Μπορεί η Black Friday να «πέφτει» φέτος στις 25 Νοεμβρίου, ωστόσο η μάχη των πρόσφορών από τις μεγάλες αλυσίδες έχει ξεκινήσει.
Ήδη τα ηλεκτρονικά καταστήματα μεγάλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στους κλάδους της τεχνολογίας, των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών και οικιακών συσκευών-προϊόντα δηλαδή που έχουν την «τιμητική» τους στη Black Friday- έβγαλαν στον «αέρα» τις πρώτες τους προσφορές.
Άλλες επιχειρήσεις από τους κλάδους ένδυσης-υπόδησης, καλλυντικών κτλ. συνεχίζουν με «Pre Black Friday» προσφορές ενώ σταδιακά στην «αρένα» θα μπαίνουν όλο και περισσότερες, με την «κορύφωση» των προσφορών να αναμένεται κοντά στις 25 Νοεμβρίου. Το γεγονός ότι φέτος δεν διεξήχθησαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις το πρώτο 15ημερο του Νοεμβρίου «έφερε» τελικά σχεδόν δύο εβδομάδες νωρίτερα τη Βlack Friday. Με δεδομένο μάλιστα ότι τα καταστήματα θα είναι προαιρετικά ανοιχτά και την Κυριακή 27 Νοεμβρίου ενώ μία μερα αργότερα είναι η Cyber Monday, η φετινή περίοδος των προσφορών θα διαρκέσει τελικά σχεδόν 15 μέρες.
Οι προσδοκίες για τη Black Friday
Σε μία περίοδο έντονων πληθωριστικών πιέσεων, η αγορά «ποντάρει» στο γεγονός ότι οι προσφορές θα αποτελέσουν «κίνητρο» για τους καταναλωτές οι οποίοι έως τώρα ήταν συγκρατημένοι στις αγορές τους. Εκτιμάται παράλληλα ότι θα αποτελέσει ευκαιρία ώστε να κάνουν και τις χριστουγεννιάτικες αγορές και να ψωνίσουν δώρα, «προθερμαίνοντας» την αγορά ενόψει των γιορτών.
«Η Black Friday μπορεί να ενισχύσει την κινητικότητα της αγοράς» επεσήμανε ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης προσθέτοντας μεταξύ άλλων πως «είναι ένας επιτυχημένος και πλέον καθιερωμένος θεσμός στην ελληνική αγορά, όπου ο εμπορικός κόσμος προσπαθεί να προσελκύσει, αλλά και να βοηθήσει με χαμηλές τιμές τους καταναλωτές. Παράλληλα, είναι ένα πραγματικό κίνητρο για τον καταναλωτή ο οποίος σε αυτή τη δεδομένη στιγμή πιέζεται οικονομικά, να κάνει αγορές σε προϊόντα που καλύπτουν τις τρέχουσες ανάγκες του με την καλύτερη τιμή. Και είναι βέβαιο ότι η προσπάθεια που θα καταβάλει ο εμπορικός κόσμος θα έχει μεγάλη ένταση».
Οι προσφορές εξάλλου αναμένεται φέτος να επεκταθούν σε ακόμη μεγαλύτερο εύρος προϊόντων και υπηρεσιών σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, καθώς οι ανάγκες των καταναλωτές, λόγω των συνθηκών που έχει διαμορφώσει η ενεργειακή κρίση, είναι ακόμη περισσότερες.