Η Αλεξάνδρα Αβράμη είναι η απόδειξη ότι τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα. Με καταγωγή από τα Γιαννιτσά, ξεκίνησε το μπαλέτο σε ηλικία 4 ετών, και το μικρόβιο του χορού δεν την εγκατέλειψε έκτοτε
Στα 21 της βρέθηκε στη Νέα Υόρκη να σπουδάζει μπαλέτο σε κορυφαίες σχολές χορού παγκοσμίως, να χορεύει στη Metropolitan Opera, να συνεργάζεται με τον Martin Scorsese και τον Mick Jagger, αλλά και να προπονεί μοντέλα της Victoria’s Secret! Το τελευταίο διάστημα έχει την έδρα της στη Ρώμη, απ’ όπου και συνεχίζει το έργο της. Εμείς, συνομιλήσαμε μαζί της κι εκείνη μας απάντησε σε 16 ερωτήσεις, ώστε να γνωρίσετε καλύτερα τόσο την ίδια, όσο και την μαγευτική τέχνη του μπαλέτου που πρεσβεύει.
Πώς αποφασίσατε να γίνετε μπαλαρίνα;
Ξεκίνησα το μπαλέτο σε ηλικία 4 ετών, χωρίς να φανταζόμουν τότε, πως τα πράγματα θα εξελίσσονταν έτσι. Δεν υπήρξε ποτέ η στιγμή που αποφάσισα ότι το μπαλέτο θα είναι το μελλοντικό μου επάγγελμά, όλο αυτό ήταν αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και αγάπης για αυτό που κάνω. Κατά κάποιο τρόπο, τα πράγματα εξελίχθηκαν εντελώς αβίαστα και φυσικά. Ο χορός έγινε γρήγορα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου. Πάντα θαύμαζα την σκληρή δουλειά, τον αυτοέλεγχο, την ομορφιά και την απόλυτη δύναμη ενός χορευτή, καθώς και την κομψή μορφή της τέχνης του μπαλέτου. Έτσι, ακολούθησα αυτό τον δρόμο, σαν να μην υπήρχε άλλος, το ένα βήμα έφερε το επόμενο και χωρίς να το καταλάβω βρέθηκα να ζω και να εργάζομαι στη Νέα Υόρκη ως χορεύτρια κλασικού μπαλέτου και ως καθηγήτρια σε επαγγελματικές σχολές χορού, κάνοντας το όνειρο μου πραγματικότητα!
Στα 21 σας πήρατε την απόφαση να μετακομίσετε στη Νέα Υόρκη και να κυνηγήσετε το όνειρό σας. Πώς αισθανθήκατε στην αρχή και τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε;
Η χαρά μου ήταν απερίγραπτη όταν με δέχτηκαν να φοιτήσω στο American Ballet Theatre και Joffrey Ballet School, δύο από τις μεγαλύτερες, επαγγελματικές σχολές χορού παγκοσμίως. Δεν είχα δεύτερες σκέψεις, απλά το τόλμησα. Έπειτα, ήρθε και η πρόσκληση για την παραμονή μου στη Νέα Υόρκη. Το γεγονός, λοιπόν, ότι μου προσέφεραν βίζα εργασίας στην Αμερική ήταν για μένα πολύ μεγάλη τιμή! Η καθημερινότητα ήταν πολύ έντονη, αλλά όλο αυτό με έχει κάνει να βλέπω την κάθε μέρα ως ξεχωριστή και να μην σταματάω ποτέ να προσπαθώ. Στο δρόμο της επαγγελματικής μου πορείας αποφάσισα να μη στέκομαι στα εμπόδια και τις δυσκολίες, αλλά να τα αντιμετωπίζω σαν καταστάσεις οι οποίες με δυναμώνουν, μαθαίνω από αυτές κι εξελίσσομαι.
Η Νέα Υόρκη είναι σπουδαίο κέντρο πολιτισμού και θεάματος, εκατοντάδες χορευτές από όλο τον κόσμο καταφτάνουν καθημερινά με έναν και μόνο στόχο: την επιτυχία. Ο πήχης, λοιπόν, είναι υψηλός και ο χώρος τρομερά απαιτητικός κι ανταγωνιστικός. Άλλωστε, δεν είναι τυχαία η έκφραση “If you make it in New York you can make it anywhere”. Αισθάνομαι τρομερά ευγνώμων που κατάφερα κι εγώ να γίνω κομμάτι αυτής της πόλης κι αυτής της κουλτούρας.
Έχετε καταφέρει πράγματα που άλλοι ούτε φαντάζονταν. Μεταξύ άλλων, φοιτήσατε στο Joffrey Ballet School, χορέψατε στη Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης και συμμετείχατε στην τηλεοπτική σειρά Vinyl του Martin Scorsese, στο πλευρό του Mick Jagger.
Σαν χορεύτρια κλασσικού μπαλέτου τα τελευταία χρόνια έχω συνεργαστεί με αξιόλογους χορογράφους της Νέας Υόρκης και έχω πραγματοποιήσει εμφανίσεις σε διάφορα θέατρα και σκηνές της Αμερικής. Από τις συμμετοχές μου ξεχωρίζω αυτή στο «Mikhailovsky Ballet tour USA» της Αγίας Πετρούπολης στο David H. Koch Theatre, στο Lincoln Center και αυτή στο Jacobs Pillow Festival στη Μασαχουσέτη, ένα από τα μεγαλύτερα και μακροβιότερα διεθνή φεστιβάλ χορού.
Θα έλεγα, όμως, πως το αποκορύφωμα και η πιο επιμορφωτική εμπειρία στην καριέρα μου, ήταν με το American Ballet Theatre, στην Metropolitan Opera House της Νέας Υόρκης. Εκεί, είχα την τιμή να χορέψω σε ένα από τα μεγαλύτερα θέατρα, με παγκοσμίου φήμης χορεύτριες, όπως τη Misty Copeland, τη Diana Vishneva και την Isabella Boylston. Φυσικά, το να βρεθώ στο ίδιο πλατό με τον Martin Scorsese και τον Mick Jagger ήταν ένα σχολείο από μόνο του. Ήταν τεράστια τιμή να δουλέψω κοντά σε τόσο ταλαντούχους ανθρώπους, και τα εφόδια που κέρδισα από τη συμμετοχή μου στο Vinyl, είναι ανεκτίμητα. Κάθε εμπειρία μου προσφέρει αξέχαστες στιγμές και δυνατά συναισθήματα, είναι δύσκολο να ξεχωρίσω κάποια.
metropolitan-YLssx.jpg
Πότε είπατε στον εαυτό σας: «τα κατάφερα»;
Αισθάνομαι πλήρης και περήφανη με όσα έχω καταφέρει ως τώρα. Επιδιώκω να βάζω πάντα υψηλούς στόχους και να δίνω κάθε φορά τον καλύτερο μου εαυτό. Ο χορός είναι ένας καθημερινός, προσωπικός αγώνας, με τις επιτυχίες, αλλά και τις αποτυχίες του, οι οποίες με πεισμώνουν και με κάνουν πιο δυνατή. Επιτυχής, λοιπόν, αισθάνομαι, όταν μέσω της σκληρής δουλειάς εξελίσσομαι τόσο ως μπαλαρίνα, αλλά και ως άνθρωπος.
Ακόμα, έχετε δουλέψει και ως fitness instructor στο Ballet Beautiful by Mary Helen Bowers. Πείτε μας λίγα λόγια γι’ αυτή τη μέθοδο γυμναστικής.
Το 2013 ξεκίνησα να εργάζομαι και ως γυμνάστρια, έχοντας τελειώσει και τη Γυμναστική Ακαδημία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Το fitness είναι ένα άλλο μεγάλο μου πάθος και νιώθω ευγνώμων που έχω καταφέρει να συνδυάσω τον χορό με τη γυμναστική. Άλλωστε, μία επαγγελματίας μπαλαρίνα είναι συγχρόνως και αθλήτρια!
Το Ballet Beautiful είναι μια παγκοσμίως αναγνωρισμένη μέθοδος γυμναστικής και από τις πιο δημοφιλής στη Νέα Υόρκη. Συνδυάζει μπαλέτο με γυμναστική και έχει στόχο την ενδυνάμωση και τη γράμμωση των μυών, διατηρώντας τη λεπτή και κομψή φιγούρα μιας μπαλαρίνας. Στόχος είναι να δημιουργήσουμε σώματα πολύ γυμνασμένα, χωρίς όμως να χάνουν τη θηλυκότητά τους. Με αυτή τη μέθοδο, προπονήθηκε και η Natalie Portman για την ταινία Black Swan.
Ως Fitness Instructor, έχετε αναλάβει γνωστά μοντέλα της Victoria’s Secret, όπως τη Gigi Hadid και την Miranda Kerr. Πώς είναι να δουλεύει κανείς με supermodels;
Πελάτες μας είναι διάφορες celebrities και μοντέλα της Victoria’s Secret, όπως οι Lily Aldridge, Gigi Hadid, Alexa Chung, Romee Strijd, Miranda Kerr, Dree Hemingway, Martha Hunt και πολλές άλλες. Το να δουλεύεις με supermodels είναι διασκεδαστικό αλλά ταυτόχρονα και πολύ απαιτητικό! Μου αρέσει, όμως, να προπονώ άτομα που δουλεύουν σκληρά. Τα μοντέλα και οι ηθοποιοί είναι επαγγελματίες που δουλεύουν εντατικά για το σώμα τους, καθώς είναι σημαντικό κομμάτι της δουλείας τους. Διακρίνονται από εξαιρετικά συγκεκριμένους στόχους, γι’ αυτό και είναι δικαίως και πολύ απαιτητικοί!
Έχετε περάσει από πολλές ακροάσεις και συνεντεύξεις. Ποιο θεωρείτε ότι είναι το κλειδί της επιτυχίας;
Οι ακροάσεις είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των χορευτών. Όταν διαγωνίζεσαι σε ένα στούντιο γεμάτο από ταλαντούχους χορευτές, νιώθεις πως είναι σχεδόν απίθανο να τα καταφέρεις. Το κλειδί για την επιτυχία, βρίσκεται μάλλον, κάπου στην μέση. Δεν αρκεί μόνο η δύναμη του σώματος, αλλά χρειάζεται και η δύναμη του μυαλού. Πρωταρχικός παράγοντας θα έλεγα ότι είναι η αυτοπεποίθηση, πρέπει να πιστεύεις στον εαυτό σου και να κάνεις ό,τι καλύτερο μπορείς για να αποδείξεις στους κριτές ότι είσαι αυτό που ψάχνουν. Λόγω της εμπειρίας μου, θεωρώ ότι δεν αρκεί να έχεις μόνο την τέλεια τεχνική, αλλά χρειάζεται να είσαι κι ένας χορευτής με προσωπικότητα! Απαιτείται επιμονή, υπομονή και αδιάκοπη προσπάθεια. Στην πορεία της καριέρας μου έχω περάσει από πολλές ακροάσεις, άλλοτε διασκεδαστικές κι άλλοτε αγχωτικές. Αυτές είναι, όμως, και οι εμπειρίες που με διαμόρφωσαν καλλιτεχνικά και σαν προσωπικότητα.
Έχετε κάποια αγαπημένη παράσταση ή ταινία που να σχετίζεται με το αντικείμενό σας;
Η «Κεντρική Σκηνή» του Nicholas Hytner είναι μια ταινία που κυκλοφόρησε το 2000 και περιστρέφεται γύρω από τα όνειρα, τις προσδοκίες, τον αγώνα και την καθημερινότητα μιας ομάδας εφήβων, που γίνονται δεκτοί στην Αμερικανική Ακαδημία Χορού στη Νέα Υόρκη και ονειρεύονται να φτάσουν στην κορυφή. Όταν την είδα για πρώτη φορά ήμουν ακόμη μικρή, αλλά μαγεύτηκα κατευθείαν. Θυμάμαι χαρακτηριστικά την αδερφή μου να με ρωτάει αν θα έφευγα κι εγώ στην Αμερική, εάν μου δινόταν η ευκαιρία και της είχα απαντήσει: «εννοείται πως ναι!». Ήμουν 10 ετών τότε και δε φανταζόμουν με τίποτα ότι σε λίγα χρόνια θα πραγματοποιούσα κι εγώ το όνειρο μου, όπως ακριβώς οι ήρωες της αγαπημένης μου ταινίας. Στην Αμερική, είχα την τιμή να γνωρίσω τους πρωταγωνιστές, Εthan Stiefel και Sascha Radetsky, και ακόμα δεν μπορώ να συνειδητοποιήσω ότι πέρασα από τις ίδιες αίθουσες και την ίδια ακριβώς σκηνή με αυτούς!
Ο χορός είναι τέχνη, απαιτεί έμπνευση. Από που αντλείται τη δική σας;
Ο χορός είναι μια εκφραστική τέχνη, επομένως οι πηγές έμπνευσης αλλάζουν ανάλογα με το στάδιο στο οποίο βρίσκομαι. Τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, αντλώ έμπνευση από τους μαθητές μου!
Λείπετε σχεδόν 8 χρόνια από την Ελλάδα. Τι σας λείπει περισσότερο από την πατρίδα;
Η αλήθεια είναι ότι λείπω αρκετά χρόνια. Αυτονόητα, λοιπόν, αυτό που μου λείπει περισσότερο είναι η οικογένεια μου, η οποία με στηρίζει αδιάκοπα σε κάθε μου βήμα!
Έρχεστε καθόλου στην Ελλάδα; Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κάνετε όταν φτάνετε εδώ;
Επιστρέφω όσο συχνά μου το επιτρέπουν οι επαγγελματικές μου υποχρεώσεις. Το πρώτο πράγμα που κάνω είναι να βλέπω την οικογένειά μου. Προσπαθώ να επενδύω όσο περισσότερο χρόνο μπορώ στα αγαπημένα μου πρόσωπα.
Θα επιστρέφατε ποτέ στην Ελλάδα για να ζήσετε μόνιμα; Υπό ποιες συνθήκες;
Είναι ακόμα νωρίς να μιλήσω για κάτι τέτοιο, η ζωή ενός χορευτή, άλλωστε, είναι απρόβλεπτη, οπότε έχω μάθει να μην κάνω πλάνα. Θα ήθελα, όμως, να επιστρέψω κάποια στιγμή για να μπορέσω να βοηθήσω κι εγώ όπως μπορώ τη χώρα, μεταφέροντας τις όποιες εμπειρίες και γνώσεις μου σε μικρές μπαλαρίνες με όνειρα, σαν τα δικά μου στην ηλικία τους.
Μοιραστείτε μαζί μας ένα guilty pleasure σας σχετικό με τη διατροφή σας.
Ζώντας το τελευταίο διάστημα στην Ιταλία, μπορώ να πω με σιγουριά το Ιταλικό Gelato!
περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ