα που έχουν προκύψει σε σχέση με την επίδρασή του.
Αντίθετοι δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί… διαβάστε περισσότερα στο makthes.gr

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου