Thursday, 26 November, 2020

Βαριά καμπάνα για την απάτη του Nurofen

Η βρετανική εταιρεία που κυκλοφορεί το παυσίπονο Nurofen βρίσκεται αντιμέτωπη με τη δικαιοσύνη, καθώς αποκαλύφθηκε πως κυκλοφορούσε την ίδια ουσία σε διαφορετικές συσκευασίες, παραπλανώντας τους καταναλωτές
Η ίδια ουσία σε διαφορετική συσκευασία αποδείχθηκε το παυσίπονο Nurofen, της βρετανικής φαρμακοβιομηχανίας Reckitt Benckiser, που υποτίθεται ότι κυκλοφορούσε σειρά παυσίπονων με ειδικές ουσίες για κάθε ανάγκη του καταναλωτή.
Σύμφωνα με το Ομοσπονδιακό δικαστήριο της Αυστραλίας, η εταιρεία κατηγορείται για απάτη σε βάρος των καταναλωτών, καθώς παρουσίαζε το ίδιο φάρμακο σε διαφορετικές συσκευασίες, για διαφορετικά συμπτώματα και σε διαφορετικές τιμές. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις οι ταμπλέτες που είναι για εξειδικευμένη χρήση, όπως αυτές για πόνους περιόδου, κοστίζουν το διπλάσιο από τις κοινές ταμπλέτες παυσίπονων.
Συγκεκριμένα, το φάρμακο που υποτίθεται ότι είναι για τους πόνους στη μέση έχει ακριβώς τη ίδια δραστική ουσία με αυτό που είναι για τις ημικρανίες. Μετά από έρευνες που πραγματοποιήθηκαν η Επιτροπή Ανταγωνισμού και Κατανάλωσης της χώρας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα προϊόντα παρ’ ότι αφορούν διαφορετικά συμπτώματα περιέχουν ακριβώς την ίδια δραστική ουσία.
“Βασική μέριμνα της επιτροπής είναι η προστασία του καταναλωτή και η ακριβής πληροφόρησή τους για τα ιατρικά προϊόντα που προμηθεύονται”, δήλωσε εκπρόσωπος της επιτροπής.
Έτσι, το δικαστήριο της Αυστραλίας αποφάσισε την απόσυρση του παυσίπονου από τα ράφια των φαρμακείων της χώρας καθώς έκρινε ότι η εταιρεία παραπλανά τους καταναλωτές. Η απόφαση περιλαμβάνει την απόσυρση του φαρμάκου εντός τριών μηνών ενώ σε νέα δικάσιμο θα αποφασιστεί και το πρόστιμο που θα επιβληθεί. Την ίδια στιγμή, η εταιρία υποστηρίζει πως επρόκειτο για μεμονωμένο περιστατικό, που αφορά μόνο την αγορά της Αυστραλίας, ενώ υπόσχεται να συμμορφωθεί με την απόφαση του δικαστηρίου. Παράλληλα, τόνισε πως δεν στόχευε στην παραπλάνηση των καταναλωτών και διαβεβαίωσε ότι θα συνεχίσει να εργάζεται με τις ρυθμιστικές αρχές της χώρας για να διασφαλίσει ότι στο μέλλον το προϊόν θα ευθυγραμμίζεται με τις οδηγίες.
Ο επικεφαλής της εταιρίας Aomesh Bhatt δήλωσε πως “Οι καταναλωτές χρειάζονται έναν πλοηγό μέσα σ’ ένα παντοπωλείο όπου δεν υπάρχει κανείς ειδικός να τους βοηθήσει στην απόφασή τους. Γνωρίζουμε ότι το 90% των καταναλωτών ψάχνουν ένα συγκεκριμένο είδος προϊόντος για τον δικό τους πόνο”. Οι καταναλωτές ζητούν από την εταιρεία να δημοσιεύσει στην επίσημη ιστοσελίδα της τα στοιχεία για το κάθε προϊόν και η Επιτροπή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Κατανάλωσης της Αυστραλίας καλεί και άλλες χώρες, στις οποίες κυκλοφορεί το σκεύασμα, να προχωρήσουν σε ανάλογες έρευνες.

Βαριά καμπάνα για την απάτη του Nurofen

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου