Saturday, 29 February, 2020

Η ισορροπημένη διατροφή, για να χάσουμε τα κιλά των γιορτών

Έφυγε και η πρωτοχρονιά… Κάνοντας έναν μικρό απολογισμό των εορτών μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως και πολύ φάγαμε

και το ευχαριστηθήκαμε και κιλά πήραμε! Είναι γεγονός! Με τις όμορφες στιγμές των εορτών έρχονται μαζί και όλα όσα ο οργανισμός μας θέλει (στη συνέχεια) ν΄αποβάλει: τα λιπαρά και τις τοξίνες που συσσώρευσε όλο αυτό το διάστημα! Γεύματα με συγγενείς, με φίλους, γλυκά, αλμυρά, αλκοόλ, χυμοί, όλα μαζί μπερδεμένα, πολλά και χωρίς μέτρο!
Και έρχεται έπειτα η δυσάρεστη στιγμή που ανεβαίνεις στη ζυγαριά και δεν θέλεις να κοιτάξεις κάτω, αρνείσαι ν’ αντικρίσεις το νούμερο που καταγράφει στο ταμπλό της.. Και δεν είναι μόνο αυτό! Το στομάχι και η κοιλιά σου έχεις την αίσθηση πως θα εκραγούν και το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να παρακαλάς τον Άγιο Βασίλη (έστω και καθυστερημένα) να σου πάρει (και όχι να σου φέρει αυτή τη φορά) ένα σημαντικό δώρο: τα περιττά κιλά σου.
Αν λοιπόν ο Άγιος Βασίλης δεν σε ακούσει (που είναι και το πιο πιθανό εδώ που τα λέμε), μπορεί ν’ ακολουθήσεις μια ισορροπημένη διατροφή προκειμένου να καταφέρεις να χάσεις τα κιλά των γιορτών εύκολα και χωρίς ιδιαίτερες στερήσεις. Ο γαστρεντερολόγος-ηπατολόγος Τάσος Ρούσσος, μας δίνει τον ιδανικό οδηγό τροφών που πρέπει να επιλέξουμε αλλά και να αποφύγουμε μετά τις γιορτές.
Τρώμε άνετα:
Πουλερικά (κοτόπουλο, γαλοπούλα χωρίς πέτσα, κουνέλι, κυνήγι)
Ψάρια (Όλα τα άσπρα χωρίς πέτσα)
Όσπρια (φασόλια, ρεβίθια, φακές, κουκιά, φάβα)
Γάλα, γιαούρτι (0-2% λιπαρά), τυριά (μυζήθρα, νωπή ή κίτρινο τυρί <10% λιπαρά)
Έλαια (ελαιόλαδο, καλαμποκέλαιο, σογιέλαιο, ηλιέλαιο, φυτική μαργαρίνη)
Ψωμί (να προτιμήσεις ολικής αλέσεως), φρυγανιές,
Δημητριακά (κόρν-φλέικς, μακαρόνια, ρύζι, πατάτες)
Λαχανικά (όλα)
Φρούτα (όλα, φρέσκα, αποξηραμένα, κομπόστες χωρίς ζάχαρη)
Ποτά (καφές, τσάι)
Τρώμε με εγκράτεια:
Κρέας (μοσχάρι, χοιρινό χωρίς λίπος, άπαχο ζαμπόν, μοσχαρίσια λουκάνικα)
Ψάρια (θαλασσινά, μύδια, καραβίδες, σολομός)
Γάλα, γιαούρτι(<2% λιπαρά), τυριά (κίτρινο τυρί <20% λιπαρά)
Αυγά (μέχρι 4 την εβδομάδα)
Ξηροί καρποί (φιστίκια, καρύδια, αμύγδαλα, κάστανα), Ελιές
Ποτά (κρασί στο φαγητό)
Λιχουδιές (γρανίτες, ποπ-κόρν, φρουτοχυμοί, λουκούμια, γλυκά κουταλιού, κέικ, κουλουράκια)
Αποφεύγουμε:
Κρέας (συκώτι, μπέικον, χοιρινά λουκάνικα), Πουλερικά (χήνα, πάπια)
Γαλακτοκομικά (πλήρες γάλα και γιαούρτι, κρέμα γάλακτος, σκληρά τυριά, γραβιέρα, κασέρι, κρεμώδη), Λίπη (βούτυρο, μαργαρίνη με στερεά υδρογονωμένα έλαια)
Γλυκά (πάστες, τούρτες, κρουασάν, τσουρέκι, παγωτό, σοκολάτα)
Ποτά (σοκολάτα ρόφημα), Τσιπς, Τηγανητές πατάτες
Μαγιονέζα, Σάλτσες με κρέμα γάλακτος… και με λίγη άσκηση και εγκράτεια θα δούμε αποτελέσματα σύντομα! 
plus.queen.gr με τις συμβουλές του γαστρεντερολόγου-ηπατολόγου, διδάκτωρ MCS της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, Τάσου Ρούσσου.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου

Leave a Reply

Your email address will not be published.

four × five =