Μικτή πτώση στις πωλήσεις καινούριων επιβατικών οχημάτων για τον μήνα Μάιο κατέγραψε η αγορά της Θεσσαλονίκης
συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, ενώ ανοδική ήταν η πορεία των πωλήσεων στο σύνολο της υπόλοιπης χώρας κατά 8,1% και κατά 30,3% στο πρώτο πεντάμηνο του 2023. Στην κορυφή των προτιμήσεων των Θεσσαλονικέων, ωστόσο, φαίνεται πως παρέμεινε η Toyota και τον περασμένο μήνα.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) τον Μάιο του 2023 πωλήθηκαν στη Θεσσαλονίκη 777 καινούργια αυτοκίνητα, όταν τον ίδιο μήνα του 2022 είχαν πουληθεί 785 αυτοκίνητα. Παρόμοια είναι η εικόνα και στη Μακεδονία, καθώς πωλήθηκαν 432 νέα οχήματα σε σχέση με τον Μάιο του 2022 που είχαν πουληθεί 434. Μείωση στις πωλήσεις καταγράφηκε παράλληλα τον προηγούμενο μήνα και στη Θράκη, με 112 οχήματα ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2022 πωλήθηκαν 135. Σημειώνεται ότι ο Μάιος είναι ο δεύτερος διαδοχικός μήνας του 2023 που σημειώνεται μείωση στις πωλήσεις, αφού από την αρχή του έτους τα ποσοστά ήταν αυξημένα συγκριτικά με τους αντίστοιχους μήνες του 2022.
Τα καινούργια αυτοκίνητα, παράλληλα, που κυκλοφόρησαν συνολικά στη χώρα ανέρχονται σε 12.958 έναντι 11.991 τον Μάιο 2022, ενώ για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2023 ανέρχονται σε 56.969 έναντι 43.707 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 30,3%.
Ποιες μάρκες επέλεξαν οι Θεσσαλονικείς
Αρκετά διαφοροποιημένη παρουσιάζεται η κατάταξη των νέων οχημάτων που πωλήθηκαν τον Μάιο, στη Θεσσαλονίκη σε σχέση με τον Απρίλιο, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ. Ειδικότερα, στην κορυφή της λίστας των αυτοκινητοβιομηχανιών που προτίμησαν οι Θεσσαλονικείς βρέθηκε και τον μήνα Μάιο η Toyota, συγκεντρώνοντας το υψηλότερο μερίδιο της αγοράς (26,3%) ενώ ακολούθησε με διαφορά η Hyundai με 11,1%. Την πρώτη πεντάδα των πωλήσεων καινούργιων οχημάτων συμπλήρωσαν η Opel με 8,%, η Peugeot με 7,5% και η Volkswagen με 5,7%. Χαμηλότερο ήταν το ποσοστό της Citroën (5,5%), της BMW (4,5%) αλλά και της Audi 3,9% ενώ η Mercedes και η Suzuki συγκέντρωσαν 3,3% και 3% αντίστοιχα για τον μήνα Μάιο.
Όσον αφορά τη Μακεδονία, πρώτη στις πωλήσεις νέων οχημάτων αναδείχθηκε και πάλι η Toyota με ποσοστό 23,1% ενώ ακολούθησε η Hyundai με ποσοστό 17,6%. Ίδια ακριβώς εικόνα επικράτησε και στη Θράκη καθώς οι πολίτες προτίμησαν την Toyota με ποσοστό 24,1% ενώ στη συνέχεια, την Hyundai με ποσοστό πωλήσεων 18,8%.
Αξίζει να σημειωθεί ακόμη πως στο σύνολο της χώρας, στο βάθρο της κατάταξης βρέθηκε και πάλι η Toyota συγκεντρώνοντας το 12% των πωλήσεων στην ελληνική αγορά, ακολούθησε η Opel με ποσοστό 10,3% και τρίτη η Citroën με ποσοστό 8,2%.
Οι μηδενικές πωλήσεις στη Θεσσαλονίκη
Όπως φαίνεται από τις εμπορικές επιδόσεις των κατασκευαστών στη Θεσσαλονίκη, μηδενικές πωλήσεις για τον μήνα Μάιο είχαν οι εταιρείες αυτοκινήτων Land Rover, Alfa Romeo, Lexus, Mitsubishi, Subaru, Jaguar, Maserati και Abarth. Από δύο οχήματα πούλησαν αντίστοιχα οι αυτοκινητοβιομηχανίες Honda και Tesla.
Σχετικά με το είδος καυσίμου, οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων αποτέλεσαν για μια ακόμη φορά την πρώτη επιλογή στις προτιμήσεις των καταναλωτών έναντι των πετρελαιοκίνητων, καθώς τον περασμένο μήνα, το 47,4% των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν ήταν βενζινοκίνητα και ακολούθησαν με σημαντική άνοδο τα υβριδικά με ποσοστό 28,7%.