Τα κόμματα της αντιπολίτευσης θυμίζουν ότι όταν η κυβέρνηση της ΝΔ είχε προσπαθήσει το 2013 να ιδιωτικοποιήσει την εταιρεία έναντι 300 εκατομμυρίων ευρώ, ο ΣΥΡΙΖΑ μιλούσε για «έγκλημα και ξεπούλημα της περιουσίας του ελληνικού λαού»
Σκωπτικές ανακοινώσεις και ειρωνικά σχόλια σε βάρος της κυβέρνησης, προκάλεσε η αποδοχή από το ΤΑΙΠΕΔ, της πρότασης των ιταλικών σιδηροδρόμων για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι τιμήματος 45 εκατομμυρίων ευρώ.
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης θυμίζουν ότι όταν η κυβέρνηση της ΝΔ είχε προσπαθήσει το 2013 να ιδιωτικοποιήσει την εταιρεία έναντι 300 εκατομμυρίων ευρώ, ο ΣΥΡΙΖΑ μιλούσε για “έγκλημα και ξεπούλημα της περιουσίας του ελληνικού λαού”.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ περνά στους ιταλικούς σιδηροδρόμους Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς αποσφραγίστηκε η δεσμευτική οικονομική προσφορά της εταιρείας για τη διάθεση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση το ΤΑΙΠΕΔ, αφού έλαβε υπόψη την θετική εισήγηση των συμβούλων του για την εγκυρότητα της υποβληθείσας προσφοράς, τις αποτιμήσεις που εκπόνησαν δύο διαφορετικοί ανεξάρτητοι αποτιμητές και τη θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων, την έκανε αποδεκτή και ανακήρυξε τη Ferrovie ως προτιμητέο επενδυτή.
Η ΝΔ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει: «Το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ, δια στόματος του κ. Σταθάκη, χαρακτήριζε “ξεπούλημα” τα 300.000.000 ευρώ που αξίωνε η τότε Κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μετά από 18 μήνες η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που με την καταστροφική της πολιτική και την απαράδεκτη καθυστέρηση οδήγησε σε απαξίωση την περιουσία του Δημοσίου, έρχεται σήμερα και πουλάει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 45.000.000 ευρώ. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο ορισμός της προκλητικής εξαπάτησης, της αναξιοπιστίας και της ανικανότητας, που κοστίζει ακριβά στον ελληνικό λαό».
Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ πάντως σχολίαζαν ότι «ουδέποτε υπήρξε προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά τα τρία χρόνια της διαγωνιστικής διαδικασίας, εκτός από σήμερα και τους ιταλικούς σιδηροδρόμους».
Πάντως τα κόμματα δεν εστιάζουν μόνο στο τελικό τίμημα, άλλωστε τάσσονται υπέρ της αποκρατικοποίησης της εταιρείας αλλά στην παλαιότερη αντιπολιτευτική τακτική του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι ενδεικτική η ειρωνική ανακοίνωση του Ποταμιού το οποίο χαρακτηρίζει «παράνοια» την ιστορία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υποστηρίζει: «Πριν από 2 χρόνια, όταν επρόκειτο να ιδιωτικοποιηθεί η εταιρεία, ο κ. Σταθάκης κι ο ΣΥΡΙΖΑ έβρισκαν προκλητικά χαμηλό το τίμημα των 300 εκατ. ευρώ. Σήμερα και αφού οι διάφορες επιδοτήσεις έχουν στοιχίσει στον Έλληνα φορολογούμενο 750 εκατ. ευρώ, η εταιρεία πωλείται για 45 εκατ. ευρώ». Εν είδει υστερόγραφου προστίθεται: «Ας φροντίσουν οι συνάδελφοι του υπουργοί, να συμπαρασταθούν τουλάχιστον στον κ. Σπίρτζη. Δεν είναι και λίγο να υπογράφεις εσύ να δοθούν αυτά που κατήγγειλες ότι ξεπουλιούνται».
Σκληρή ήταν η δήλωση του επικεφαλής της ΛΑΕ, Παναγιώτη Λαφαζάνη: «Κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ ξεπουλάνε άρον – άρον, με φωτογραφικό διαγωνισμό – μαϊμού, στον οποίο συμμετέχει, ως συνήθως, ένας και μόνος ενδιαφερόμενος, το σύνολο της στρατηγικής σημασίας επιχείρησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι του εξευτελιστικού, για το μέγεθος και τις δυνατότητές της, ποσού των 45 εκατ. ευρώ, ενώ την ίδια ώρα διασπαθίζονται δυσανάλογα ποσά σε χρηματοοικονομικούς, νομικούς και τεχνικούς συμβούλους για την “κάλυψη” μιας φωτογραφικής χαριστικής πράξης».
Ειρωνική ήταν η παρέμβαση του αντιπεριφερειάρχη Βορείου Τομέα Αθηνών Γιώργου Καραμέρου ο οποίος σε ανάρτησή του στο twitter ανέφερε: «Το ΤΑΙΠΕΔ πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο είναι η ρήτρα του Μήτρογλου στην Μπενφίκα. Μόνο 45 εκατ. ευρώ».
Η προσφορά της ιταλικής κρατικής εταιρείας Ferrovie Dello Stato Italiane SpA, ήταν η μόνη που υπεβλήθη και σύμφωνα με πληροφορίες από το ΤΑΙΠΕΔ, ήταν και πάνω από τις αποτιμήσεις που είχαν υποβάλει ανεξάρτητοι αξιολογητές. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτός από το εμπορευματικό έργο είναι η μόνη που εκτελεί επιβατηγό σιδηροδρομικό έργο στην Ελλάδα και επιδοτείται με 50 εκατ. ευρώ ετησίως για τις δημόσιες υπηρεσίες που έχει αναλάβει.
Το ΤΑΙΠΕΔ σημειώνει ότι η συμφωνία «διασφαλίζει όχι µόνο τη βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξή της καθώς επίσης ότι ουσιαστικά τίθενται οι βάσεις για το επιτυχές κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων» που έχει ανοίξει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά µε το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, το οποίο υπερβαίνει τα 700 εκατ. ευρώ.
Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελούσε υποχρέωση της ελληνικής κυβέρνησης όχι μόνο στα πλαίσια του μνημονίου αλλά και στα πλαίσια της προ ετών συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη διευθέτηση του ζητήματος των παράτυπων κρατικών επιδοτήσεων που η Ε.Ε. έκρινε ότι έχουν χορηγηθεί στους ελληνικούς σιδηρόδρομους. Η ευρωπαϊκή πλευρά έχει δεσμευτεί ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνοδευτεί με τη διαγραφή της τάξεως των 750 εκατ. ευρώ που συνδέονται με αυτές τις παράτυπες επιδοτήσεις και βαρύνουν τον ισολογισμό της.
protothema.gr
Πολιτική αντιπαράθεση για το «ξεπούλημα» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατ. ευρώ