Friday, 15 November, 2024

Έλεγχοι για τη “μόνιμη μείωση τιμής” στα σούπερ μάρκετ

Ελέγχους στα σούπερ μάρκετ ξεκινούν τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα σχετικά με την τήρηση της νομοθεσίας για το μέτρο της “Μόνιμης Μείωσης Τιμής” ενώ την ίδια στιγμή ο υπουργός Ανάπτυξης προανήγγειλε νομοθετική ρύθμιση, ώστε, όπως είπε, οι προσφορές στο ράφι να «μη χάνουν τον νόημα τους».

Ήδη στο μέτρο της «μόνιμης μείωσης τιμής» -κι ενώ οι εταιρείες έχουν ακόμα χρονικό περιθώριο μέχρι το τέλος Νοεμβρίου για καταθέσουν την έγγραφη δέσμευση-συμμετέχουν 740 προϊόντα από 63 εταιρείες σε 50 διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, όπως επεσήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας την Κυριακή στον ΣΚΑΪ. Επανέλαβε πως ο νέος στόχος που έχει τεθεί είναι, τα προϊόντα τα οποία θα έχουν μείωση τιμής κατά τουλάχιστον 5%, για διάστημα τουλάχιστον 6 μηνών, να φτάσουν τα 1.000.

Την ίδια στιγμή ο κ. Σκρέκας αναφέρθηκε στις πολλές προωθητικές ενέργειες που παρατηρούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, επισημαίνοντας πως είναι τόσο συχνές με αποτέλεσμα να έχουν χάσει το νόημά τους.

«Πρέπει να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη του καταναλωτή προς την τιμή που βλέπει στο ράφι και γι΄ αυτό συζητάμε με τις εταιρείες» σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζεται από πλευράς υπουργείου μία νομοθετική ρύθμιση με στόχο, όπως είπε ο κ. Σκρέκας «να πετύχουμε μόνιμα χαμηλές τιμές στο ράφι, αυτό που λέμε ”κάθε μέρα χαμηλή τιμή”, το λεγόμενο ”every day low price” στο εξωτερικό».

Ο κ. Σκρέκας εξήγησε, ότι δεν θέλουμε, ο καταναλωτής να βλέπει στο ράφι ένα προϊόν με προσφορά 1+1 δώρο και να πρέπει να αγοράσει δύο ενώ χρειάζεται μόνο το ένα και στη συνέχεια, τις επόμενες μέρες, το προϊόν να έχει τη διπλάσια τιμή. «Θέλουμε από τις εταιρείες να προχωρήσουν σε μόνιμη μείωση τιμής και όταν θέλουν να κάνουν μία προσφορά ή προωθητική ενέργεια, αυτή να πιάνει τόπο και να είναι πραγματική» τόνισε.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana, το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου, το 24,9% των συνολικών πωλήσεων που έγιναν στα σούπερ μάρκετ ήταν υπό καθεστώς προωθητικής ενέργειας, ποσοστό κατά 3 μονάδες αυξημένο σε σχέση με πέρσι. Ανά κατηγορία προϊόντων, στα τρόφιμα το ποσοστό ήταν στο 24,6% (αυξημένο 3,5 μονάδες), στα είδη νοικοκυριού στο 25,4% (άνοδος κατά 3,7 μονάδες) ενώ στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς μειώθηκε οριακά, από 28,7% πέρσι σε 28,2% φέτος.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου