Thursday, 26 December, 2024

Έρευνα για τη μάστιγα των τροχαίων θα παρουσιάσει μεταπτυχιακός φοιτητής στο ΠΑΜΑΚ, θύμα τροχαίου και ο ίδιος

Η ερευνητική εργασία – μελέτη – ανάλυση μεταπτυχιακού φοιτητή του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στο πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα

και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη, όπως και η καταγραφή – ανάδειξη των παραγόντων που μπορούν να συντελέσουν στη μείωσή τους θα παρουσιαστεί την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2017 στις 7:30 το απόγευμα, στο Αμφιθέατρο Τελετών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Στην παρουσίαση της διπλωματικής εργασίας του μεταπτυχιακού φοιτητή του Δ.Π.Μ.Σ. στην Οικονομική Επιστήμη, Δημήτρη Αντωνίου με θέμα «Τροχαία Ατυχήματα και Υποδομές: Μία εμπειρική διερεύνηση για την περίπτωση της Θεσσαλονίκης», θα συμμετάσχουν η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου και ο Διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Γιώργος Σουρβίνος, ενώ μετά την παρουσίαση θα ακολουθήσει οργανωμένη συζήτηση με τη συμμετοχή του κοινού, στο οποίο η είσοδος θα είναι ελεύθερη. Η εργασία αυτή, η οποία αποτελεί προϊόν συστηματικής εξέτασης, διαπίστωσης και επισήμανσης των αντικειμενικών και υποκειμενικών αιτίων των τροχαίων ατυχημάτων στο ειδικότερο ερευνητικό πεδίο της Θεσσαλονίκης, οφείλεται στον Δημήτρη Αντωνίου, ο οποίος υπήρξε ο ίδιος θύμα τροχαίου ατυχήματος. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της περίπτωσής του είναι, ακριβώς, η δύναμη μέσα του, να υπερβεί τα δεσμευτικά όρια της κατάστασής του και από το «πάθημα» να παραγάγει ένα «μάθημα» γενικότερης χρησιμότητας.

Ο Δημήτρης Αντωνίου έπεσε θύμα σοβαρού τροχαίου στην ανέμελη ηλικία των 16 ετών. Επέζησε, όμως από τότε η ζωή του ανατράπηκε οριστικά. Έχασε την αρτιμέλειά του και βρέθηκε καθηλωμένος σε αναπηρικό αμαξίδιο. Παρά τις μεγάλες δυσκολίες των πρώτων δύο ετών, αγωνίστηκε, συνέχισε τις σπουδές του, εισήχθη στο Φυσικό του ΑΠΘ και ολοκληρώνοντας τις προπτυχιακές συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στην Οικονομική Επιστήμη, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Στη διπλωματική του εργασία αποφάσισε να ασχοληθεί με το πρόβλημα που εδώ και δεκαετίες κάνει την Ελλάδα να «αιμορραγεί», τα τροχαία ατυχήματα. Όπως επισημαίνει ο ερευνητής, η εργασία του αποτελείται από επτά κεφάλαια, «στα οποία εξετάζεται το πρόβλημα των τροχαίων τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα. Παρουσιάζεται το ζήτημα της οδικής ασφάλειας και γίνονται προτάσεις για τη βελτίωσή της. Ένα ολόκληρο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στις επιπτώσεις των τροχαίων (σωματικές, ψυχικές, οικονομικές). Στη συνέχεια δίνεται για πρώτη φορά μια ξεκάθαρη εικόνα των τροχαίων ατυχημάτων στο δήμο Θεσσαλονίκης για τα χρόνια της κρίσης (2010-2015). Πόσα ατυχήματα συνέβησαν, ποια τα αίτια, σε ποια διαστήματα της ημέρας, τι συμβαίνει τη νύχτα στους δρόμους της πόλης, τι συμβαίνει με τις παρασύρσεις και τι με τις μοτοσυκλέτες. Η έρευνα κλείνει με τα συμπεράσματα, από τα οποία προκύπτει ότι η υπ’ αριθμόν ένα αιτία θανατηφόρων και σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων στο δήμο Θεσσαλονίκης είναι η ανεξέλεγκτη διάσχιση του οδοστρώματος από πεζούς. Ένα ακόμη συμπέρασμα είναι η τεράστια συμμετοχή μοτοσικλετών στα τροχαία ατυχήματα και τέλος τα υπερβολικά πολλά τροχαία που γίνονται μετά τα μεσάνυχτα και η σύνδεσή τους με τη νυχτερινή διασκέδαση».

thestival

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου