Thursday, 25 April, 2024

Σχολικός εκφοβισμός στην Ελλάδα-Βοηθήστε να βρεθεί ο Βαγγέλης Γιακουμάκης

Σχολικός εκφοβισμός στην Ελλάδα-Βοηθήστε να βρεθεί ο Βαγγέλης Γιακουμάκης

Βοηθήστε Να βρεθεί ο Βαγγέλης Γιακουμάκης

Επειδή τέτοια είναι η κοινωνία μας… μερικά βασανιστήρια που ακούγονται αυτές τις ημέρες με αφορμή την εξαφάνιση του 20χρονου Βαγγέλη οι ”σκληροί Κρητικοί”:.. Του είχαν κλείσει το νερό όταν έκανε μπάνιο και τον είχαν αφήσει επί ώρα με τις σαπουνάδες, τον έφτυναν, τον έβριζαν και μερικές φορές τον χτυπούσαν, είχαν βγει για καφέ και του τον έκρυψαν και όταν  ο Βαγγέλης ζήτησε  τον καφέ του πίσω του άδειασαν ένα ποτήρι νερό στο πρόσωπο, τον είχαν δέσει σε μια καρέκλα και τον έβαλαν στην ντουλάπα… Και άλλα πολλά…

Αυτά μπορεί να είναι βιώματα που ζουν καθημερινά κάποια παιδιά και σιωπούν. Δεν μιλούν ούτε στους γονείς τους για το λεγόμενο Bullying, το ”νταηλίκι” μια μορφή κακοποίησης, πιο συγκεκριμένα εκφοβισμού ή εξαναγκασμού. Αυτή συνεπάγεται περιοδικά επαναλαμβανόμενες πράξεις που σκοπό έχουν την επιβολή ενός ατόμου ή μιας ομάδας πάνω σε ένα άλλο άτομο ή ομάδα, επομένως μια «ανισορροπία δυνάμεων». Η εν λόγω ανισορροπία μπορεί να είναι κοινωνική ή/και σωματική. Το θύμα του εκφοβισμού αναφέρεται και ως στόχος.

Αυτό συνήθως συμβαίνει σε ευαίσθητα άτομα, χαμηλής αυτοεκτίμησης ή με δυσκολία στο εκφραστούν ακόμη σε δικούς τους ανθρώπους.

Κάτι απλό γίνεται στα σχολεία, τους φωνάζουν οι εκπαιδευτικοί και λένε… το δικό μου παιδί.. αποκλείεται! ΝΑΙ το δικό σου παιδί. Αδέσποτα κυνηγούσαν στο δρόμο και φώναζαν πριν μέρες.. έτυχε να δω κάποια.. λουλούδια… και είπα… έτσι να σας κυνηγάνε μια ζωή. Τίποτα άλλο. Για άστεγο ακούσαμε στον πεζόδρομο των Γιαννιτσών πως τον κλωτσούσαν… Όνειδος και θλίψη για την κοινωνία, ταμπού για άλλους, σιωπή και συνωμοσία.

Όταν μαθαίνουν ένα κουτσομπολιό όμως όλοι τρέχουν να το πουν, να κρύψουν τη δική τους βρωμιά.. από που να το πιάσουμε το θέμα.

Οι συμφοιτητές του γνώριζαν, έβλεπαν και δε μιλούσαν. Συνεργοί ονομάζονται όλοι αυτοί… κρίμα το παιδί και άλλα τέτοια που δεν μιλάνε τουλάχιστον στους δικούς τους, στους γονείς τους. Αυτή είναι δυστυχώς η ντροπή. Αν μιλούσε ίσως να μη συνέβαινε τίποτα… Αποκαλύψεις κατόπιν… ας ελπίσουμε πως θα βρεθεί… Πώς θα βοηθήσουμε τέτοια ευαίσθητα παιδιά είναι το ζήτημα γιατί η κοινωνία πλέον χειροτερεύει και από όπου κι αν την πιάσεις… λερώνει! Η Αγγελική Νικολούλη, μίλησε με τον συγκάτοικό του αγνοουμένου Ρεθεμνιώτη, αλλά και με τη “σκληρή” παρέα των Κρητικών που του έκανε τη ζωή δύσκολη, με καψόνια και βίαιη συμπεριφορά. Όπως είπαν στο “Φως στο Τούνελ”, η βία που ασκούσαν στο Βαγγέλη ήταν “πλάκα”. Παράλληλα αρνήθηκαν ότι πρόσφατα είχαν δέσει τον Βαγγέλη σε καρέκλα, ότι τον είχαν κλείσει στη ντουλάπα και τα άλλα γεγονότα που έχουν καταγγελθεί μέσα από τη σχολή στην εκπομπή.

Παράλληλα, με στοιχεία που έφτασαν στην εκπομπή, η συγκεκριμένη παρέα, με την παραβατική συμπεριφορά της είχε απασχολήσει και πέρυσι την διοίκηση της σχολής. Μάλιστα, σύμφωνα με μαρτυρία, είχε αποφασιστεί η αποπομπή τους από τη σχολή, κάτι που δεν έγινε, μετά από παρέμβαση Κρητικού πολιτικού.

Την ίδια ώρα, υλικό από την κάμερα γειτονικού βενζινάδικου δείχνει τον Βαγγέλη, να περπατά εκνευρισμένος στο πεζοδρόμιο, λίγο παρακάτω από τη σχολή, μόνο με το φούτερ του, λίγα λεπτά πριν την εξαφάνισή του. Λίγα δευτερόλεπτα μετά, ακολουθεί άλλο άτομο, το οποίο δεν αναγνωρίστηκε και ερευνάται αν ακολουθούσε το Βαγγέλη ή αν πέρασε τυχαία. Οι έρευνες εντός και εκτός σχολής συνεχίζονται με ιδιαίτερη ένταση ενώ παρακαλείται όποιος γνωρίζει κάτι να επικοινωνήσει με τις Αρχές.

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

«Θέλω να πεθάνω δεν υπάρχει πια λόγος να ζω»: Σοκάρει το γράμμα μαθήτριας που έπεσε θύμα bullying

Άλλες περιπτώσεις; Πάμπολλες. Μία από αυτές, η περίπτωση της Άρτεμης, από τις αμέτρητες περιπτώσεις bullying που λαμβάνουν χώρα μεταξύ των εφήβων στα σχολεία αλλά και στο διαδίκτυο.

Η Άρτεμη, μαθήτρια της Α’ Γυμνασίου, συχνά έπεφτε θύμα σχολικού εκφοβισμού λόγω των κιλών της.

Το κορίτσι παραδέχθηκε στα πλαίσια ανώνυμης έκθεσης για τα θέματα bullying στο σχολείο, ότι είχε δεχτεί «bullying από την Β’ μέχρι την Ε’ δημοτικού» επειδή ήταν «διαφορετική και αλλοπρόσαλλη». Όπως έγραψε χαρακτηριστικά: «Έχω δεχθεί σωματική και ψυχική βία και μ’ εφεραν στα όρια που έλεγα: “θέλω να πεθάνω, δεν υπάρχει πια λόγος να ζω”. Αλλά έμαθα με τα χρόνια να ξεπερνάω τα προβλήματα μου και να συνεχίζω».

Η δασκάλα που διάβασε την έκθεση, επικοινώνησε διακριτικά με τους γονείς της και εκείνοι της αποκάλυψαν ότι γνώριζαν για αυτά τα περιστατικά και επικοινωνούσαν με τους γονείς των άλλων παιδιών για να αντιμετωπίσουν το θέμα.

«Στο δημοτικό, όταν η Αρτεμη μας έλεγε ότι τα παιδιά την πειράζουν, πιάναμε αμέσως τους γονείς, αλλά εκείνοι έπαιρναν αμυντική στάση. Τώρα στο Γυμνάσιο, έχοντας πλέον γραπτές αποδείξεις (τα υβριστικά μηνύματα που της έστελναν στο διαδίκτυο) ήταν πιο εύκολο να κινητοποιηθούν οι άλλοι γονείς. Πολλές μαμάδες συγκινήθηκαν και μάλιστα ο γιος της μίας έχει γίνει φίλος με την Αρτεμη» αποκαλύπτουν.

Σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάζει η εφημερίδα Καθημερινή, η Ελλάδα έρχεται δεύτερη στο διαδικτυακό bullying με ποσοστό 26,8% μετά τη Ρουμανία σε ποσοστά σχολικού εκφοβισμού ανάμεσα στις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα (Ελλάδα, Ισπανία, Πολωνία, Ρουμανία, Γερμανία, Ολλανδία και Ισλανδία) ενώ στη χαμηλότερη θέση βρέθηκαν η Ισπανία και η Ισλανδία.

Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα το 8,5% των μαθητών αναφέρει ότι υφίσταται εκφοβισμό δύο με τρεις φορές το μήνα, ενώ ποσοστό 15,8% παραδέχθηκε ότι εκφοβίζει τους συμμαθητές του.

Επίσης το 23,9% των αγοριών (1 στα 4) και 8,3% των κοριτσιών αποκαλύπτουν ότι έχουν υποστεί και σωματική βία από συμμαθητές τους.

Ωστόσο στη σύγχρονη εποχή το κύριο στοιχείο εκφοβισμού αποτελεί το διαδίκτυο. Σύμφωνα με πρόσφατη διευρωπαϊκή έρευνα σε εφήβους 14-17 ετών, το 21,9% έχει δεχθεί διαδικτυακό bullying το τελευταίο έτος.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου