Friday, 29 March, 2024

ΠΚΜ: Στη σκιά της πανδημίας η μάχη για τους τουρίστες του 2021

Στη σκιά της πανδημίας, η οποία δοκίμασε τις αντοχές του τουρισμού το 2020 σε παγκόσμιο επίπεδο και παρά τα αχαρτογράφητα νερά της σεζόν του 2021

η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ετοιμάζεται να κάνει τα πρώτα βήματα για την προβολή της περιοχής, μέσα από στοχευμένες δράσεις προσαρμοσμένες στα νέα δεδομένα.
Στόχος της διοίκησης είναι να διαχειριστεί τις επιπτώσεις από τον κορονοϊό, στον τομέα του τουρισμού, χωρίς πανικό και για το λόγο αυτό η εκκίνηση δεν θα μπορούσε να γίνει, παρά ψηφιακά στις αγορές-στόχους της Κεντρικής Μακεδονίας, μέσα από τα σποτ και τα τουριστικά έντυπα μεγάλων και νέων αεροπορικών εταιρειών, με τις οποίες επιδιώκει στενή συνεργασία, προβάλλοντας όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η περιοχή.
Και αυτά δεν είναι μόνο ο ήλιος και η θάλασσα, αλλά και οι αποδράσεις στα βουνά, όπως ο Όλυμπος, οι ξεχωριστές περιπατητικές διαδρομές, η πλούσια ιστορία, η γαστρονομία, ο πολιτισμός και ο αρχαιολογικός πλούτος της Κεντρικής Μακεδονίας.
Στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2021, όπως ανέφερε στη «ΜτΚ» ο τομεάρχης Τουρισμού, Αλέξανδρος Θάνος, η περιφέρεια προχωρά και σε μία ακόμη καινοτομία: την αλλαγή του brand «Very Macedonia» με το οποίο καθιερώθηκε τα τελευταία χρόνια, με νέο πιο ηχηρό, το οποίο θα γνωστοποιηθεί την ερχόμενη άνοιξη και θα περιλαμβάνει τα βασικά χαρακτηριστικά της περιοχής.
«Το rebranding είναι μία καλή αρχή για το 2021 που θα είναι μία χρονιά πρόκληση για τον τουρισμό και στην Κεντρική Μακεδονία, που πέρυσι δοκιμάστηκε σκληρά, και για αυτό όλες οι δράσεις που θα αναπτύξουμε θα είναι στοχευμένες και θα γίνουν βήμα-βήμα, ανάλογα και με την εξέλιξη της πανδημίας» σημείωσε ο κ. Θάνος.
Το πρώτο εξάμηνο του 2021, όπως είπε, ότι η τουριστική προβολή της ΠΚΜ θα βασιστεί σε συγκριμένους άξονες όπως:
*Η ψηφιακή προβολή των πλεονεκτημάτων της περιοχής μέσα από εκθέσεις ανά την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τα Βαλκάνια και μέσα από οπτικοακουστικά μέσα και έντυπα μεγάλων αεροδρομίων και αεροπορικών εταιρειών.
*Η επιτάχυνση της συνεργασίας με την Fraport, καθώς υπάρχει ανάγκη για νέους προορισμούς, με ευρωπαϊκές και διεθνείς πτήσεις.
*Η στήριξη και προβολή του αεροδρομίου «Μακεδονία».
*Η συμμετοχή του Film Office της περιφέρειας σε διεθνή Φεστιβάλ.
«Παράθυρο» νέων ευκαιριών
Η συνεργασία με διεθνείς αεροπορικές εταιρείες, στην οποία η περιφέρεια ποντάρει ιδιαίτερα για την προσέλκυση τουρισμού την ερχόμενη σεζόν, είναι ζητούμενο για την ΠΚΜ και σύμφωνα με τον κ. Θάνο, αποτελεί ένα παράθυρο ευκαιριών για νέες τουριστικές αγορές, στις οποίες η Κεντρική Μακεδονία διεκδικεί μία καλή θέση.
«Δεν είμαστε σε θέση να κάνουμε φιλόδοξα σχέδια, καθώς όλα εξαρτώνται από την εξέλιξη της πανδημικής κρίσης, ωστόσο, προγραμματίζουμε, ετοιμαζόμαστε για να κερδίσουμε όσο γίνεται το χαμένο έδαφος» επισήμανε ο κ. Θάνος, σημειώνοντας παράλληλα ότι θα υπάρξουν αστάθμητοι παράγοντες, αλλά ελπίζει ότι καταλυτικό ρόλο θα παίξει και το εμβόλιο στη ψυχολογία των εν δυνάμει ταξιδιωτών όσο και στις τάσεις που θα διαμορφωθούν.
Δήλωσε μάλιστα ότι στόχος είναι το 2021 να ανακτηθεί τουλάχιστον το 50% του 2019 που ήταν μία χρονιά ρεκόρ στον τουρισμό. «Οι απώλειες ήταν μεγάλες και στη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας το 2020, αλλά εμείς θα κάνουμε ότι μπορούμε για να στρέψουμε φέτος το ενδιαφέρον επισκεπτών» υπογράμμισε ο τομεάρχης Τουρισμού κ. Θάνος.
Ψηφιακές εκθέσεις
Η εκκίνηση του φετινού προγράμματος τουριστικής προβολής της ΠΚΜ θα γίνει… ψηφιακά με συμμετοχή σε υπάρχουσες ώριμες αγορές.
*ΙΜΤΜ-Τελ Αβίβ (Φεβρουάριος): Η Ελλάδα για τους Ισραηλινούς αποτελεί το μόνο προορισμό με εγγύτητα στη χώρα τους, που τους προσφέρει ισχυρό το αίσθημα της ασφάλειας. Μεγάλο πλεονέκτημα για την περιοχή μας είναι η σχέση τους με τη Θεσσαλονίκη και η ύπαρξη απευθείας αεροπορικών συνδέσεων.
*HOLIDAY AND SPA EXPO-Σόφια (τέλη Φεβρουαρίου): Συνήθως οι Βούλγαροι τουρίστες, επισκέπτονται την περιοχή μας οδικώς, κατά τη θερινή περίοδο. Αποτελούν την κύρια αγορά της περιοχής μας, με επαναλαμβανόμενες επισκέψεις, κυρίως στα μικρότερα καταλύματα.
*ROMANIAN INTERNATIONAL TOURISM FAIR ROMEXPO-Βουκουρέστι (Φεβρουάριος): Μεγάλη είναι η επισκεψιμότητα από τους Ρουμάνους οδικούς τουρίστες, οι οποίοι προτιμούν κατά βάση την παραλιακή ζώνη και εισέρχονται στην Κεντρική Μακεδονία κυρίως τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Η ΠΚΜ αποτελεί την πρώτη επιλογή τους στην Ελλάδα και μία βασική αγορά κυρίως για τα μικρότερα καταλύματα και τα κάμπινγκ.

διαβάστε περισσότερα στο makthes.gr

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου