Ανοιχτή επιστολή Λάκη Βασιλειάδη προς τον ΥπΑΑΤ για ένταξη της Πέλλας στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για τη διαχείριση των αρδευτικών υδάτων
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ανοιχτής Επιστολής:
«Αγαπητέ κ. Υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή θα ήθελα αρχικά να χαιρετίσω τη σύμφωνα με το από 25 Νοεμβρίου Δελτίο Τύπου του Υπουργείου απόφασή σας για απεμπλοκή των μεγάλων αρδευτικών έργων, στο πλαίσιο της συγκρότησης ενός εθνικού στρατηγικού σχεδίου για τη διαχείριση, σε κεντρικό επίπεδο, των αρδευτικών υδάτων μέσα από μεγάλα έργα υποδομών.
Είναι πραγματικά ευτυχές ότι επιτέλους η Ελληνική Κυβέρνηση αποφάσισε να ανταποκριθεί και να αντιμετωπίσει, κεντρικά, το ζήτημα των αρδευτικών υδάτων. Η εθνική αυτή προσέγγιση εξασφαλίζει την αποτελεσματική διαχείριση των επιφανειακών υδάτων. Ταυτόχρονα, το συνολικό κόστος σε επίπεδο επικράτειας αναμένεται μικρότερο σε σχέση με αντίστοιχη προσέγγιση ανά νομό ή περιφέρεια, με δεδομένο ότι τέτοιου μεγέθους υποδομές είναι επιρρεπής σε οικονομίες κλίμακος.
Με αφορμή την απόφασή σας λοιπόν, θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας στην περιοχή της Πέλλας, η οποία αν και κατεξοχήν αγροτική περιοχή, έχει παραμεληθεί συστηματικά στο παρελθόν στο κρίσιμο θέμα της άρδευσης. Το σημαντικότερο με διαφορά σχετικό έργο είναι αυτό της κατασκευής του Φράγματος Αλμωπαίου (Καλής). Ένα αναπτυξιακό έργο το οποίο, δυστυχώς, έχει καθυστερήσει πάνω από μία δεκαετία, παρόλο που πληροί όλα τα κριτήρια, συμπληρωματικότητας, διαχρονικότητας, περιβαλλοντικά, παλαιότητας και η αξία του για την οικονομία και την ανάπτυξη της Πέλλας είναι αδιαμφισβήτητη. Η κατασκευή του θα επιτρέψει την κατάλληλη διαχείριση και αξιοποίηση του πολύ μεγάλου όγκου νερού της λεκάνης της Αλμωπίας που σήμερα χάνεται στον Θερμαϊκό, δημιουργώντας συχνά πλημμυρικά προβλήματα στην περιοχή της Σκύδρας. Το συγκεκριμένο φράγμα έχει αρδευτικό (χαμηλό κόστος άρδευσης), αντιπλημμυρικό και περιβαλλοντικό χαρακτήρα (Τάφρος Τ66). Η μελέτη του φράγματος ανατέθηκε από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης το 2013. Μέχρι σήμερα, έχουν εκδοθεί οι περιβαλλοντικοί όροι από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και το έργο είναι πλέον ώριμο. Η κατασκευή του εν λόγω φράγματος κρίνεται επιβεβλημένη, αφού απορρέουν τεράστια αρδευτικά, περιβαλλοντικά και αντιπλημμυρικά οφέλη. Παράλληλα, μια τέτοια επένδυση θα δημιουργήσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή του αλλά για τη λειτουργία του, ενώ θα αποτελέσει και τουριστικό πόλο έλξης, σε μια απομακρυσμένη περιοχή της ελληνικής επαρχίας.
Συνεπώς, επιτρέψτε μου να σας ζητήσω σαφώς να μη λείψει η Πέλλα από τον Εθνικό Σχεδιασμό και ειδικότερα το Φράγμα Αλμωπαίου (Καλής) να αντιμετωπιστεί με την προτεραιότητα που επιβάλει η αξία του.
Σας ευχαριστώ για το διαρκές ενδιαφέρον σας.
Με εκτίμηση
Β. Βασιλειάδης
Βουλευτής Πέλλας»