Thursday, 28 March, 2024

«Δικτυωμένη Πόλη» η Έδεσσα!

Ο Δήμος Έδεσσας καλεί τους πολίτες να συμμετάσχουν στη δράση “Δικτυωμένη πόλη”.
Πρόκειται για μία σειρά διαδικτυακών συναντήσεων “κοινωνικού προβληματισμού και ανοικτών οριζόντων” με τη μορφή ενός ανοικτού διαδικτυακού κόμβου άτυπης μάθησης. Κάθε φορά ένας-μία εισηγητής-τρια θα παρουσιάζει ένα θέμα κοινωνικού, επιστημονικού, πολιτιστικού κ.λ.π. ενδιαφέροντος στο οποίο θα έχουμε τη δυνατότητα να εμβαθύνουμε. Συντονίστρια της δράσης είναι η Κατερίνα Αθανασίου.
Μετά την πρώτη συνάντηση και τη συνεχή ανατροφοδότηση θα ανοίξει κατάλογος για την υποβολή προτάσεων από εισηγητές-τριες που επιθυμούν δωρεάν να μοιραστούν γνώση και εμπειρία από το πεδίο που δραστηριοποιούνται με στόχο να φθάσουμε μια μέρα να παρέχουμε καθημερινά ποιοτικές εισηγήσεις για όλα τα ενδιαφέροντα των συνδημοτών.


Το πρόγραμμα των πρώτων συναντήσεων, που αποτελούν και μία δράση κοινωνικής υποστήριξης και διατήρησης της κοινωνικής συνοχής του Δήμου μας στο πλαίσιο της εθνικής προσπάθειας για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοιού και της συνειδητής επιλογής “μένουμε σπίτι”, είναι το εξής:
• Σάββατο 9 Μαΐου 2020, ώρα 19.00-21.00: Η ένταξη της Θετικής Ψυχολογίας στη ζωή μας, Δρ. Χρήστος Μπιμπίτσος
• Σάββατο 16 Μαΐου 2020, ώρα 19.00-21.00: Ψυχική υγεία εφήβων με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες στο σχολικό περιβάλλον, Φίλιππος Παπάζης
• Σάββατο 23 Μαΐου 2020, ώρα 19.00-21.00: Η συναισθηματική νοημοσύνη, ως ατομικός προστατευτικός παράγοντας ανθεκτικότητας και ανάπτυξης, Εύη Ροδά
Σε κάθε διαδικτυακή συνάντηση θα γίνονται δεκτοί έως 25 συμμετέχοντες, έτσι ώστε να υπάρχει διάδραση και διάλογος με τον εισηγητή. Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να συμπληρώσουν την «Φόρμα δήλωσης συμμετοχής» στον κόμβο:
https://docs.google.com/…/1FAIpQLSdJk7wsckMgZcTnmD…/viewform
Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος κ. Αλέξανδρος Πασχάλης δήλωσε σχετικά:
«Ευχαριστώ θερμά το Δήμαρχο Έδεσσας που μου έδωσε τη δυνατότητα να προσθέτω μαζί με συνδημότες-ισσες χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου και ανθεκτικού Δήμου.
Μα χωρίς την εθελοντική εργασία των Εύη Ροδά, Χρήστου Μπιμπίτσου και Φίλιππου Παπάζη δε θα μπορούσαμε να κάνουμε το πρώτο βήμα και την-τους ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου για όσα προσφέρουν στο πρότζεκτ και μαθαίνω δίπλα τους».

Δικτυωμένη Πόλη-Πρόγραμμα διαδικτυακών συναντήσεων
1. Η ένταξη της Θετικής Ψυχολογίας στη ζωή μας, Δρ. Χρήστος Μπιμπίτσος
Σάββατο 9 Μαΐου 2020, ώρα 19.00-21.00
Μία συνοπτική εισαγωγή στη φιλοσοφία και τις τεχνικές της ψυχολογίας της ευημερίας, με στόχο την αξιοποίησή της για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας. Η προσέγγιση είναι συμμετοχική και αλληλεπιδραστική, εφαρμόζοντας στην πράξη μερικές από τις πιο γνωστές και καθιερωμένες τεχνικές της θετικής ψυχολογίας και συζητώντας τα αποτελέσματα με τα μέλη της ομάδας.
Ομάδα στόχος: Απευθύνεται σε ενήλικες που θέλουν να γνωρίσουν βασικά στοιχεία για τη φιλοσοφία και τις τεχνικές της ψυχολογίας της ευημερίας, με στόχο την αξιοποίησή της για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.
Σύντομο βιογραφικό: Ο Δρ. Χρήστος Μπιμπίτσος είναι Συμβουλευτικός Ψυχολόγος, εκπαιδευτής ενηλίκων και συγγραφέας. Είναι Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Κοινωνικού Οργανισμού “The Orange Bus” (Ινστιτούτο Συμβουλευτικής, Δημιουργικής Επικοινωνίας και Έκφρασης + Ψυχομετρίας), με έδρα την Έδεσσα.
2. Ψυχική υγεία εφήβων με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες στο σχολικό περιβάλλον- Φίλιππος Παπάζης, Σάββατο 16 Μαΐου 2020, ώρα 19.00-21.00
Η ψυχική υγεία των εφήβων μαθητών επηρεάζεται από διάφορους περιβαλλοντικούς παράγοντες, όπως είναι η οικογένεια, το σχολείο, οι συνομήλικοι και οι σημαντικοί άλλοι από το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Σκοπός αυτού του σεμιναρίου είναι να αναδειχθούν τα χαρακτηριστικά της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης των εφήβων μαθητών. Επιπροσθέτως, θα συζητηθεί η ύπαρξη των μαθησιακών δυσκολιών και κατά πόσο αποτελεί εμπόδιο και παράγοντα κινδύνου της ψυχικής υγείας των εφήβων. Στο τέλος, θα γίνει μια μικρή αναφορά ως προς τον βαθμό επίδρασης της πανδημία covid-19 στους εφήβους, αλλά και μια προσπάθεια να επαναπροσδιοριστεί η συνθήκη «Μένουμε Σπίτι με έναν έφηβο αναδεικνύοντας και τα πιθανά οφέλη που προκύπτουν».
Ομάδα στόχος: Απευθύνεται κυρίως σε γονείς εφήβων και εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας καθώς και σε δασκάλους ε΄ και στ΄ ταξης δημοτικού.
Σύντομο βιογραφικό: Ο Φίλιππος Παπάζης είναι εκπαιδευτικός/σύμβουλος ψυχικής υγείας. Έχει σπουδάσει παιδαγωγικά, ειδική αγωγή και συμβουλευτική ψυχολογία. Έχει εργαστεί πολλά χρόνια με μαθητές τόσο γενικής αγωγής όσο και με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Ήταν επιστημονικός συνεργάτης της Εφηβικής Ιατρικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στη συμβουλευτική εφήβων και στη συμβουλευτική γονέων με παιδί στη εφηβεία. Επίσης, έχει συνεργαστεί και με το ΚΕΘΕΑ σε συμβουλευτικό επίπεδο σε θέματα που αφορούν τις εξαρτήσεις εργαζόμενων ενηλίκων. Παράλληλα φοιτά στη Μονάδα Οικογενειακής Θεραπείας του Νοσοκομείου «Δαφνί» στη συστημική οικογενειακή θεραπεία. Έχει συμμετάσχει σε πολλά συνέδρια και ημερίδες ως εισηγητής και έχει πολλές δημοσιεύσεις που αφορούν τα παιδιά και τους εφήβους (γενική και ειδική αγωγή), καθώς και με τη συμβουλευτική παιδιών και εφήβων.
3. Η συναισθηματική νοημοσύνη, ως ατομικός προστατευτικός παράγοντας ανθεκτικότητας και ανάπτυξης, Εύη Ροδά
Σάββατο 23 Μαΐου 2020, ώρα 19.00-21.00
Ενώ η λογική δίνει τη δυνατότητα στον άνθρωπο να κρίνει τις καταστάσεις με αντικειμενική ακρίβεια, τα συναισθήματα είναι αυτά που τον καθιστούν ικανό να κατανοεί και να συναισθάνεται την ανθρώπινή του διάσταση.
Οι θετικές αλληλεπιδράσεις στην κοινωνική ζωή και στις σχέσεις καθώς και οι καλές επαγγελματικές επιδόσεις επιτυγχάνονται στις μέρες μας από άτομα που διαθέτουν (πέρα από τη γνώση του αντικειμένου εργασίας ή την υψηλή γνωστική νοημοσύνη τους –I.Q.) και μη γνωστικές ικανότητες και προσόντα.
Μόλις τις τελευταίες τρεις δεκαετίες αναδύθηκε η έννοια της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q) που επιδιώκει να εξηγήσει τις διάφορες συμπεριφορές και αντιδράσεις των ανθρώπων.
Ως μία νοητική ικανότητα με την οποία αξιολογούνται πληροφορίες ή καταστάσεις συναισθηματικού περιεχομένου, η Συναισθηματική Νοημοσύνη αποτελεί έναν σπουδαίο προστατευτικό παράγοντα Ανθεκτικότητας και ενίσχυσης του ατόμου, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης.
Ομάδα στόχος: Απευθύνεται σε ενήλικες που θέλουν να γνωρίσουν βασικά στοιχεία για την έννοια της Συναισθηματικής Νοημοσύνης, να την αντιληφθούν ως νοητική ικανότητα και ως σημαντικό προστατευτικό παράγοντα ανθεκτικότητας και επαγγελματικής ανάπτυξης.
Σύντομο βιογραφικό: Η Εύη Ροδά είναι Εκπαιδευτικός, πτυχιούχος Νομικής ΑΠΘ, MSc στην Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία, Υπ. Σύμβουλος Σταδιοδρομίας, Υπ. Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων Δημόσιος Υπάλληλος ΠΕ Διοικ.-Οικον. στο Πα.Μακ.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου