Tuesday, 27 July, 2021

Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης

Σε διαμαρτυρία προχώρησαν την Τετάρτη 23/6 στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης οι εκπαιδευτικοί για τον εξοβελισμό

των κοινωνικών επιστημών και των καλλιτεχνικών μαθημάτων, μετά από κάλεσμα των ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης (της Γ’ ΕΛΜΕ, της Ε’ ΕΛΜΕ και της Αγωνιστικής Παρέμβασης Α’ ΕΛΜΕ).

Αγων. Παρέμβαση Α’ ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: Να ανακληθεί ο εξοστρακισμός των κοινωνικών επιστημών και τεχνών από το Γενικό Λύκειο
Όπως είναι γνωστό, με τον Ν. 4692/2020 «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» μεταξύ άλλων καταργήθηκε η Κοινωνιολογία ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και στη συνέχεια με την αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων καταργήθηκε οριστικά, μαζί με δύο ακόμη μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών από τη B΄ Λυκείου. Επίσης, μειώθηκε κατά μία ώρα η διδασκαλία του μόνου συναφούς μαθήματος που απέμεινε, της «Πολιτικής Παιδείας», στην Α’ Λυκείου. Αναμφισβήτητα, πρόκειται για εξοβελισμό από το Λύκειο των Κοινωνικών Επιστημών και των γνωστικών αντικειμένων της πολιτειακής αγωγής και κοινωνικής εκπαίδευσης σε βάρος της μόρφωσης των μαθητών και των μαθητριών και την απειλή εξαφάνισης ενός ολόκληρου κλάδου από τη δημόσια εκπαίδευση, του ΠΕ78, ο οποίος αποτελείται από Κοινωνιολόγους, Πολιτικούς επιστήμονες και Νομικούς .Επίσης θίγεται και ο κλάδος των Οικονομολόγων ΠΕ 80, οι οποίοι είχαν κοινή ανάθεση με τους Κοινωνικούς Επιστήμονες τα παραπάνω τρία μαθήματα. Τα παιδιά της Γ Λυκείου δεν θα διδάσκονται Κοινωνιολογία ενώ θα είναι υποψήφια για δεκάδες σχολές κοινωνικών επιστημών (Νομική, Δημοσιογραφία, Ψυχολογία, Πολιτικές και Κοινωνικές Επιστήμες) οι οποίες αποτελούν περίπου το 75% των σχολών του ανθρωπιστικού πεδίου! Αναμφίβολα, αφαιρείται η δυνατότητα εκπαίδευσης και προπαρασκευής στις Κοινωνικές Επιστήμες σε μελλοντικούς φοιτητές μιας πληθώρας Ακαδημαϊκών Τμημάτων του Πρώτου Επιστημονικού Πεδίου (183 Τμήματα) που έχουν άμεση σχέση με αυτές τις επιστήμες ή έστω ή έστω διαθέτουν ένα σημαντικό αριθμό σχετικών μαθημάτων στο πρόγραμμα σπουδών τους.

Παράλληλα καταργείται το μάθημα των καλλιτεχνικών και του Σχεδίου από το Λύκειο! Και βέβαια τα παιδιά που θα χάσουν τη δυνατότητα του μαθήματος του ΣΧΕΔΙΟΥ για τις Πανελλήνιες στέλνονται ΕΠΙΣΗΜΩΣ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ! Ενώ είναι τουλάχιστον εξωφρενικό να προβλέπεται «ενισχυτική διδασκαλία» για μάθημα που δεν υπάρχει στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
Επιπλέον εξαφάνισαν το μάθημα της τεχνολογίας Α΄ Λυκείου, μαζί και τους εκπαιδευτικές τεχνικές ειδικότητες των Γεωπόνων, Μηχανικών κλπ, που στόχο είχε να βοηθήσει τους μαθητές να αντιληφθούν τις διαδικασίες με τις οποίες διαμορφώθηκε το τεχνητό περιβάλλον στο οποίο ζουν και να εξοικειωθούν με τη τεχνολογική έρευνα που αποτελεί το κύριο παράγοντα τεχνολογικής εξέλιξης.
Τέτοιο ξήλωμα ολόκληρων κλάδων επιστημών από την εκπαίδευση δεν έχει προηγούμενο. Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ απογυμνώνουν το Λύκειο από τα συγκεκριμένα μαθήματα στα πλαίσια της ελαχιστοποίησης του κόστους της παρεχόμενης εκπαίδευσης, της μείωσης εκπαιδευτικού προσωπικού, της υπονόμευσης της μονιμότητας στην εργασία και της διαμόρφωσης του αγοραίου εξεταστικοκεντρικού σχολείου.
Απροκάλυπτα εξαφανίζουν χιλιάδες οργανικές θέσεις και οδηγούν χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία.
Οι εκπαιδευτικοί των μαθημάτων Κοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών στις τελευταίες υπηρεσιακές μεταβολές έχουν κριθεί σχεδόν στο σύνολό τους υπεράριθμοι, καθώς οι 1.915 οργανικές θέσεις του κλάδου ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών χάνονται σχεδόν όλες εξαιτίας της μείωσης των ωρών διδασκαλίας του αντικειμένου, αφού ο προσδιορισμός των οργανικών θέσεων προκύπτει εφόσον το μάθημα είναι πρώτης ανάθεσης και συμπληρώνονται 12 ώρες διδασκαλίας, κάτι το οποίο είναι πρακτικά ανέφικτο.
Πλήττουν ακόμη περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, το περιεχόμενο και τον προσανατολισμό του δημόσιου σχολείου. Μέλημα της κυβέρνησης και του υπουργείου είναι η στείρα απόκτηση βασικών «δεξιοτήτων», όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις ΟΟΣΑ και Ε.Ε.
Στο αγοραίο εξεταστικοκεντρικό σχολείο της Κεραμέως, με λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερη γνώση και κυριαρχία των δεξιοτήτων, ό,τι δεν δημιουργεί και δεν κινείται στην σφαίρα των δεξιοτήτων, ό,τι δεν εξετάζεται θεωρείται περιττό και δεν αξίζει να υπάρχει ως αντικείμενο διδασκαλίας.
Η διδασκαλία θα περιορίζεται σε κάποια μαθήματα που θεωρούνται «βασικά» σε ένα σχολείο αποκομμένο από την κοινωνική πραγματικότητα, ένα σχολείο της αποστήθισης, του αγοραίου ανταγωνισμού και του αποκλεισμού, αποστεωμένο από κάθε έννοια έρευνας, τέχνης και γνώσης των κοινωνικών φαινομένων, όπου οι μαθητές θα είναι εγκλωβισμένοι χωρίς κοινωνική και αισθητική παιδεία, χωρίς γνωστικές ανάσες.
Αυτή είναι η επιλογή των «αρίστων» της κυβέρνησης της Ν.Δ.: ένα Λύκειο αποκομμένο από την κοινωνική πραγματικότητα, ένα λύκειο εξειδίκευσης, ένα λύκειο αποστεωμένο από τέχνες, σκέψη, γνώση, ένα λύκειο που θα σπρώχνει τα παιδιά των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων αποκλειστικά στην κατάρτιση… αναφέρεται μεταξύ άλλων.

Αντίστοιχη διαμαρτυρία έγινε στην Αθήνα, στο υπουργείο Παιδείας, μετά από κάλεσμα της ΟΛΜΕ. Ο αγώνας συνεχίζεται ενάντια στα απανωτά πλήγματα στο δημόσιο σχολείο και την υποβάθμισή του, για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου