Friday, 15 November, 2024

Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης (Erasmus+) στην Έδεσσα

Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία το  Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης (Erasmus+) στην Έδεσσα 

Το Δίκτυο Νέων Ελλάδας (Youthnet Hellas), σε συνεργασία με την Κίνηση Νέων Έδεσσας και το Κ.Π.Ε. Έδεσσας-Γιαννιτσών, υλοποίησε με μεγάλη επιτυχία και απήχηση Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης (Erasmus+) στην Έδεσσα στο χρονικό διάστημα 29.07-05.08 του 2015.

2-Hankie-1

Στο Πρόγραμμα συμμετείχαν 38 Νέοι από 7 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ιταλία, Ρουμανία, Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Ελλάδα), με αντικείμενο ενασχόλησης τον εθισμό στο διαδίκτυο και τους υγιεινούς τρόπους διαβίωσης και συμπεριφοράς.

Το πρόγραμμα είχε ως κύριο σκοπό να υποδείξει τη σημασία των υπαίθριων δραστηριοτήτων και παιχνιδιών ως μέσο καταπολέμησης του εθισμού των νέων στο διαδίκτυο και του φαινόμενου της “videophilia”. Αυτό επιτεύχθηκε με έναν πολύ διασκεδαστικό, συμμετοχικό και μαθησιακό τρόπο.

Η υλοποίηση του σχεδίου βασίστηκε στα «παιχνίδια δρόμου» (street games) που παίζονται ή παίζονταν σε κάθε χώρα, συχνά από τις παλαιότερες γενιές. Οι συμμετέχοντες νέοι από κάθε χώρα άφησαν τους υπολογιστές και τα κινητά στην άκρη και έπαιξαν (στην περιοχή των Καταρρακτών) με τους υπόλοιπους και με άτομα της τοπικής κοινωνίας.
Παρουσίασαν τα υπαίθρια παιχνίδια που παίζονται σε κάθε χώρα, δοκίμασαν να τα παίξουν με τους υπολοίπους, συνεργάστηκαν μεταξύ τους, αθλήθηκαν και ψυχαγωγήθηκαν.

Μετά τα παιχνίδια ακολουθούσαν συζητήσεις και εργαστήρια, κατά τα οποία αποτυπώνονταν οι εντυπώσεις από την εμπειρία των υπαίθριων δραστηριοτήτων, εξετάζονταν τα θέματα του εθισμού στο διαδίκτυο και στους υπολογιστές και αναλυόταν η σημασία των υγιεινών τρόπων διαβίωσης και συμπεριφοράς.
Όλες οι δραστηριότητες και τα εργαστήρια πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της μη τυπικής και άτυπης μάθησης.

Ορισμένοι σημαντικά αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν μέσω της υλοποίησης του προγράμματος ανταλλαγής είναι τα εξής:
• Ενθάρρυνση υπαίθριων δραστηριοτήτων ως μέσο προώθησης υγιών συμπεριφορών και τρόπων ζωής και ως μέσο ενίσχυσης της ψυχικής, πνευματικής και σωματικής υγείας των νέων.
• Η διαπολιτισμική μάθηση και η εξερεύνηση στοιχείων της κουλτούρας και της πολιτισμικής ταυτότητας των συμμετεχόντων και κατ’ επέκταση των χωρών τους μέσω των παιχνιδιών δρόμου του χθες και του σήμερα.
• Η διαγενεακή προσέγγιση των νέων με τους μεγαλύτερους σε ηλικία.
• Η καλλιέργεια κοινωνικών, ατομικών, ομαδικών δεξιοτήτων και η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης των συμμετεχόντων.
• Η ένταξη και η ενεργητική συμμετοχή ατόμων με μειωμένες ευκαιρίες στο πρόγραμμα.
• Η ευαισθητοποίηση και η απόκτηση γνώσης για τις παρενέργειες των μοντέρνων τεχνολογικών μέσων, τους κινδύνους που κρύβει η υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο και για το φαινόμενο της “videophilia”.

Επιπλέον, η ομάδα των συμμετεχόντων δημιούργησε Εγχειρίδιο, στο οποίο περιέχεται κατάλογος με όλα τα υπαίθρια παιχνίδια των διαφόρων χωρών που δοκιμάστηκαν κατά τη διάρκεια του project, με περιγραφή και αναλυτικές οδηγίες για το πώς παίζονται.

Ταυτόχρονα, δημιουργήθηκε DVD με οπτικοακουστικό υλικό από τις στιγμές που οι συμμετέχοντες έπαιζαν τα παιχνίδια των διαφόρων χωρών, με συμμετοχή και ατόμων της τοπικής κοινωνίας.
Το Εγχειρίδιο και το DVD θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του προγράμματος (http://come-out-and-play-2015.blogspot.gr/) μετά τα μέσα Αυγούστου 2015, όταν και θα λάβουν την τελική μορφή τους.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν όλη την πορεία του project μέσα από την ειδική ιστοσελίδα που έχει δημιουργηθεί (http://come-out-and-play-2015.blogspot.gr/) και την επίσημη ιστοσελίδα του Δικτύου Νέων Ελλάδας (www.youthnet.gr).

3-Names-3 3-Names-1 2-Dizzy-Race-2

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου