Για την αναβάθμιση του σιδηρόδρομου και του ελληνικού οδικού δικτύου…
μίλησε στον ΣΚΑΪ το πρωί της Κυριακής 13/04 ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας. «Θα ενσωματώσουμε το σύστημα γεωποντισμού στα τρένα», σημείωσε, προσθέτοντας ότι «μέχρι το 2027, θα έχουν αποκατασταθεί πλήρως, τόσο η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, όσο και η τηλεδιοίκηση»… οπότε επανέλαβε στην ουσία-και επιβεβαίωσε-αυτά που είπε ο πρωθυπουργός, ότι προς το παρόν λειτουργούν τα πάντα, όπως και πριν το δυστύχημα των Τεμπών…
Για το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, o νέος υπουργός Χρίστος Δήμας, είπε: «Επεξεργαζόμαστε ένα συνολικό σχέδιο για τα ΜΜΕ», είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας στο ΕΡΤNews και ανακοινώνοντας ότι σε 15 μήνες θα είναι έτοιμα τα έργα για τον σιδηρόδρομο στη Θεσσαλία. Στη συνέχεια, αναφερόμενος στη σιδηροδρομική τραγωδία πριν από δύο χρόνια, τόνισε ότι «όλοι θέλουμε να λάμψει η αλήθεια για τα Τέμπη». «Το ζητούμενο είναι να έχουμε πιο ασφαλή Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και καλύτερες υπηρεσίες προς τους πολίτες», τόνισε στη συνέχεια, προσθέτοντας ότι «περιμένουμε την απόφαση αυτές τις ημέρες από το Ελεγκτικό Συμβούλιο και υπολογίζουμε ότι απαιτούνται περίπου 15 μήνες για τα έργα πλήρους αποκατάστασης του σιδηροδρόμου».
Τι είπε για τον σιδηρόδρομο και τα Τέμπη
«Ο στόχος και εδώ πέρα είναι να αλλάξουμε ριζικά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο σιδηρόδρομος. Έχουμε ανακοινώσει ότι θα προχωρήσουμε σε μια συγχώνευση μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ όλων των φορέων», σημείωσε ο κ. Δήμας, υπογραμμίζοντας ότι θα προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο διοικείται ο νέος οργανισμός, εισάγοντας πολύ περισσότερο ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. «Θα προχωρήσουμε σε εκτεταμένη επανεκπαίδευση και του προσωπικού. Είναι πράγματα τα οποία θα ανακοινώσει και ο αναπληρωτής υπουργός το επόμενο χρονικό διάστημα. Είναι ένα πολύ μεγάλο στοίχημα για εμάς», ανέφερε ο υπουργός.
Μιλώντας για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, ο κ. Δήμας αναφέρθηκε στα επίμαχα βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, καθώς και στη δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης, λέγοντας ότι «ανεξαρτήτως κομματικής προέλευσης ή ιδεολογικών πιστεύω, θέλουμε να λάμψει η αλήθεια». Μάλιστα, όπως είπε, «πρέπει να αποφασίσουμε αν είμαστε με τα στοιχεία και με την επιστημονική γνώση ή αν είμαστε με τις θεωρίες συνωμοσίας. Όλες οι πραγματογνωμοσύνες, πλέον, συμφωνούν ότι δεν υπήρχε αδήλωτο φορτίο. Αυτό είναι κάτι το οποίο η ΑΑΔΕ επιβεβαίωνε όταν έκανε τον έλεγχο στο συγκεκριμένο τρένο και από το βίντεο, τα οποία όπως λέει η Αστυνομία είναι γνήσια βίντεο, αποδεικνύουν ότι δεν υπήρχε επιπλέον φορτίο».
*Διαβάστε ακόμη: 3.687 οδηγοί οδηγούσαν υπό την επήρεια αλκοόλ σε Δ. Ελλάδα και Πελοπόννησο το 2024 – Λόγος της Πέλλας
Όσον αφορά το όνομα του προσώπου που θα διαδεχθεί τον παραιτηθέντα αναπληρωτή πρόεδρο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστο Παπαδημητρίου, ο Χρίστος Δήμας υπογράμμισε ότι «θα ανακοινωθεί το επόμενο χρονικό διάστημα».
«Ο οδικός άξονας Πάτρας-Πύργου θα παραδοθεί ολόκληρος έως το τέλος του 2025. Όσον αφορά τον Ε65, απομένει το τμήμα από την Καλαμπάκα έως την Εγνατία Οδό, που προχωρά και την άνοιξη του 2026, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα δοθεί στην κυκλοφορία, συνδέοντας την Κεντρική Ελλάδα με την ήπειρο. Σχετικά με τον ΒΟΑΚ, ανοίγει ο δρόμος για τη συμβασιοποίηση μέσω μίας σημαντικής τροπολογίας που περάσαμε στη Βουλή και αφορά έργα μεγάλης/εθνικής εμβέλειας»,