Thursday, 25 April, 2024

Ερώτηση “Ελληνικής Λύσης” για τα “Εκατομμύρια ζημιών από συμμορίες κλεπτών χαλκού”

Ερώτηση από τον Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης Κώστα Χήτα, κατατέθηκε στη Βουλή, με Αριθμό Πρωτοκόλλου 1858/24-01-2023

σχετικά με το θέμα «Εκατομμύρια ζημιών προκαλούνται ετησίως σε Μακεδονία και Θράκη από συμμορίες κλεπτών χαλκού σε αγρότες, δημοτικές περιουσίες και την ΔΕΔΔΗΕ»

Ερώτηση Κωνσταντίνου Χήτα, Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης προς τoν κ. Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, τoν κ. Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Τoν κ. Υπουργό Δικαιοσύνης

Θέμα: «Εκατομμύρια ζημιών προκαλούνται ετησίως στη Μακεδονία και Θράκη από τις συμμορίες κλεπτών χαλκού στους αγρότες και τον ΔΕΔΔΗΕ»

Κύριοι, κύριοι Υπουργοί,

Σύμφωνα με δημοσιεύματα (VORIA 10.01.2023 κλπ.) και δηλώσεις πληττομένων αγροτών, παραμένει ανεξέλεγκτη η δράση συμμοριών, οι οποίες αποσυναρμολογούν μετασχηματιστές του ΔΕΔΔΗΕ, καθώς και τις εγκαταστάσεις αντλιοστασίων στις αγροτικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος, εκμεταλλευόμενες το ευρύ αγροτικό δίκτυο δρόμων και την έλλειψη αστυνομεύσεως. Οι συμμορίες δρουν τις νυχτερινές ώρες, αφαιρώντας μετασχηματιστές, ηλεκτρικούς πίνακες, αντλιοστάσια, σωλήνες υδρεύσεως και αρδεύσεως, καπάκια, καρούλια ποτίσματος, μεταλλικές σχάρες και ό,τι μπορεί να αποφέρει κέρδος σε σίδηρο κυρίως και σε χαλκό, πουλώντας τα σε κλεπταποδόχους ή εξάγοντάς τα σε Βουλγαρία, αναδεικνύοντας εκ νέου το ερώτημα γιατί η πλειοψηφία τους προτιμά τη χώρα μας και όχι κάποια άλλη; Προφανώς, λόγω της ατιμωρησίας την οποία απολαμβάνουν εδώ και τελευταία της δραστηριοποίησης Αφγανών και Πακιστανών επενδυτών ή αλλιώς αυτών που θα λύσουν το δημογραφικό μας πρόβλημα. Πέραν της οικονομικής ζημίας στον ΔΕΔΔΗΕ, ζημία υφίστανται και οι αγρότες, διότι μέχρι της αποκαταστάσεως των ζημιών τα αντλιοστάσια δε λειτουργούν, με αποτέλεσμα τη μη άρδευση των καλλιεργειών. Οι συμμορίες προέρχονται από τους τοπικούς καταυλισμούς και εκμεταλλεύονται την ατιμωρησία, αφού λόγω πλημμεληματικού χαρακτήρα των αδικημάτων και να συλληφθούν αφήνονται την επομένη ημέρα ελεύθεροι και όταν δικάζονται καταβάλλουν ελάχιστα ποσά, σε σύγκριση με τα κέρδη τα οποία αποκομίζουν και τις καταστροφές που προκαλούν. Κατά τις εκτιμήσεις, η ολική ζημιά σε μια εγκατάσταση αγγίζει τα 30.000 ευρώ, μέρος των οποίων καλούνται να πληρώσουν οι αγρότες για την τοποθέτηση εκ νέου καλωδιώσεως και ηλεκτρικών πινάκων. Κατά δήλωση του Δημάρχου Θερμαϊκού του Νομού Θεσσαλονίκης, Γεωργίου Τσαμασλή, οι δράστες οι οποίοι συλλαμβάνονται την επομένη ημέρα είναι ελεύθεροι και αυτό τους αποθρασύνει έτι περαιτέρω. «Είναι ζήτημα δικαιοσύνης. Πρέπει να βρεθεί μία λύση για το ζήτημα της μικροεγκληματικότητας. Μια πρόταση θα ήταν, όταν συμπληρώσουν τρία πλημμελήματα, αυτά να μετατρέπονται σε κακούργημα. Άλλη λύση θα ήταν να τοποθετήσουν στους δράστες βραχιολάκια. Ας το εξετάσει αυτό το ζήτημα ο νομοθέτης…» συμπλήρωσε. Κατά τον Περιφερειακό Διευθυντή του ΔΕΔΔΗΕ Μακεδονίας-Θράκης, κ. Νικόλαο Παυλίδη, οι ζημίες εκτιμώνται σε 1.000.000 – 3.000.000 ευρώ. «… Κάθε κλοπή μετασχηματιστή κοστίζει 5.000 – 10.000 ευρώ. Στον χρόνο έχουμε 300 κλοπές και η συνολική ζημία μπορεί να φτάσει τα 3.000.000 ευρώ. Το πρόβλημα υπάρχει εδώ και μία δεκαετία και εντοπίζεται στην Κεντρική Μακεδονία κυρίως και πιο συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Κιλκίς, Βέροια αλλά και στη Θράκη, σημεία κοντά στα σύνορα…». (σ. σ. προφανώς να τα εξάγουν, κυρίως στη Βουλγαρία). Κατά τον κ. Παυλίδη οι κλοπές έχουν να κάνουν με την έλλειψη αστυνομεύσεως. Όταν δεν υπάρχει στην ύπαιθρο, το αποτέλεσμα είναι αυτό. Είναι ευθύνη της Πολιτείας…».

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

  1. Ο κ. Υπουργός Προστασίας του Πολίτη προτίθεται να αυξήσει την αστυνόμευση στην ύπαιθρο, αφού η ασφάλεια και η τάξη ανήκει στην αρμοδιότητά του;
  2. Ο κ. Υπουργός Δικαιοσύνης προτίθεται να τροποποιήσει τον Π. Κ. επί την αυστηροτέρα, όπως προτείνει και ο Δήμαρχος Θερμαϊκού;
  3. Αφού η ασφάλεια στην ύπαιθρο είναι ευθύνη της Πολιτείας, αλλά δεν υφίσταται, προτίθεται ο κ. Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να αποζημιώνει, μέσω των υπηρεσιών του Υπουργείου του, πληττόμενους από το ανωτέρω θέμα αγρότες, τροποποιώντας τους σχετικούς κανονισμούς αποζημιώσεων;
  4. Προτίθεσθε ως κυβέρνηση να απελαύνετε τους παραβατικούς Βαλκάνιους Ρομά ή τους «επενδυτές» διαφόρων εθνικοτήτων;

Απάντηση Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στην από 24-01-2023 με αριθμό 1858 Ερώτηση του Βουλευτή Κ. Χήτα

Σε απάντηση του ανωτέρω μέσου κοινοβουλευτικού ελέγχου, σε ό,τι μας αφορά και πλέον των διαλαμβανόμενων στο υπ’ αριθ. 7017/4/25675-ε’ από 22-11-2021 έγγραφό μας, επί της με αριθμό 716/ 27-10-2021 Ερώτησης του ιδίου, από κοινού, Βουλευτή, σας γνωρίζουμε ότι η πρόληψη και καταστολή της εγκληματικότητας, καθώς και η εξασφάλιση περιβάλλοντος ασφαλείας για τους πολίτες αποτελεί πρώτιστο μέλημα για το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας, γεγονός που αποτυπώνεται σαφώς στο υλοποιούμενο Πρόγραμμα Αντεγκληματικής Πολιτικής (2020 – 2024) και στο Στρατηγικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Ελληνικής Αστυνομίας (2021 – 2025). Βάσει αυτών προβλέπονται δράσεις, οι οποίες -μεταξύ άλλων- εστιάζουν στην αντιμετώπιση των πάσης φύσεως ζητημάτων αστυνομικού ενδιαφέροντος και την τήρηση της νομιμότητας.

Συγκεκριμένα, οι περιφερειακές αστυνομικές Υπηρεσίες έχουν διαμορφώσει Ειδικά Επιχειρησιακά Σχέδια με σκοπό την πλέον αποτελεσματική αστυνόμευση σε όλες τις περιοχές εδαφικής τους αρμοδιότητας και ιδίως στα σημεία εκείνα όπου παρουσιάζεται εντονότερη παραβατικότητα. Όπου δε απαιτείται, αναβαθμίζεται το επίπεδο των λαμβανόμενων μέτρων, σε συνάρτηση με τις χρονικές και τοπικές απαιτήσεις και ανάγκες, οι οποίες διαρκώς αξιολογούνται και επανεκτιμώνται.

Στην κατεύθυνση αυτή, από το Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας έχουν δοθεί, στις αρμόδιες περιφερειακές του Υπηρεσίες, κατευθυντήριες εντολές και οδηγίες αφενός μεν για τον επαναπροσδιορισμό του επιχειρησιακού σχεδιασμού με βάση τα τοπικά χαρακτηριστικά κάθε περιοχής και την εντατικοποίηση των στοχευμένων αστυνομικών δράσεων σε περιοχές με αυξημένα προβλήματα αστυνομικής φύσης, αφετέρου δε για την αυξημένη, εμφανή αστυνόμευση μέσω της πραγματοποίησης εποχούμενων περιπολιών και τη διενέργεια επισταμένων και ουσιαστικών ελέγχων, με στόχο τη διασφάλιση της νομιμότητας και την εμπέδωση του αισθήματος ασφαλείας των πολιτών.

Περαιτέρω, προς το σκοπό της ουσιαστικής και αποτελεσματικής αντιμετώπισης των αδικημάτων της κλοπής και της παράνομης διακίνησης και διαχείρισης μεταλλικών αντικειμένων, από το Αρχηγείο έχει εκπονηθεί και υλοποιείται Ειδικό Επιχειρησιακό Σχέδιο Δράσης, με την κωδική ονομασία «ΗΦΑΙΣΤΟΣ». Σύμφωνα με αυτό, αναπτύσσονται σημαντικές δράσεις με τη συμμετοχή εξειδικευμένων στελεχών των Υπηρεσιών συναρμοδίων Υπουργείων (Τμήματα Επιθεώρησης Περιβάλλοντος, Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, Πυροσβεστικό Σώμα και Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή), η οποία αφορά στον ορισμό Σημείων Επαφής μεταξύ των εν λόγω Φορέων για τη διευκόλυνση της υφιστάμενης διυπηρεσιακής επικοινωνίας.

Κατόπιν των ανωτέρω, σημειώνεται ότι η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης (Γ.Α.Δ.Θ.) και οι Γενικές Περιφερειακές Αστυνομικές Διευθύνσεις (ΓΕ.Π.Α.Δ.) Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, για την αστυνόμευση των περιοχών ευθύνης τους, υλοποιούν τα υφιστάμενα Ειδικά Επιχειρησιακά Σχέδια που αφορούν -μεταξύ άλλων- στην πρόληψη και καταστολή των ληστειών και των κλοπών/διαρρήξεων, καθώς και την αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών που εμφορούνται εξαιτίας διαφόρων κοινωνικοοικονομικών και δημογραφικών παραγόντων. Βάσει αυτών, από τις αρμόδιες Υπηρεσίες τους-πλέον της παράλληλης δραστηριοποίησης των υπόλοιπων ειδικών επιχειρησιακών Ομάδων (Ο.Π.Κ.Ε. κ.α.)- διενεργούνται, σε καθημερινή βάση και καθ’ όλο το 24ωρο, στοχευμένοι και συστηματικοί έλεγχοι, αλλά και εξειδικευμένες δράσεις (εποχούμενες περιπολίες, εξορμήσεις, συγκρότηση συνεργείων-ομάδων ελέγχου), εφαρμόζοντας την ισχύουσα νομοθεσία, με στόχο την πρόληψη, αποτροπή και, σε συντρέχουσα περίπτωση, κατασταλτική αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών, την εμπέδωση του αισθήματος ασφαλείας των πολιτών και τη διαμόρφωση συνθηκών ασφαλούς διαβίωσης αυτών.

Περαιτέρω, κατόπιν οδηγιών – κατευθύνσεων του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας προς τις περιφερειακές του Υπηρεσίες, οι αρμόδιες υφιστάμενες Υπηρεσίες των προαναφερόμενων Γενικών Διευθύνσεων, αφενός μεν έχουν εντατικοποιήσει τις δράσεις στοχευμένης αστυνόμευσης των αγροτικών περιοχών, με τη χαρτογράφηση των σημείων όπου έλαβαν χώρα οι κλοπές και τη μελέτη – αξιολόγηση των εν λόγω στοιχείων, ώστε να εξασφαλίζεται η επαρκής επιτήρηση του δικτύου διανομής του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.), αφετέρου δε διενεργούν μεθοδικούς και στοχευμένους ελέγχους σε εγκαταστάσεις – επιχειρήσεις υποδοχής, επεξεργασίας, αποθήκευσης και ανακύκλωσης μετάλλων (SCRAP), ιδίως κατά το χρόνο προσέγγισης και αποχώρησης από αυτές, σε εγκαταστάσεις ύδρευσης, σε έμφορτα οχήματα συλλογής και μεταφοράς μεταλλικών αντικειμένων προς ανακύκλωση, ενώ παράλληλα έχει αναπτυχθεί στο έπακρο το πληροφοριακό δίκτυο για τον εντοπισμό των επιχειρήσεων όπου καταλήγουν τα αφαιρεθέντα υλικά και οχήματα. Διευκρινίζεται δε ότι, στο πλαίσιο υλοποίησης των ανωτέρω δράσεων, οι αστυνομικές Υπηρεσίες συνεργάζονται τόσο με το προσωπικό του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε., όσο και των λοιπών συναρμόδιων Υπηρεσιών και Φορέων (Ο.Τ.Α., τοπικοί σύλλογοι κ.α.).

Ως προς την πληρότητα του ακολουθούμενου σχεδιασμού για την αντιμετώπιση της υπόψη μορφής εγκληματικότητας κατά έτος 2022, αναφέρεται ότι, από την αρμόδια Διεύθυνση της Γ.Α.Δ.Θ. (Διεύθυνση Ασφάλειας Θεσσαλονίκης) πραγματοποιήθηκαν -953- έλεγχοι ατόμων, -733- έλεγχοι οχημάτων και -135- έλεγχοι σε επιχειρήσεις SCRAP, στο πλαίσιο των οποίων διαπιστώθηκαν -22- περιπτώσεις κλοπών εξοπλισμού του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.. Επίσης, από τις αρμόδιες υφιστάμενες Υπηρεσίες της ΓΕ.Π.Α.Δ. Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης πραγματοποιήθηκαν -12.886- έλεγχοι, προσήχθησαν -686- άτομα και συνελήφθησαν -2- άτομα για ισάριθμες περιπτώσεις κλοπών αγροτικού εξοπλισμού και εξοπλισμού του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.., ενώ στο πλαίσιο δραστηριοποίησης των υφιστάμενων Διευθύνσεων Αστυνομίας (Δ.Α.) της ΓΕ.Π.Α.Δ. Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποιήθηκαν -307- ειδικές δράσεις και συνελήφθησαν -18- άτομα, σχηματίστηκαν δε -131- δικογραφίες για κλοπές αγροτικού εξοπλισμού και εξοπλισμού του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.. Σημειώνεται ότι για το σύνολο των διαπιστωθεισών αξιόποινων πράξεων, από τις αρμόδιες αστυνομικές Υπηρεσίες εκδηλώθηκαν όλες οι, κατά περίπτωση, προβλεπόμενες υπηρεσιακές και δικονομικές ενέργειες.

Σε κάθε περίπτωση, υπογραμμίζεται ότι η δραστηριοποίηση των ως άνω Υπηρεσιών στις περιοχές αρμοδιότητάς τους, με σκοπό -πλέον των άλλων- τόσο την πρόληψη και αποτροπή των, όποιας μορφής, τυχόν έκνομων ενεργειών, όσο και την αποφυγή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον, συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Πέραν αυτών, τονίζεται ότι το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η Ελληνική Αστυνομία, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα, προκειμένου να αντιμετωπίζεται ουσιαστικά το ζήτημα των αυξημένων προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών, με απόλυτο σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα και στο κράτος δικαίου. Στην κατεύθυνση αυτή, αναλαμβάνονται, κατά λόγο αρμοδιότητας, όλες οι απαραίτητες πρωτοβουλίες και εκδηλώνονται οι προβλεπόμενες από την ισχύουσα νομοθεσία ενέργειες και τα απαιτούμενα μέτρα, έτσι ώστε να διασφαλίζεται αφενός μεν ο απόλυτος σεβασμός στα δικαιώματα των παράτυπων μεταναστών και προσφύγων, αφετέρου δε ο έλεγχος της νομιμότητάς τους στη χώρα μας και η σύννομη κυκλοφορία/ διακίνησή τους στον ενιαίο χώρο Schengen.

Προς τούτο, για την αντιμετώπιση του φαινομένου της παράνομης μετανάστευσης, οι αρμόδιες περιφερειακές Υπηρεσίες του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας διενεργούν συστηματικούς ελέγχους για τον εντοπισμό αλλοδαπών που δεν πληρούν τις προβλεπόμενες, από την ισχύουσα νομοθεσία, προϋποθέσεις παραμονής τους στη χώρα, ενώ παράλληλα, συμμετέχουν και σε μεικτές ομάδες ελέγχου εγκληματικότητας, σε περιοχές όπου αναφύονται συναφή ζητήματα αστυνομικής φύσεως. Σε κάθε δε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων, προβαίνουν σε όλες τις προβλεπόμενες αστυνομικές και δικονομικές ενέργειες αρμοδιότητάς τους, δρομολογώντας, κατά περίπτωση, τις σχετικές διαδικασίες απομάκρυνσης-επιστροφής στις χώρες προέλευσής τους. Περαιτέρω, επισημαίνεται ότι η διασφάλιση του υψηλότερου δυνατού επιπέδου απόδοσης των αστυνομικών Υπηρεσιών αποτελεί διαρκή επιδίωξη του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας. Τονίζεται δε ότι η ουσιαστική αντιμετώπιση των αναφυόμενων ζητημάτων αστυνομικής φύσης, καθώς και η αναβάθμιση της ποιότητας αστυνόμευσης όλων των περιοχών, εξαρτάται από ένα συνολικό, συστηματικό και υπεύθυνο σχεδιασμό της οργανωτικής δομής των αστυνομικών Υπηρεσιών, ανά την επικράτεια, καθώς και από την ορθολογικότερη και αποδοτικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και του υλικοτεχνικού εξοπλισμού.

Στο πλαίσιο αυτό, από το Αρχηγείο επιδιώκεται η πλέον επαρκής στελέχωση των περιφερειακών αστυνομικών Υπηρεσιών, αξιοποιώντας όλες τις παρεχόμενες δυνατότητες που προκύπτουν από την ισόρροπη κατανομή της συνολικής δύναμης του Σώματος, σε συνάρτηση με τις ειδικές προβλέψεις του κανονισμού που διέπει τις μεταθέσεις και τις εν γένει μετακινήσεις του ένστολου προσωπικού. Κατ’ εφαρμογή των ανωτέρω, γνωρίζεται ότι οι προκηρυχθείσες, κατά τις τακτικές μεταθέσεις του έτους 2022, θέσεις αστυνομικού προσωπικού διαφόρων βαθμών για τις Δ.Α. Πέλλας, Ροδόπης, Ορεστιάδας και Ξάνθης έχουν καλυφθεί σχεδόν στο σύνολό τους, για δε τις Δ.Α. Κιλκίς, Σερρών, Ημαθίας, Πιερίας, Χαλκιδικής, Αλεξανδρούπολης, Δράμας, Καβάλας και τη Γ.Α.Δ.Θ. έχουν καλυφθεί στο σύνολό τους. Επιπλέον, για τις Δ.Α. Ορεστιάδας και Πέλλας προκηρύχθηκαν συνολικά 2 θέσεις (1 για έκαστη Δ.Α.) στο βαθμό του Ανθυπαστυνόμου [άρθρου 9 του ν. 3686/ 2008 (Φ.Ε.Κ. Α’ -158)] -Αρχιφύλακα-Υπαρχιφύλακα (άρθρου 12 του ν. 3686/ 2008)-Αστυφύλακα, στο πλαίσιο των συμπληρωματικών μεταθέσεων έτους 2022, οι οποίες καλύφθηκαν, ενώ για τις λοιπές Δ.Α., λόγω μη υποβολής σχετικών αιτήσεων ακύρωσης, δεν προκηρύχθηκαν θέσεις κατά τις συμπληρωματικές μεταθέσεις. Για δε το τρέχον έτος (2023), επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 14 και 16 του π.δ/τος 100/ 2003 (Φ.Ε.Κ. Α’ – 94), τα αρμόδια Συμβούλια Μεταθέσεων (Ανώτερο και Κατώτερο), εκτιμώντας τις υπηρεσιακές ανάγκες, καταρτίζουν αριθμητικούς πίνακες, κατά Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής και Θεσσαλονίκης και Αστυνομική Διεύθυνση ή άλλη αυτοτελή Κεντρική Υπηρεσία που εδρεύει στην περιφέρειά τους αλλά δεν υπάγεται σε αυτές, των κενών κατά βαθμό οργανικών θέσεων που πρέπει να πληρωθούν κατά τις ετήσιες τακτικές μεταθέσεις. Οι ανωτέρω πίνακες κοινοποιούνται μέχρι τέλους Ιανουαρίου και το Συμβούλιο συνέρχεται σε συνεδρίαση το γ’ 10ήμερο του Μαΐου και με πρακτικό του αποφασίζει τις μεταθέσεις σύμφωνα με τις διατάξεις του προαναφερόμενου π.δ/τος.

Ειδικότερα, κατά τις τακτικές μεταθέσεις έτους 2023 έχει ληφθεί μέριμνα για την ενίσχυση της Γ.Α.Δ.Θ. και των ΓΕ.Π.Α.Δ. Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, με την προκήρυξη 104, 26 και 57 θέσεων, αντίστοιχα, αστυνομικού προσωπικού διαφόρων βαθμών (5 στη Δ.Α. Ημαθίας, 4 στη Δ.Α. Κιλκίς, 5 στη Δ.Α. Πέλλας, 4 στη Δ.Α. Πιερίας, 4 στη Δ.Α. Σερρών, 4 στη Δ.Α. Χαλκιδικής, 8 στη Δ.Α. Αλεξανδρούπολης, 5 στη Δ.Α. Δράμας, 9 στη Δ.Α. Καβάλας, 10 στη Δ.Α. Ξάνθης, 14 στη Δ.Α. Ορεστιάδας και 11 στη Δ.Α. Ροδόπης) καθώς και 10, 6 και 6 θέσεων, αντίστοιχα, Ειδικών Φρουρών (1 για έκαστη εκ των προαναφερόμενων Δ.Α.), ενώ θα εξετασθεί η τυχόν περαιτέρω ενίσχυσή τους κατά τις λοιπές, εντός του τρέχοντος έτους, μεταθέσεις -τοποθετήσεις προσωπικού.

Αναφέρεται, επίσης, ότι σύμφωνα με τα άρθρα 19 του π.δ/τος 100/ 2003 και 15 του π.δ/τος 211/ 2005 (Φ.Ε.Κ. Α’ – 254) ως ισχύουν, παρέχεται η δυνατότητα στον Γενικό Αστυνομικό Διευθυντή Θεσσαλονίκης, τους Γενικούς Περιφερειακούς Αστυνομικούς Διευθυντές Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, καθώς και τους Διευθυντές των υφιστάμενων Διευθύνσεών τους, να αποσπούν το προσωπικό τους μέχρι τον βαθμό του Αστυνόμου Α’, ανάλογα με τις εκάστοτε υπηρεσιακές ανάγκες.

Επιπλέον, προς το σκοπό της βέλτιστης διαχείρισης των μεταναστευτικών ροών και για την αντιμετώπιση της παράτυπης μετανάστευσης, οι Δ.Α. Ροδόπης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Ορεστιάδας, Ξάνθης και Δράμας ενισχύονται συνολικά με 287 αστυνομικούς από έτερες ΓΕ.Π.Α.Δ. της χώρας, ενώ ο συνοριακός σταθμός «Άγιος Κωνσταντίνος» της Δ.Α. Ξάνθης, καθώς και το Τμήμα Διαβατηριακού Ελέγχου (Τ.Δ.Ε.) Προμαχώνα της Δ.Α. Σερρών, ενισχύονται με 9 και επτά αστυνομικούς, αντίστοιχα.

Παράλληλα και προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες υπηρεσιακές ανάγκες τόσο της Γ.Α.Δ.Θ., όσο και υφιστάμενων Διευθύνσεών της, αυτές ενισχύονται με επιπλέον αστυνομικούς. Συγκεκριμένα, η Γ.Α.Δ.Θ. με 24 αστυνομικούς από έτερες Δ.Α. της χώρας, η Διεύθυνση Αστυνομικών Επιχειρήσεων Θεσσαλονίκης με -30- αστυνομικούς από έτερες ΓΕ.Π.Α.Δ. της χώρας και η Α’ και η Β’ Ομάδα Πρόληψης και Καταστολής της Εγκληματικότητας (Ο.Π.Κ.Ε.) της Υποδιεύθυνσης Ειδικών Επιχειρησιακών Δράσεων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης, που δραστηριοποιούνται στις περιοχές του Δήμου Δέλτα και του Δήμου Βόλβης, αντίστοιχα, ενισχύονται με 29 και 26 αστυνομικούς, αντίστοιχα, από έτερες Δ.Α. της χώρας. Πλέον αυτών, υπογραμμίζεται ότι η στρατηγική προτεραιότητα του Υπουργείου μας -μεταξύ άλλων- για την εκτεταμένη ψηφιοποίηση των παρεχόμενων εκ μέρους της Ελληνικής Αστυνομίας υπηρεσιών, θα απελευθερώσει ένα σημαντικό κομμάτι του αστυνομικού προσωπικού από την εκτέλεση ξένων προς την αποστολή της Ελληνικής Αστυνομίας γραφειοκρατικών έργων, το οποίο θα διατεθεί για την ενίσχυση της αστυνόμευσης, με γνώμονα τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες. Προς επίρρωση των προαναφερομένων, σχετικά τυγχάνουν τα από 01-11-2022 και 10-09-2022 Δελτία Τύπου του Υπουργείου μας (www.minocp.gov.gr).

Τέλος, στο πλαίσιο της ουσιαστικής αποτίμησης της αποτελεσματικότητας των προκαθορισμένων μεταρρυθμίσεων, από το Υπουργείο και το Αρχηγείο επανεκτιμώνται οι ανάγκες όλων των περιφερειακών Υπηρεσιών του Σώματος και εκδηλώνονται, όπου αυτό απαιτείται, οι απαραίτητες τροποποιήσεις της οργανωτικής δομής ή/και η ανακατανομή των οργανικών θέσεων σε αυτές, πάντοτε προς το σκοπό της διασφάλισης του υψηλότερου δυνατού επιπέδου απόδοσής τους. Τονίζεται δε ότι αξιολογείται, όχι μόνον η επίτευξη των στόχων, αλλά και η εν γένει εικόνα και λειτουργία των Υπηρεσιών, η απόδοση και η συμπεριφορά του προσωπικού και γενικά, όλες οι παράμετροι και οι παράγοντες που συντελούν στην αντικειμενική και πλήρη αξιολόγηση, αναφορικά με τη διοικητική λειτουργία, την επιχειρησιακή δράση και το βαθμό ανταπόκρισης κάθε Υπηρεσίας στις απαιτήσεις που συναρτώνται προς την εκπλήρωση της θεσμικής αποστολής της.

O Υπ. Προστασίας του Πολίτη Παν. Θεοδωρικάκος

*photo αρχείου

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου