Η νέα διαφημιστική καμπάνια του διάσημου οίκου υψηλής ραπτικής Yves Saint Laurent με πρωταγωνίστριες πολύ αδύνατα μοντέλα σε άκρως
αισθησιακές – προκλητικές πόζες έχει ξεσηκώσει σφοδρές αντιδράσεις στη Γαλλία και φωνές υπέρ της απαγόρευσής της.
Σε μία από τις φωτογραφίες, μοντέλο ποζάρει με τα πόδια ανοικτά φορώντας ψηλές γόβες και δικτυωτό καλσόν. Σε άλλο καρέ νεαρή γυναίκα, λιποβαρής, φοράει επίσης γόβες στιλέτο αλλά και πατίνια. Σκύβει πάνω σε ένα σκαμπό, σε πόζα που κρίνεται υπερβολικά προκλητική. Λίγα 24ωρα πριν από την Ημέρα της Γυναίκας την 8η Μαρτίου, η εκστρατεία προκαλεί την κατακραυγή των χρηστών του Twitter και η ετικέτα #YSL Retire Ta Pub Dégradante (YSL απόσυρε την εξευτελιστική διαφήμισή σου) σαρώνει το Διαδίκτυο. Την ίδια ώρα η Εποπτική Αρχή Διαφήμισης (ARPP) επισήμανε ότι αυτές οι αφίσες συνιστούν «αδιαμφισβήτητη παράβαση» και η επιτροπή δεοντολογίας θα αποφανθεί την Παρασκευή επί της συγκεκριμένης εκστρατείας, όπως ανέφερε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Στεφάν Μαρτέν, γενικός διευθυντής της ARPP. Η αρχή έλαβε μέσω του δικτυακού τόπου της «περίπου 50 διαμαρτυρίες [που τις προκάλεσαν] ποικίλοι λόγοι»: «εξευτελιστικές φωτογραφίες», «γυναίκες-αντικείμενα», «ανάδειξη της ανορεξίας» και «ακόμα υποκίνηση σε βιασμό μέσω της ιδέας των ανοικτών ποδιών», όπως περιέγραψε. «Υποβιβασμός της γυναίκας, […] γυναίκα που προσφέρει τον εαυτό της -αυτή είναι η ποικιλία των εικόνων τις οποίες στέλνει αυτού του είδους η εκστρατεία στους νεαρούς πολίτες, που είναι περισσότερο ευάλωτοι» υπογράμμισε ο Στεφάν Μαρτέν.
«Δεν είμαι βέβαιος ότι όλες οι γυναίκες πελάτισσες θέλουν να συνδέονται με αυτές τις εικόνες» επισήμανε.
Σε επικοινωνία του Γαλλικού Πρακτορείου ο οίκος Saint Laurent δεν θέλησε να σχολιάσει.
Για την Ραφαέλ Ρεμί Λελέ, εκπρόσωπο της οργάνωσης Osez le Féminisme, «αυτή η διαφήμιση περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία μιας σεξιστικής διαφήμισης: υπερβολικό σεξουαλισμό, η γυναίκα υποβιβάζεται σε αντικείμενο, παίρνει στάσεις υποταγής. Σε επίπεδο συμβολισμού είναι βίαιη».
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό