Saturday, 2 July, 2022

Μαθητές του 1ου ΓΕΛ Γιαννιτσών «καρφίτσωσαν» τα προβλήματα της περιοχής, σε ψηφιακό χάρτη

Τα κακώς κείμενα της περιοχής τους εντόπισαν μαθητές από το 1ο ΓΕΛ Γιαννιτσών και έφτιαξαν έναν ψηφιακό χάρτη, «καρφιτσώνοντας» πάνω του τα «σφάλματα» της πόλης

που αποτελούν «επικίνδυνα σημεία για πεζούς και οδηγούς» όπως επισημαίνουν.
Οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ Γιαννιτσών σε συνεργασία με τον Δήμο Πέλλας συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα URBACT III-Urbsecurity Planning Safer Cities. Σκοπός του προγράμματος, η ευαισθητοποίηση σε θέματα ασφάλειας των πεζών και των οδηγών, η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος και η βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Στο πλαίσιό του οι μαθητές του τμήματος Β1 οργάνωσαν δράση με τίτλο “Καλά, δεν είδες την πινακίδα;” (“Didn’t you see the road sign?”) και δημιούργησαν έναν διαδραστικό χάρτη των Γιαννιτσών, στον οποίο εντοπίζονται σημεία της πόλης που είναι επικίνδυνα για την ασφάλεια των κατοίκων, κυρίως λόγω της κατάληψης των πεζοδρομίων από τραπεζοκαθίσματα ή εμπορεύματα και της παράνομης στάθμευσης. Παράλληλα, η δράση ανέδειξε και ένα πλήθος προβλημάτων όπως η διάβρωση του εδάφους, η έλλειψη πεζοδρόμησης, οι αγέλες των αδέσποτων ζώων κ.ά. Ο χάρτης ανανεώνεται συνεχώς.


Η διέλευση για τους οδηγούς απαγορεύεται, αλλά οι διερχόμενοι δεν το γνωρίζουν, όχι γιατί δεν κατέχουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, άλλα επειδή η πινακίδα με τη σήμανση είναι ανάμεσα σε θάμνους και καλά κρυμμένη μέσα στην πυκνή βλάστηση. Πιο πέρα, μια μεγάλη λακκούβα παραμένει ανοιχτή αποτελώντας κίνδυνο για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και πεζούς. Αυτά και πολλά ακόμη …καρφιτσώθηκαν στον ψηφιακό χάρτη των μαθητών, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
«Φτιάξαμε έναν ψηφιακό χάρτη όπου μπορεί ο καθένας να μπει και να δει μέσω ενός λινκ και πατώντας πάνω σε κάποιες “πινέζες”, τα σφάλματα της πόλης που αποτελούν επικίνδυνα σημεία για πεζούς και οδηγούς. Έχουμε συμπεριλάβει και κάποιους ανεκμετάλλευτους χώρους, ανύπαρκτα πεζοδρόμια κτλ», εξήγησε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM», ο μαθητής της Β’ λυκείου Γιώργος Ιακωβίδης.
Η προσπάθεια της 12μελους ομάδας ξεκίνησε μέσω ενός ευρωπαϊκού προγράμματος του σχολείου, στο οποίο συμμετέχουν πολλές πόλεις και χάρη στην άψογη συνεργασία των παιδιών στήθηκε ένας χάρτης ‘προβλημάτων’, με στόχο την ανάδειξη κι επίλυσή τους.
Ο χάρτης ονομάζεται «Καλά δεν είδες την πινακίδα»; Κι όμως! Υπάρχουν περιπτώσεις που δεν φταίει ο διερχόμενος οδηγός, αλλά η ορατότητα της σήμανσης που θυμίζει… κυνήγι θησαυρού.
«Έγινε η πρόταση από τον δήμο καθώς είχαμε συνεργαστεί και πέρυσι και μετά από συζητήσεις καταλήξαμε στην ιδέα για τον διαδραστικό χάρτη. Ήταν κάτι που άρεσε σε όλους και τους τελευταίους έξι μήνες έγινε όλη η δουλειά πάνω σε ένα ελεύθερο λογισμικό. Ήταν αλληλεπιδραστικό όλο το εγχείρημα και αυτό ήταν που ενθουσίασε και τους μαθητές», επισημαίνει, από την πλευρά της, η καθηγήτρια αγγλικών Θεοδώρα Γραμματικού, που ήταν η συντονίστρια του προγράμματος και μαζί με τη φιλόλογο Μαρία Αθανασίου δούλεψαν με μεράκι και αγάπη μαζί με τα παιδιά.
Τα δραστήρια λυκειόπαιδα έχουν εξελίξει τον χάρτη και τώρα υπάρχει η δυνατότητα να ανανεώνεται συνέχεια και να προστίθενται νέα στοιχεία. Επιπλέον οι… ρεπόρτερς των Γιαννιτσών επισκέπτονται κάποια από τα σημεία-παγίδες και τα φωτογραφίζουν, ώστε να παρουσιάσουν στον κόσμο το πριν και το μετά, τη διόρθωση του λάθους ή της αστοχίας μετά την παρέμβαση των αρμοδίων. Μάλιστα, η λεζάντα στις εικόνες με τα κακώς κείμενα είναι εκτός από τα ελληνικά και στα αγγλικά.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου