Βαθύ χρωµατισµό, εάν είναι δυνατό µέχρι και τη βάση του ποδίσκου, αποζητά η αγορά για τα κόκκινα µήλα
σύμφωνα με ρεπορτάζ της Agrenda και είναι έτοιµη να πληρώσει µέχρι και 30% premium στον παραγωγό για να τα αποκτήσει. Αντιθέτως όσο πιο ασθενικό είναι το χρώµα του καρπού, τόσο µεγαλύτερος κι ο κίνδυνος να µην πιάσει καλή τιµή. Ακόµη και να µείνει… αµανάτι στο χωράφι.
Το αξίωµα αυτό της αγοράς –ό,τι ο βαθµός χρωµατισµού είναι το «νούµερο ένα» ζητούµενο ποιοτικό χαρακτηριστικό στο µήλο για να κάνει εµπορική καριέρα- και πώς θα επιτευχθεί, αποτελεί µόνιµο πονοκέφαλο για τους µηλοκαλλιεργητές.
Αυτά αναφέρονται στο σημερινό φύλλο της Agrenda με όλα τα υπόλοιπα στοιχεία, για την Άρνισσα που ειδικεύεται στο κόκκινο μήλο και στις νέες ποικιλίες.
Όλες οι ποικιλίες έχουν τις ίδιες απαιτήσεις καλλιεργητικά, οπότε ο παραγωγός διαλέγει με βάση το τι θέλει η αγορά και ειδικότερα το χρώμα.