Ερχονται νέοι φόροι στα αυτοκίνητα για να κλείσει η αξιολόγηση. Ολες οι αλλαγές στα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας.
Στο στόχαστρο της κυβέρνησης και των δανειστών μπαίνει η αγορά των αυτοκινήτων. Στο πλαίσιο της επικείμενης συμφωνίας για την επιβολή νέων φορολογικών μέτρων που θα αυξήσουν τα έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού τουλάχιστον κατά 1,8-2 δισ. ευρώ εντός της διετίας 2016-2017 εντάσσεται και η αναμόρφωση της φορολογίας των Ι.Χ. αυτοκινήτων και των λοιπών οχημάτων, την οποία αποφάσισε να προωθήσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.
Το καθεστώς φορολόγησης των αυτοκινήτων σχεδιάζεται να αλλάξει ριζικά με σκοπό να αυξηθούν σημαντικά τα έσοδα του Δημοσίου από τη φορολόγηση τόσο της απόκτησης όσο και της χρήσης.
Τα σχέδια
Στο πλαίσιο αυτό προωθούνται ριζικές ανατροπές ώστε οι μεν επιβαρύνσεις στην απόκτηση να υπολογίζονται πλέον με βάση τις εμπορικές αξίες και όχι τον κυβισμό, οι δε επιβαρύνσεις στην κατοχή και τη χρήση να συνδέονται με το χρόνο κυκλοφορίας και την κατανάλωση των καυσίμων και να είναι μεγαλύτερες όσο περισσότερα χιλιόμετρα διανύουν τα οχήματα, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος. Με απλά λόγια, τέλη κυκλοφορίας με το χιλιόμετρο.
Αναλυτικότερα, όσον αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, πληροφορίες αναφέρουν ότι για τον υπολογισμό τους θα ακολουθηθεί ένα μεικτό σύστημα. Θα υπάρχουν τα κλασικά, πάγια, τέλη, τα οποία θα είναι ελαφρώς μειωμένα σε σχέση με τα τωρινά και από εκεί και πέρα θα αυξηθεί ο Ειδικός Φόρος Καταναλώσης στα καύσιμα, ως μια μορφή έμμεσης φορολογίας των αυτοκινήτων. Ετσι, θα επιβαρύνονται περισσότερο εκείνοι οι οποίοι κινούν το αυτοκίνητό τους.
Οπως αναφέραμε και χθες, η κυβέρνηση συμπεριλαμβάνει στη λίστα με τα μέτρα που θα υλοποιηθούν το 2017 και το 2018 τη νέα αυτή αύξηση το ειδικού φόρου κατανάλωσης της τάξεως των 10 λεπτών. Επιβεβαίωση αυτού του μέτρου, σημαίνει πρακτικά ότι η βενζίνη θα ανατιμηθεί κατά 12-13 λεπτά το λίτρο κάτι που σημαίνει ότι θα επανέλθει στα επίπεδα των 1,5 ευρώ.
Ποιοι θα επιβαρυνθούν με τα νέα τέλη ταξινόμησης
Με τον τρόπο αυτό πολλά είναι τα αυτοκίνητα που θα βρεθούν να πληρώνουν αυξημένα τέλη, καθώς αν και μικρού κυβισμού έχουν μεγαλύτερη αξία και ένα αυτοκίνητο 1.400 κυβικών με αξία 25.000 ευρώ θα πληρώνει πολύ περισσότερα τέλη απ’ ότι σήμερα που τα τέλη υπολογίζονται με τον κυβισμό. Αντίθετα ένα 1.600 κυβικών αυτοκίνητο αξίας 18.000 ευρώ θα πληρώνει λιγότερα από το παραπάνω 1.400αρι.
thetoc.gr
«ΕΝΦΙΑ» και στα ΙΧ για να κλείσει η «τρύπα» της διαπραγμάτευσης