Wednesday, 29 May, 2024
Τελευταίες Ειδήσεις

Ναυάγιο στην Πύλο: «No help…Go Italy». Μεταφέρονται στη Μαλακάσα

Έφθασαν στην δομή της Μαλακάσας οι διασωθέντες μετανάστες του πολύνεκρου ναυαγίου ανοιχτά της Πύλου

ενώ αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα για τα αίτια της βύθισης του αλιευτικού που παρέσυρε στο θάνατο δεκάδες ανθρώπους.

Τα μισθωμένα από τον Δήμο Καλαμάτας λεωφορεία που τους μετέφεραν, ξεκίνησαν νωρίς το πρωί από το λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας. Αυτή την περίοδο στο ΚΥΤ Μαλακάσας δυναμικότητας 1500 μεταναστών, φιλοξενούνται περίπου 95.

«Το Λιμενικό έλαβε απάντηση “No help…Go Italy”», ανέφερε σε συνέντευξή του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ηλίας Σιακαντάρης αναφορικά με την διαχείριση της επιχείρησης διάσωσης, η οποία συνεχίζεται και σήμερα, ωστόσο όσο περνούν οι ώρες λιγοστεύουν και οι ελπίδες για την ανεύρεση επιζώντων.

Εως τώρα έχουν εντοπιστεί 78 νεκροί ενώ έχουν γίνει 104 διασώσεις.

Σύμφωνα με αναφορές, στα αμπάρια του αλιευτικού σκάφους «Αντριάνα» βρίσκονταν γυναίκες και παιδιά, ενώ μετανάστες που γλίτωσαν από την τραγωδία, μεταφέρουν πως πάνω στο πλοίο επέβαιναν 500-700 άτομα, ωστόσο ο ακριβής αριθμός δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί.Στο σημείο των ερευνών επιχειρούν μία φρεγάτα του πολεμικού ναυτικού, ένα ελικόπτερο και τρία παραπλέοντα πλοία. Την ίδια ώρα δραματικές στιγμές εκτυλίσσονται στο λιμεναρχείο και στο νοσοκομείο της Καλαμάτας, όπου οι συγγενείς αναζητούν τους δικούς τους ανθρώπους.

«No help…Go Italy”»

«Το λιμενικό έδειξε ότι μπορεί να ανταποκριθεί με πλήρη επάρκεια σε ανάλογα περιστατικά”, είπε νωρίτερα, μιλώντας στην ΕΡΤ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ηλίας Σιακαντάρης για το τραγικό ναυάγιο σε διεθνή ύδατα ανοιχτά της Πύλου. Διευκρίνισε ότι «το σκάφος του λιμενικού προσέγγισε το αλιευτικό δύο ώρες πριν από το ναυάγιο. Οι επιβαίνοντες αρνήθηκαν κάθε βοήθεια και το αλιευτικό συνέχισε την πορεία του».

«Το λιμενικό δεν έριξε προς το αλιευτικό σχοινί πρόσδεσης» ξεκαθάρισε. «Δεν μπορεί να συναρτάται η προσέγγιση του Λιμενικού με τη βύθιση του σκάφους μόνο και μόνο χρονικά» υπογράμμισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ηλίας Σιακαντάρης.

«Οι Λιμενικές αρχές προχώρησαν γρήγορα στο στάδιο της προανάκρισης. Εντόπισαν εννέα ανθρώπους εκ των διασωθέντων ναυαγών, ως υπόπτους διακινητές και ως εκ τούτου, διαχωρίζεται η μοίρα τους από εδώ και στο εξής από τους υπόλοιπους ναυαγούς. Κρατούνται στην Καλαμάτα και ο ένας στο νοσοκομείο» είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

«Έχουν απαγγελθεί βαρύτατες κατηγορίες, επομένως δεν διατρέχουμε τον κίνδυνο λόγω της γρήγορης κίνησης των ανακριτικών αρχών, να είναι μαζί με τους υπόλοιπους, να μεταφερθούν στις δομές που θα μεταφερθούν και οι υπόλοιποι ναυαγοί και εν συνεχεία να έχουμε τον κίνδυνο να κυκλοφορούν ελεύθεροι» πρόσθεσε.

«Αυτό είναι το θετικό. Η γρήγορη αντίδραση των ανακριτικών αρχών σε συνθήκες που δεν είναι και πολύ εύκολες να προχωρήσουν σε αυτό το αποτέλεσμα» υπογράμμισε. Για το κατά πόσο έγινε προσπάθεια προσέγγισης του Λιμενικού στο σκάφος και για το εάν πέταξε σχοινί πρόσδεσης προς το αλιευτικό, ο κ. Σιακαντάρης ήταν ξεκάθαρος: «Να θυμίσω ότι το Λιμενικό προσέγγισε δύο ώρες πριν το ναυάγιο. Μετά από την προσέγγιση του Λιμενικού και μετά την άφιξη του στην περιοχή, το σκάφος συνέχισε την πορεία του. Έμεινε από μηχανή, σταμάτησε η μηχανή του στις 2 παρά 20 και στις 2 βυθίστηκε. Επομένως δεν μπορεί να συναρτάται η προσέγγιση του Λιμενικού με τη βύθιση του σκάφους μόνο και μόνο χρονικά»

«Δεν έχει δώσει σχοινί προσέγγισης το Λιμενικό» υπογράμμισε. «Σχοινί χρησιμοποιείται στη θάλασσα για ρίψη εφοδίων από τα δύο παραπλέοντα εμπορικά. Σχοινί, όχι ρυμούλκησης, χρησιμοποίησε για λίγα λεπτά και το λιμενικό κατά την προσέγγισή του από απόσταση. Στη συνέχεια το πήραν οι επιβάτες στο αλιευτικό για λίγα λεπτά, Στη συνέχεια το πέταξαν στη θάλασσα και συνέχισαν την πορεία τους».

«Δεν υπήρχε σχοινί πρόσδεσης. Ήταν σχοινί προκειμένου να σταθεροποιηθούν, να πλησιάσουν, να δουν αν θέλουν οποιαδήποτε βοήθεια. Την αρνήθηκαν έλεγαν «No help… Go Italy» και συνέχισαν την πορεία τους» σημείωσε. «Υπήρχε μια ένταση πάνω στο πλοίο από ότι αναφέρουν αλλά αυτά προκύπτουν σιγά σιγά και από τις καταθέσεις» πρόσθεσε. «Το σκάφος του λιμενικού έφτασε στις 22:40 στην περιοχή και η βύθιση έγινε στη 1:02, δύο ώρες αργότερα» ξεκαθάρισε.

Μετά τη μεταφορά των διασωθέντων στη δομή της Μαλακάσας ο κ. Σιακαντάρης ενημέρωσε πως «θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες της επεξεργασίας των αιτήσεων ασύλου, που εκτιμούμε ότι θα υποβάλλουν οι ναυαγοί και θα γίνουν τα προβλεπόμενα από αυτή τη διαδικασία». «Κάτι έγινε σε αυτό το πλοίο. Πολλά στοιχεία θα προκύψουν από τις ανακρίσεις των εννέα, αλλά και τις συνεντεύξεις και τις συζητήσεις με τους υπόλοιπους ναυαγούς» σημείωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

«Είχαμε και άλλο ναυάγιο την ίδια ημέρα νότια της Κρήτης. Με πολύ χειρότερες συνθήκες. Διεσώθηκαν όλοι»

Γνωρίζουμε ότι «το ίδιο βράδυ, την ίδια μέρα, το βράδυ της 13ης Ιουνίου, είχαμε δύο ναυάγια στην Ελλάδα. Το ένα είναι αυτό για το οποίο συζητάμε και είχε αυτή την τραγική κατάληξη. Υπήρχε και ένα άλλο σκάφος νότια της Κρήτης με πολύ χειρότερες καιρικές συνθήκες, από ότι από αυτές που αντιμετώπιζε το αλιευτικό στο Ιόνιο, το οποίο προσέγγισαν οι λιμενικές αρχές, ζήτησαν βοήθεια και διεσώθησαν όλοι οι επιβαίνοντες. Μέχρι το μεσημέρι είχαν πάει με λεωφορείο σε νοσοκομείο του Ηρακλείου. Δύο ναυάγια λοιπόν».

Απαντώντας στο κατά πόσο, σε όλη τη διαδικασία, από την αρχή όταν λάβαμε το πρώτο σήμα από τους Ιταλούς για το αλιευτικό από τους Ιταλούς έως τώρα, όλα έγιναν άψογα από πλευράς της χώρας μας, χωρίς το παραμικρό λάθος απάντησε: «Εμείς έχουμε εμπιστοσύνη και ως υπηρεσιακή κυβέρνηση, στις αναφορές και στον επαγγελματισμό των ανθρώπων του Λιμενικού, οι οποίοι την ίδια μέρα απέδειξαν ότι τον διαθέτουν, διασώζοντας 80 ανθρώπους και μεταφέροντάς τους με ασφάλεια στο Ηράκλειο. Επομένως θεωρούμε ότι με βάση τις αναφορές που έχουμε μέχρι στιγμής με βάση την καταγραφή των γεγονότων και το διεθνές δίκαιο και όχι μόνο το διεθνές δίκαιο, τους νόμους, τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ενωσιακό δίκαιο αλλά και το ελληνικό δίκαιο. Με βάση λοιπόν όλα αυτά τα στοιχεία και τις μαρτυρίες, τις μαρτυρίες των περιπλεόντων πλοίων, οι οποίες είναι εξ ορισμού ανεξάρτητες γιατί ήταν εμπορικά πλοία τα οποία ενεπλάκησαν από τις αρχές σε αυτή την επιχείρηση, δεν έχουμε κανένα λόγο να αμφισβητούμε ότι δεν κινήθηκαν σύννομα»

«Δεν υπήρχε κανένα κενό σε επίπεδο οργάνωσης στη συγκεκριμένη επιχείρηση» υπογράμμισε

Η πρώτη επιθυμία των νοσηλευόμενων στο νοσοκομείο, όπως λέει η Μαρία Θεοδωρακοπούλου, κοινωνική λειτουργός του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού είναι να επικοινωνήσουν με τους δικούς τους για να τους πουν ότι είναι ζωντανοί. «Μετά από την από την πρώτη μέρα της νοσηλείας τους το πρώτο αίτημά τους ήταν να έχουν μια επικοινωνία με τις οικογένειές τους, με τα παιδιά τους, με τους συζύγους τους, με τα αδέλφια τους. Έχουμε τη δυνατότητα να τους δίνουμε να μιλάνε απευθείας με την οικογένεια, είτε είναι από την Αίγυπτο, είτε από τη Συρία είτε από το Πακιστάν και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Δηλαδή η πρώτη ανάγκη τους είναι να επικοινωνήσουν με τις οικογένειές τους και να του πουν ότι είναι ζωντανοί», αναφέρει.

Η κ. Θεοδωρακοπούλου σημειώνει ακόμα ότι: «Υπάρχει οργανωμένη υπηρεσία με 17 με διερμηνείς που μιλάνε διαφορετικές 17 διαφορετικές γλώσσες. Για ό,τι χρειαστούν μετά για την κάλυψη των αναγκών τους, θα είμαστε δίπλα τους. Το τηλέφωνο επικοινωνίας είναι το 210 51 40 440».

Αντιναύρχος ε.α.: Δεν μπορεί ο διασώστης να κάνει διαλογή με ποιους θα μιλήσει

Με αίσθημα βαθιάς θλίψης ο Ιωάννης Καραγεωργόπουλος, αντιπρόεδρος στην Ένωση Αποστράτων, μίλησε για τη ναυτική τραγωδία στην Πύλο εστιάζοντας στην προσφορά ζωής, όπως την χαρακτήρισε, των συναδέλφων του λιμενικών που επιχείρησαν «όχι μία, ούτε δύο αλλά τρεις φορές στους ανθρώπους αυτούς που βρίσκονταν στο μοιραίο σκάφος που βυθίστηκε». Μια προσφορά ζωής, που όπως είπε, «δεν έγινε δεκτή (η βοήθεια) με αποτέλεσμα να έχουμε την έκβαση που είχαμε».

«Ο συναγερμός σήμανε από τη στιγμή που εντοπίστηκε από το UAV (drone) της Frontex» αποκάλυψε στην ΕΡΤ ο κ. Καραγεωργόπουλος επισημαίνοντας ότι στη χώρα μας εξελίσσεται μια μικτή ευρωπαϊκή επιχείρηση με την επωνυμία Ποσειδών, η οποία συντονίζεται από τον Frontex και διαθέτει επιχειρησιακά μέσα για να συνδράμει τις ελληνικές αρχές. Φουντώνουν τα σενάρια για τα αίτια βύθισης του αλιευτικού, με βασικότερο να φαντάζει αυτό της μαζικής μετακίνησης επιβαινόντων από την μία πλευρά στην άλλη… δείτε εδώ

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου