Thursday, 25 April, 2024

Κλειστά Γυμνάσια-Λύκεια: Καλή η τηλε-εκπαίδευση – Ρώτησαν αν υπάρχει internet ή υπολογιστές;

Σύμφωνα με το διάγγελμα Μητσοτάκη, κλείνουν όλες οι εκπαιδευτικές δομές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ανοιχτές παραμένουν της πρωτοβάθμιας

από τη Δεύτερα 9 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο των νέων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορονοϊού και του νέου καθολικού lockdown που θα διαρκέσει μέχρι τις 30 Νοεμβρίου.
Στο διάγγελμά του ο πρωθυπουργός, ανακοίνωσε ωστόσο πως θα παραμείνουν ανοιχτοί παιδικοί σταθμοί, νηπιαγωγεία, τα δημοτικά και τα ειδικά σχολεία.
«Από τις 6 το πρωί του Σαββάτου» ανακοίνωσε ο κ. Μητσοτάκης, «μπαίνουμε σε lockdown για τρεις εβδομάδες, που θα μοιάζει αλλά δεν θα είναι ίδιο με αυτό του Μαρτίου. Επανενεργοποιούνται τα SMS, ανοιχτά σουπερ μάρκετ και δομές υγείας» υπογράμμισε. Νηπιαγωγεία, δημοτικά και σχολεία ειδικής αγωγής θα μείνουν ανοιχτά. Κλειστά τα γυμνάσια και τα λύκεια, που θα λειτουργήσουν σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης.
Με τηλεκπαίδευση τα μαθήματα
Όπως αναφέρει το alfavita, στις εκπαιδευτικές δομές που κλείνουν, τα μαθήματα θα συνεχιστούν με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (τηλεκπαίδευση). Η ύλη θα προχωρά κανονικά σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων, ενώ στα πανεπιστήμια τα μαθήματα θα παραδίδονται επίσης με τηλεκπαίδευση. Το ζήτημα είναι να μην υπάρξουν τα προβλήματα της περασμένης Άνοιξης, που τα μισά παιδιά, ακόμη και εκπαιδευτικοί είτε δεν είχαν τη δυνατότητα να συνδεθούν είτε και την οικονομική άνεση, ώστε να έχουν υπολογιστή και internet στο σπίτι. Ακόμη και να υπάρχει ένας υπολογιστής, μπορεί ο γονέας να εργάζεται από την οικία του και να πρέπει ταυτόχρονα να κάνει το παιδί μάθημα! Ποιος νοιάζεται για το αν υπάρχει ένας υπολογιστής; Θα αφήσει ο γονιός τη δουλειά του ή το παιδί το μάθημα; Απάντηση δεν πήραμε σε αυτό το ερώτημα… κάποιοι θα πουν έχουν και κινητά τα περισσότερα παιδιά! Έχετε προσπαθήσει να κάνετε πάνω από πέντε λεπτά βιντεοκλήση; Πόσο μάλλον για 5 ώρες μάθημα μέσω κινητού…
Παρά τα αύτα, δίνονται οδηγίες για τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση:
Ο/η εκπαιδευτικός θα πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες αναφοράς των πηγών του εφόσον επιτρέπεται η χρήση του υλικού από τον/την δημιουργό του. Έτσι πρέπει να γνωρίζει τα παρακάτω σύμφωνα με το Ν. 2121/93, τον «Οδηγό Πνευματικής Ιδιοκτησίας για δασκάλους» του ΟΠΙ (Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας 2014) και (Μανούσου, Χαρτοφύλακα, Ιωακειμίδου, Παπαδημητρίου & Καραγιάννη 2020δ):
Δεν μπορεί να χρησιμοποιεί έργο τρίτου χωρίς την άδειά του, εκτός αν η χρήση, στην οποία σκοπεύει να προβεί καλύπτεται από κάποια εξαίρεση ή περιορισμό που προβλέπει ο νόμος. Έτσι, επιτρέπεται υπό προϋποθέσεις η ελεύθερη αναπαραγωγή έργων σε εκπαιδευτικά βιβλία, η χρήση τους στη διδασκαλία ή σε εξετάσεις, καθώς και η παράθεση σύντομων αποσπασμάτων
Δεν προστατεύονται από την πνευματική ιδιοκτησία οι ιδέες, οι μαθηματικοί τύποι, οι διαδικασίες και οι μέθοδοι. Επίσης, δεν προστατεύονται οι πληροφορίες που δεν περιλαμβάνουν καμιά πρωτοτυπία, τα απλά γεγονότα, οι ειδήσεις και οι εκφράσεις της λαϊκής παράδοσης (π.χ. τα παραδοσιακά ποιήματα, τα γνωμικά, οι παροιμίες, οι παραδοσιακοί χοροί).
Η πνευματική ιδιοκτησία έχει χρονικό περιορισμό. Διαρκεί από τη στιγμή που θα δημιουργηθεί το έργο και για 70 χρόνια μετά τον θάνατο του δημιουργού. Όταν λήξει η διάρκεια προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, τότε μπορεί να γίνει ελεύθερη χρήση του έργου, χωρίς να χρειάζεται η άδεια του δημιουργού. Στο σημείο αυτό πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη και κάποιες άλλες παράμετροι όπως για παράδειγμα η φιλοξενία του έργο του δημιουργού σε κάποιο μουσείο και κατά συνέπεια οι όροι και προϋποθέσεις δημοσιοποίησής του.
Επιτρέπεται, χωρίς την άδεια του δημιουργού και χωρίς αμοιβή, η αναπαραγωγή άρθρων νομίμως δημοσιευμένων σε εφημερίδα ή σε περιοδικό, σύντομων αποσπασμάτων έργου ή τμημάτων σύντομου έργου ή έργου των εικαστικών τεχνών νομίμως δημοσιευμένου, εφόσον γίνεται αποκλειστικά για τη διδασκαλία ή τις εξετάσεις σε εκπαιδευτικό ίδρυμα, στο μέτρο που δικαιολογείται από τον επιδιωκόμενο σκοπό, είναι σύμφωνη με τα χρηστά ήθη και δεν εμποδίζει την κανονική εκμετάλλευση. Η αναπαραγωγή πρέπει να συνοδεύεται από την ένδειξη της πηγής και των ονομάτων του δημιουργού και του εκδότη, εφόσον τα ονόματα αυτά εμφανίζονται στην πηγή.
Επιτρέπεται, χωρίς την άδεια του δημιουργού και χωρίς αμοιβή, η αναπαραγωγή ενός πρόσθετου αντιτύπου από μη κερδοσκοπικές βιβλιοθήκες ή αρχεία, που έχουν αντίτυπο του έργου στην μόνιμη συλλογή τους, προκειμένου να διατηρήσουν το αντίτυπο αυτό ή να το μεταβιβάσουν σε άλλη, μη κερδοσκοπική, βιβλιοθήκη ή αρχείο. Η αναπαραγωγή επιτρέπεται μόνο αν είναι αδύνατη η προμήθεια ενός τέτοιου αντιτύπου από την αγορά σε σύντομο χρόνο και με εύλογους όρους.
Ό,τι βρίσκεται στο διαδίκτυο δεν σημαίνει ότι είναι ελεύθερο να το χρησιμοποιήσουμε. Η πειρατεία είναι ένα μεγάλο πλήγμα για τους πνευματικούς δημιουργούς. Η μεταφόρτωση (το «ανέβασμα») έργων στο διαδίκτυο τα οποία προστατεύονται με δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας ή/και συγγενικό δικαίωμα χωρίς την άδεια των δικαιούχων δεν επιτρέπεται. Ειδικότερα το YouTube εφαρμόζει στις συμβάσεις του με τους χρήστες το αγγλικό δίκαιο. Οπότε απαιτείται η συμμόρφωση με τα προβλεπόμενα στο αγγλικό δίκαιο εκτός του ελληνικού.
Γενικότερα θα πρέπει να αναφέρονται πάντοτε οι πηγές για το υλικό που χρησιμοποιούμε κατά τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού-εφόσον επιτρέπεται-για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Επίσης προτείνεται να αναφέρουμε την πηγή ακόμα και αν είναι ελεύθερη η χρήση του υλικού της.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου