Friday, 29 March, 2024

Τουριστική προβολή για την Κ. Μακεδονία: Το «Very Macedonia» ταξιδεύει και το 2016

Στόχος της περιφέρειας Κ. Μακεδονίας είναι να διατηρήσει την παρουσία της στην τουριστική αγορά του εξωτερικού και να διεισδύσει σε νέες αγορές-στόχους

Δυναμική είσοδο στις διεθνείς τουριστικές αγορές και το 2016 ετοιμάζει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, λανσάροντας και τη νέα χρονιά το brand name “Very Macedonia” σε μεγάλες πόλεις σε Ευρώπη, Ασία και Μέση Ανατολή, όπου διοργανώνονται οι μεγαλύτερες εκθέσεις για τον τουρισμό.
Στόχος της είναι να διατηρήσει την παρουσία της στην τουριστική αγορά του εξωτερικού και να διεισδύσει σε νέες αγορές-στόχους, όπως η Πολωνία και το Ισραήλ.
Στο πλαίσιο του προγράμματος τουριστικής προβολής για το 2016, το οποίο εγκρίθηκε στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα δώσει το παρών σε 17 διεθνείς εκθέσεις το επόμενο έτος, θα διοργανώσει fam trips για δημοσιογράφους και επαγγελματίες του τουρισμού από όλο τον κόσμο, ενώ θα προωθήσει ειδική εφαρμογή για κινητά και tablets, στην οποία θα προβάλλονται οι τουριστικοί προορισμοί της Κεντρικής Μακεδονίας, οι αρχαιολογικοί χώροι, ακόμη και περιοχές που ενδείκνυνται για θεματικό τουρισμό.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του νέου προγράμματος τουριστικής προβολής ανέρχεται σε 485.000, ενώ οι δράσεις, όπως τόνισε στην εισήγησή του ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Γιάννης Γιώργος, έχουν επιλεγεί με βάση την εμπειρία των προηγούμενων ετών, σύμφωνα με τις διεθνείς τάσεις της τουριστικής αγοράς και κατόπιν συνεργασίας με όλες τις περιφερειακές ενότητες και τους εμπλεκόμενους φορείς. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίδεται και τη νέα χρονιά στις μορφές εναλλακτικού και θεματικού τουρισμού.
ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΛΑΝΟ ΣΤΗ ΜΟΣΧΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛ ΑΒΙΒ
Σύμφωνα με το πρόγραμμα, η περιφέρεια το 2016 θα συμμετάσχει στις τουριστικές εκθέσεις σε Τελ Αβίβ, Μιλάνο, Σόφια, Στοκχόλμη, Βελιγράδι, Βουκουρέστι, Βερολίνο, Μόσχα, Σεούλ, Παρίσι, Ρίμινι, Λονδίνο, Θεσσαλονίκη (Philoxenia), Βαρσοβία και Αθήνα (GreekTourism Expo), αλλά και σε δύο ειδικές θεματικές εκθέσεις στο Λέστερ της Βρετανίας και στη Βαρκελόνη.
Η επιλογή των συγκεκριμένων εκθέσεων, όπως ανέφερε ο κ. Γιώργος, έγινε βάσει του ενδιαφέροντος της τουριστικής αγοράς κάθε χώρας, αλλά και της οδικής και αεροπορικής προσβασιμότητας. “Σκοπός μας είναι να προβάλουμε το τουριστικό προϊόν της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και να αξιοποιήσουμε όλες τις επαφές που πραγματοποιούνται στις εκθέσεις για πιθανές συνεργασίες. Ακόμα, είναι η επαφή με το κοινό που επισκέπτεται την έκθεση, με στόχο τη διάδοση του τουριστικού μας προορισμού, αλλά και η δυνατότητα παρακολούθησης των τάσεων της αγοράς τουρισμού”, επισήμανε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού.
ΟΙ ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Έξι είναι οι βασικοί πυλώνες στους οποίους θα στηριχθεί το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το 2016, ενώ βαρύτητα δίνεται τόσο στη συμμετοχή της περιφέρειας σε ειδικές θεματικές εκθέσεις όσο και στην αξιοποίηση της τεχνολογίας για την προβολή του τουριστικού της προϊόντος. Οι πυλώνες αυτοί είναι:
* Φιλοξενία ξένων δημοσιογράφων και επαγγελματιών του τουρισμού.
Η φιλοξενία δημοσιογραφικών – επαγγελματικών αποστολών (fam trips) αφορά στη διοργάνωση ειδικευμένων-στοχευμένων προγραμμάτων φιλοξενίας δημοσιογράφων και επαγγελματιών του χώρου του τουρισμού για την απόκτηση τουριστικών εμπειριών. Για το 2016 προγραμματίζονται δύο fam trips μέχρι εννέα ατόμων με προσανατολισμό σε τομείς θεματικού τουρισμού. Μέσω αυτής της ενέργειας θα επεκταθεί το υφιστάμενο δίκτυο δημοσιογράφων – ανταποκριτών σε όλες τις χώρες-στόχους, οι οποίοι θα λειτουργούν ως πρεσβευτές για την προσέλκυση τουριστών.
* Εκδηλώσεις εξωτερικού-εσωτερικού.
Η συγκεκριμένη δράση στοχεύει στην ανάπτυξη θεματικών μορφών τουρισμού (πολιτιστικός τουρισμός, ορεινός – περιηγητικός τουρισμός κ.ά.). Η ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού (τουρισμός υγείας και ευεξίας, θρησκευτικός τουρισμός, τουρισμός πόλεων, θαλάσσιος τουρισμός, συνεδριακός, γαστρονομικός, σχολικός κ.ά.) είναι βαρύνουσας σημασίας για την επέκταση της τουριστικής περιόδου καθώς και για την προσέλκυση ειδικού κοινού και κοινών στόχων. Σε αυτό τον άξονα συμπεριλαμβάνεται η πραγματοποίηση ειδικής εκδήλωσης στο εξωτερικό και στην Ελλάδα με θέμα τον Αριστοτέλη και τον Μέγα Αλέξανδρο ως αφετηρία και σημείο αναφοράς για την τουριστική προβολή της Κεντρικής Μακεδονίας.
Με αφετηρία την παρακαταθήκη των δύο αυτών ιστορικών προσωπικοτήτων, η περιφέρεια φιλοδοξεί η εκδήλωση να μεταφερθεί στο εξωτερικό ενδυναμώνοντας τα συγκεκριμένα πλεονεκτήματα προς όφελος της τουριστικής προβολής της.
* Πραγματοποίηση marketing support σε αεροπορικές εταιρείες που συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με το εξωτερικό, με απευθείας πτήσεις.
Η εφαρμογή υποστηρικτικών προγραμμάτων marketing και η από κοινού προώθηση των προορισμών της περιφέρειας σε συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρείες κρίνεται περισσότερο αναγκαία όσο ποτέ άλλοτε. Η πιθανή υποστήριξη marketing που θα μπορούσε να προσφέρει η περιφέρεια προς μία ή περισσότερες αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσε να είναι διαφημιστικός χώρος στο αεροδρόμιο για χρονικό διάστημα 4-6 εβδομάδων, σε συνεργασία με την εταιρεία που διαχειρίζεται τον διαφημιστικό χώρο του αεροδρομίου, προκειμένου να διαφημιστούν νέες διαδρομές ή νέες αεροπορικές εταιρείες στο αεροδρόμιο. Επίσης προγραμματίζονται welcome events (εκδηλώσεις καλωσορίσματος), καθώς οι αεροπορικές εταιρείες επιλέγουν τέτοιες δράσεις.
* Δημιουργία εφαρμογής για κινητά και tablets.
Αφορά την τουριστική προβολή της Κεντρικής Μακεδονίας εκτός της Θεσσαλονίκης, διότι η συγκεκριμένη περιοχή έχει καλυφθεί από αντίστοιχη δράση στο πλαίσιο του προγράμματος τουριστικής προβολής έτους 2015.
* Ανάπτυξη εσωτερικού τουρισμού.
Πρόκειται για ένα πεδίο με επιπλέον δυνατότητες ανάπτυξης, με την προσέλκυση επισκεπτών σε όλη τη διάρκεια του έτους. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού θα πραγματοποιηθούν σχετικές επαφές, προγραμματίζοντας πλέον κατά τόπους επισκέψεις και εκδηλώσεις παρουσίασης των τουριστικών πλεονεκτημάτων της περιοχής.
* Δράσεις ανάπτυξης τουριστικής συνείδησης.
Αφορούν συναντήσεις με μαθητές και καθηγητές στα σχολεία (μετά τις απαραίτητες ενέργειες με πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση), με προβολή και ολιγόλεπτη παρουσίαση του τουριστικού πλούτου της περιοχής.
makthes

Τουριστική προβολή για την Κ. Μακεδονία: Το «Very Macedonia» ταξιδεύει και το 2016

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου