Monday, 18 November, 2024

Μετρό: Αγιασμός, υποσχέσεις, κόντρες και στο βάθος… ΠΑΟΚ

Σε δύο μήνες από σήμερα θα έχουν διανοιχθεί πλήρως οι δίδυμες σήραγγες -μήκους 9,6 χιλιομέτρων δηλώνει ο Γ. Μυλόπουλος

Σε δύο μήνες από σήμερα θα έχουν διανοιχθεί πλήρως οι δίδυμες σήραγγες -μήκους 9,6 χιλιομέτρων- της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης, ώστε να προχωρήσει στη συνέχει η διάνοιξη των σηράγγων στην επέκταση της γραμμής της Καλαμαριάς, δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, στο περιθώριο του αγιασμού που πραγματοποιήθηκε, σήμερα, στο εργοτάξιο του Μετρό στην Πυλαία, επ’ ευκαιρία της χθεσινής γιορτής της Αγίας Βαρβάρας, προστάτιδας των εργαζομένων στα υπόγεια έργα. «Είμαστε στο 92-93% της διάνοιξης των σηράγγων και η πλήρης διάνοιξη υπολογίζουμε, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ότι θα γίνει στα μέσα Φεβρουαρίου», είπε ο κ. Μυλόπουλος, διευκρινίζοντας ότι το περασμένο Σάββατο «ο πρώτος μετροπόντικας μπήκε στον σταθμό του Πατρικίου, στην Μαρτίου, που είναι ο προτελευταίος σταθμός […] και το διάστημα που απομένει να διανοιγεί είναι από τον Πατρίκιο μέχρι την Ανάληψη που είναι και ο τελευταίος σταθμός, όπου ο μετροποντικας θα συναντήσει την ήδη υπάρχουσα δίδυμη υπόγεια σήραγγα». Επανέλαβε δε, ότι το τελικό χρονοδιάγραμμα λειτουργίας της βασικής γραμμής του μετρό είναι το 2020. Στο εργοτάξιο της Πυλαίας κατασκευάζονται τα κτίρια που προορίζονται για τη στάθμευση, συντήρηση των συρμών και το κέντρο ελέγχου λειτουργίας και διοίκησης του δικτύου. Πρόκειται για τον «εγκέφαλο» του μετρό, στους συρμούς του οποίου δε θα υπάρχουν οδηγοί, αλλά η κίνηση και οποιαδήποτε απόφαση θα έπαιρνε ο οδηγός, εάν υπήρχε, θα γίνεται μέσω του κέντρου ελέγχου. Σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, το κατασκευαστικό κομμάτι είναι σχεδόν έτοιμο και ο εξοπλισμός, οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί στα τέλη του 2018, για να υποδεχθούν τους συρμούς. «Από τότε μέχρι το 2020, που θα λειτουργήσει το μετρό, θα πρέπει το κέντρο ελέγχου λειτουργίας να κάνει τις δοκιμαστικές γραμμές των τρένων επί 1,5 χρόνο, έτσι ώστε να αποθηκευτούν στον ηλεκτρονικό υπολογιστή όλα τα πιθανά ενδεχόμενα επιλογών, αποφάσεων λειτουργίας του μετρό, το μυαλό του μετρό να γεμίσει από όλα τα ενδεχόμενα που μπορεί να συμβούν», εξήγησε.

Σε ό,τι αφορά τους σταθμούς ο κ. Μυλόπουλος διευκρίνισε ότι από τους 13 της βασικής γραμμής, οι οκτώ έχουν ολοκληρωθεί πλήρως, ενώ σε φάση ολοκλήρωσης εισέρχονται άλλοι τρεις. Σημείωσε δε ότι την Τετάρτη είναι προγραμματισμένη η υπογραφή -με το υπουργείο Πολιτισμού και τον Δήμο Θεσσαλονίκης- της μελέτης για την ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων στον σταθμό της Βενιζέλου, ώστε αρχές του νέου έτους να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής. Ο κ.Μυλόπουλος ζήτησε από τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας να υποστηρίξει, μέσα από την αξιοποίηση κοινοτικών προγραμμάτων, τη διαμόρφωση του ευρύτερου χώρου γύρω από τα έργα του σταθμού της Βενιζέλου, αίτημα το οποίο ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας υποδέχθηκε θετικά. «Το έργο του μετρό, μετά από την έντονη διεκδίκηση και την απαίτηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας όλα τα προηγούμενα χρόνια, που το έργο είχε παγώσει, επιτέλους ξαναξεκίνησε. Δεν πρέπει να ξανασταματήσει, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να κινδυνεύσει και πάλι το έργο αυτό να μπει στο ψυγείο», είπε ο κ.Τζιτζικώστας στην τελετή αγιασμού, ενώ λίγο αργότερα από το βήμα του Περιφερειακού Συμβουλίου ανέφερε: «Η Περιφέρεια είναι παρούσα για να βοηθήσει στην εξεύρεση λύσεων και θα μελετήσει άμεσα το αίτημα του προέδρου της Αττικό Μετρό, ώστε να ενταχθεί η περιοχή της Βενιζέλου σε κάποιο από τα προγράμματα ΕΣΠΑ και να αναδειχθεί η περιοχή γύρω από τον σταθμό Μουσείο». Ζήτησε, εξάλλου, να αποκατασταθεί η βλάβη που έχουν υποστεί οι «μετρόπληκτοι» επαγγελματίες.

«Αυτό το έργο, που για πολλούς ήταν ουτοπία και θεωρούταν ανέκδοτο πριν από κάποιο καιρό, αυτή η κυβέρνηση με πολύ καλή συνεργασία και αφού είχε την πολιτική βούληση έρχεται να το προχωρήσει και έχει πολύ μεγάλη πρόοδο», δήλωσε η υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας- Θράκης), Μαρία Κόλλια Τσαρουχά. Την ικανοποίησή του για τους πολύ γοργούς, όπως τους χαρακτήρισε, ρυθμούς με τους οποίους προχωρά σήμερα το έργο, εξέφρασε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης. «Είμαι απόλυτα αισιόδοξος και εξέφρασα την ευχή μου τα έργο του μετρό να συνεχίσουν μέχρι το 2050 για το απλούστατο λόγο ότι δε φθάνει μία γραμμή 9 χιλιόμετρα ή μία επέκταση στην Καλαμαριά. Να καλυφθούν και όλες οι δυτικές συνοικίες και στο σύνολο να γίνει ένα δίκτυο που απαιτεί μία σύγχρονη πόλη», είπε. «Στην Καλαμαριά το έργο εκτελείται κανονικά από την ημέρα που υπογράψαμε τη σύμβαση. Από τους 5 σταθμούς στους 2 είμαστε πιο μπροστά από το χρονοδιάγραμμα και η εκτίμησή μας είναι ότι αρχές του 2017 θα αρχίσουν να μπαίνουν και τα TBM για να μπορέσουν να γίνουν και οι σήραγγες», δήλωσε ο Δήμαρχος Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης.

Να προχωρήσουν εγκαίρως οι απαλλοτριώσεις χώρων για τη δημιουργία πάρκινγκ και υποδομών πρόσβασης αυτοκινήτων, ζήτησε ο δήμαρχος Πυλαίας- Χορτιάτη, Ιγνάτης Καϊτετζίδης.

«Για τα εγκαίνια της επανενάρξεως του μετρό η σοβαρή ερώτηση είναι πότε θα πάρει πρωτάθλημα ο ΠΑΟΚ. Ο ΠΑΟΚ θα πάρει πρωτάθλημα όταν τελειώσει το μετρό, δηλαδή ποτέ», σχολίασε ο υφυπουργός Παιδείας, Κώστας Ζουράρις.

Λίγο πριν από την έναρξη της τελετής του αγιασμού υπήρξε φραστική αντιπαράθεση μεταξύ του κ. Μπουτάρη και του κ. Τζιτζικώστα, με τον πρώτο να ζητεί εξηγήσεις από τον δεύτερο, για απαξιωτικό χαρακτηρισμό από τον Περιφερειάρχη στο πρόσωπό του, που του μεταφέρθηκε από τρίτο πρόσωπο. Ο κ. Τζιτζικώστας αρνήθηκε ότι μίλησε για τον δήμαρχο απαξιωτικά.

makthes

Μετρό: Αγιασμός, υποσχέσεις, κόντρες και στο βάθος… ΠΑΟΚ

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου