Saturday, 23 October, 2021

Aνατροπές στα τέλη κυκλοφορίας-Πώς θα υπολογίζονται

Τα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται με βάση την εμπορική αξία και όχι με βάση τα κυβικά του αυτοκινήτου. Τέλη και επιπλέον φόρους & τα αυτοκίνητα με χαμηλούς ρύπους

Η λιανική τιμή πώλησης και όχι ο κυβισμός θα καθορίζει το τέλος ταξινόμησης, τα τέλη κυκλοφορίας και το τεκμήριο διαβίωσης.

Το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει την αλλαγή του υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, αλλά και γενικά των φόρων που αφορούν στα αυτοκίνητα.

Σε ό,τι αφορά στα τέλη ο υπολογισμός θα γίνεται με βάση την εμπορική αξία και όχι με βάση τον κυβισμό ή του ρύπους του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με παράγοντες του υπουργείου, στόχος είναι η δημιουργία ενός δικαιότερου συστήματος φορολόγησης της αγοράς του αυτοκινήτου βάσει της πραγματικής αξίας του, καθώς με τα σημερινά δεδομένα δύο αυτοκίνητα του ίδιου κυβισμού, αλλά με μεγάλη διαφορά στην τιμή αγοράς τους καταβάλουν τους ίδιους φόρους και τα τέλη κυκλοφορίας.

Στο υπουργείο γίνεται προσπάθεια ώστε το νέο μοντέλο να εφαρμοσθεί από τα φετινά τέλη κυκλοφορίας και θα αφορά κυρίως, τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά (καινούργια ή μεταχειρισμένα).

Το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει:

Καταργείται το κριτήριο του κυβισμού των οχημάτων ως βάση για τη φορλολόγηση τους.

Ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης θα γίνεται με βάση τη λιανική τιμή (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.

Αυτό σημαίνει ότι, η φορολόγηση των καινούργιων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα απορρέει  από την αξία λιανικής του κάθε μοντέλου που θα δηλώνει ο κάθε εισαγωγές στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου.

Στο υπουργείο Οικονομικών θεωρούν ότι αυτός ο τρόπος υπολογισμού ευνοεί τους φορολογούμενους που αγοράζουν ακριβά ΙΧ, σε σχέση με φορολογούμενους που έχουν ΙΧ με τα ίδια χαρακτηριστικά, αλλά ταξινομήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα πριν από το 2010. Για παράδειγμα: Ένα καινούργιο αυτοκίνητο 2.000 κυβικών ακριβής μάρκας που κοστίζει 45.000 ευρώ. σε αυτό αναλογούν τέλη κυκλοφορίας 150 ευρώ, ενώ αυτοκίνητο ίδιου κυβισμού και μάρκας, αλλά παλαιότητας 10 ετών επιβαρύνεται με τέλη ύψους 650 ευρώ.

Τα έσοδα που υπολογίζει το κράτος εκτινάσσονται από το 1 δισ. που είναι για φέτος στα 1,6 δισ. το 2016.

Επιπλέον επιβάρυνση για όσους έχουν περισσότερα από ένα αυτοκίνητα:
Εκτός απ’ την αλλαγή στον υπολογισμό των τελών με βάση την εμπορική αξία έρχονται δυο επιπλέον κριτήρια. Ο συνολικός αριθμός ΙΧ ανά νοικοκυριό. Για παράδειγμα τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν κατά πολύ, ενώ σχεδιάζεται και ο υπολογισμός του φόρου με βάση το άθροισμα των κυβικών ανά νοικοκυριό.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου