Συζητήσεις και εύλογα ερωτήματα έχουν προκαλέσει οι διατάξεις του εκλογικού Νομοσχεδίου , ειδικά όσον αφορά τις απαγορεύσεις
που θα εφαρμοστούν στα ονόματα και εμβλήματα των Δημοτικών Συνδυασμών.
Συγκεκριμένα, από τις απαγορεύσεις έχει εξαφανιστεί η διαχρονική διάταξη ότι απαγορεύεται «όνομα ή έμβλημα πολιτικής οργάνωσης».
Δείτε επί λέξει τι απαγόρευε ο Καλλικράτης και ο Κλεισθένης, και τι τώρα ξέχασε (?) η Ν.Δ.:
ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ (παρ.5 αρ.19 ν.3852/2010)
«Απαγορεύεται να ορίζεται ή να χρησιμοποιείται ως όνομα ή ως έμβλημα σύμβολο θρησκευτικής λατρείας ή σημαία ή άλλο παρόμοιο σύμβολο κράτους ή σημείο ιδιαίτερης ευλάβειας, στέμμα, ΟΝΟΜΑ Ή ΕΜΒΛΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ, φωτογραφία προσώπου, που περιλαμβάνεται στο συνδυασμό, έμβλημα κράτους, που ίσχυε παλαιότερα ή ισχύει ακόμη, καθώς και σύμβολα ή εμβλήματα του δικτατορικού καθεστώτος της 21ης Απριλίου 1967 ή φωτογραφίες προσώπων που έχουν καταδικαστεί για τη συμμετοχή τους σε αυτό».
ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ (αρ.14 ν.4555/2018)
«Απαγορεύεται να ορίζεται ή να χρησιμοποιείται ως όνομα ή ως έμβλημα του συνδυασμού σύμβολο θρησκευτικής λατρείας ή σημαία ή άλλο παρόμοιο σύμβολο κράτους ή σημείο ιδιαίτερης ευλάβειας, στέμμα, ΟΝΟΜΑ Ή ΕΜΒΛΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ, φωτογραφία οποιουδήποτε προσώπου, έμβλημα κράτους, που ίσχυε παλαιότερα ή ισχύει ακόμη, καθώς και σύμβολα ή εμβλήματα του δικτατορικού καθεστώτος της 21ης Απριλίου 1967 ή σύμβολα ή εμβλήματα με ρατσιστικό ή ξενοφοβικό περιεχόμενο, σύμφωνα με το αρ.1 του ν.927/1979 (Α΄ 139)».
Νομοσχέδιο Ν.Δ. (παρ.8 αρ.13)
«α) Απαγορεύεται να ορίζεται ή να χρησιμοποιείται ως όνομα ή ως έμβλημα του συνδυασμού σύμβολο θρησκευτικής λατρείας ή σημαία ή άλλο παρόμοιο σύμβολο κράτους ή σημείο ιδιαίτερης ευλάβειας, στέμμα, φωτογραφία οποιουδήποτε προσώπου, έμβλημα κράτους, που ίσχυε παλαιότερα ή ισχύει ακόμη, καθώς και σύμβολα ή εμβλήματα του δικτατορικού καθεστώτος της 21ης Απριλίου 1967 ή σύμβολα ή εμβλήματα με ρατσιστικό ή ξενοφοβικό περιεχόμενο, σύμφωνα με το αρ.1 του ν.927/1979 (Α΄ 139)».
Όπως βλέπετε, οι κρίσιμες λέξεις έχουν αφαιρεθεί. Δεν εντοπίζονται ρητά σε κανένα άλλο σημείο του Ν/Σ.
Πρόκειται για γκάφα παράλειψης; Είναι σκόπιμη πολιτική κίνηση της Ν.Δ., στην κατεύθυνση χειραγώγησης της τοπικής δημοκρατίας από την κεντρική πολιτική σκηνή; Υπάρχει κάποια νομική τεκμηρίωση ότι δεν χρειάζεται να αναγράφεται η απαγόρευση στο ειδικό εκλογικό Ν/Σ των ΟΤΑ;
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ζήτημα εντόπισε και επεσήμανε η Παράταξη “Νέα Αυτοδιοίκηση” (που έχει Επικεφαλής τον Γιώργο Ιωακειμίδη) και στις δύο συνεδριάσεις του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ. Ειδικότερα, από αυτήν την Παράταξη, ο Αλέξης Μαυραγάνης τόνισε ότι είναι λάθος, έστω και συμβολικά, για το θεσμό της Αυτοδιοίκησης να ανοίξουν αυτά τα περιθώρια, δεν μπορεί να ταυτίζεται ένα κόμμα με μια αυτοδιοικητική Παράταξη, δεν μπορεί τα ίδια τα κόμματα πια να κατεβάζουν τα δικά τους ψηφοδέλτια και να επεμβαίνουν με αυτό τον τρόπο στις τοπικές υποθέσεις. Υπενθύμισε ότι διαχρονικά ίσχυε η απαγόρευση και θα πρέπει να προστεθεί.