Διαδοχικές συναντήσεις του βουλευτή Γιάννη Σηφάκη με τη Γενική Γραμματέα του Υπουργείου επί θεμάτων Υποδομών, Μεταφορών και δικτύων
Μπέτυ Πέρκα και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ Κώστα Πετράκη
Η προαστιακή σιδηροδρομική Θεσσαλονίκης – Έδεσσας – Φλώρινας μέσω Γιαννιτσών αποτελεί σημαντική προτεραιότητα της κυβέρνησης και εντάσσεται στον στρατηγικό σχεδιασμό του ΟΣΕ.
Αυτό διαβεβαίωσαν τον βουλευτή Γιάννη Σηφάκη τόσο η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Μπέτυ Πέρκα όσο και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ Κώστας Πετράκης σε διαδοχικές συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν στις 15/12/2016 και 21/12/2016.
Ο βουλευτής προσκόμισε τόσο στην Γενική Γραμματέα όσο και στον Διευθύνοντα σύμβουλο φάκελο που περιελάμβανε:
- Την μελέτη σκοπιμότητας που είχε εκπονηθεί και εγκριθεί από τον ΟΣΕ το 2008
- Την ύπαρξη του έργου στο Ρυθμιστικό της Θεσσαλονίκης που είχε προταθεί για έγκριση
- Οικονομοτεχνική προμελέτη από το τεχνικό γραφείο του σε συνεργασία με γραφείο μηχανικού εξειδικευμένου σε έργα ΟΣΕ με προϋπολογιστικό κόστος
- Χάρτη της προτεινόμενης χάραξης
- Την ερώτηση του στην Βουλή το 2015
- Κοινό υπόμνημα όλων των φορέων Πέλλας και Φλώρινας που αιτούνται την ένταξη στον στρατηγικό σχεδιασμό και την χρηματοδότηση του έργου, των δύο αντιπεριφερειαρχών, όλων των Δημάρχων, των Επιμελητηρίων και του δικτύου πολιτών Πέλλας για τον σιδηρόδρομο.
Ο βουλευτής ανέλυσε ακόμη την μεγάλη σπουδαιότητα του αναπτυξιακού αυτού έργου για την άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πέλλας ( που βρέθηκε τις προηγούμενες δεκαετίες έξω από όλους τους κεντρικούς σχεδιασμούς με κυριότερη αρνητική εξέλιξη την «κλοπή» της Εγνατίας Οδού, την ανυπαρξία κάθετης στην Εγνατία και την μη ολοκλήρωση των οδικών παρακάμψεων Χαλκηδώνας και Γιαννιτσών που είναι υπερώριμες και αναμένουν χρηματοδότηση), για την γρήγορη, φτηνή και φιλοπεριβαλλοντική μεταφορά πολιτών και προϊόντων με αυτή την γραμμή με παράλληλη συμβολή της στην αποσυμφόρηση της Θεσσαλονίκης από αυτοκίνητα και ρύπους καθώς και την δυνατότητα, μέσω αυτής της γραμμής, σιδηροδρομικής πρόσβασης των Γιαννιτσών, αύξηση της επισκεψιμότητας του μουσείου της Πέλλας, την παράκαμψη προς Αριδαία – εύκολη πρόσβαση στα Λουτρά Πόζαρ και σημαντική διευκόλυνση της πρόσβασης στο χιονοδρομικό του Καϊμακτσαλάν , στην Λίμνη Βεγορίτιδα και στους Καταρράκτες της Έδεσσας.
Η Γενική Γραμματέας ανέπτυξε την προτεραιότητα της κυβέρνησης στην ανάπτυξη των δικτύων σταθερής τροχιάς, αναφέρθηκε στην ανάγκη ενίσχυσης του Ευρωπαϊκού χρηματοδοτικού προγράμματος για τις μεταφορές με σιδηρόδρομο( που διεκδικεί η χώρα μας μαζί με πολλές άλλες χώρες της ΕΕ), θεώρησε μεγάλης σπουδαιότητας την προαστιακή σύνδεση μέσω Γιαννιτσών για την Πέλλα, την Φλώρινα αλλά και όλη την Κεντρική Μακεδονία και ανακοίνωσε ( αφού επικοινώνησε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ) την προτεραιότητα του έργου για την κυβέρνηση με ένταξη του στον στρατηγικό σχεδιασμό του ΟΣΕ. Υποσχέθηκε ουσιαστική βοήθεια για ολοκλήρωση των μελετών και διεκδίκηση χρηματοδότησης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ όταν μελέτησε την έγκριση της μελέτης σκοπιμότητας που είχε εγκριθεί το 2008 και με τα νέα δεδομένα που ενισχύουν την θέση του έργου αυτού μέσα στον κεντρικό σχεδιασμό ( ίδρυση Μουσείου Πέλλας, άνοδο της επισκεψιμότητας Λουτρών Πόζαρ με την επέκταση της γραμμής προς Αριδαία, προοπτικές του χιονοδρομικού Καϊμακτσαλάν ως το χιονοδρομικό που βρίσκεται σε μεγαλύτερο υψόμετρο, μεγάλος εξαγωγικός προσανατολισμός της περιοχής κλπ), δεχόμενος το αυτονόητο ότι η ευθεία οδός είναι πάντα η προτιμότερη με δεδομένο ότι το έργο αυτό πληροί τα τέσσερα βασικά κριτήρια ( όπως χαρακτηριστικά είπε) κοινωνικά, οικονομικά, περιβαλλοντικά αλλά και τεχνικά ( που και σαν συγκοινωνιολόγος θεωρεί ότι είναι τα κριτήρια βιωσιμότητας) και ακόμη επιχειρηματολογώντας ότι δεν είναι σε καμιά περίπτωση ανταγωνιστικό με οποιουδήποτε έργο άλλης περιοχής ανακοίνωσε την ένταξη του στον στρατηγικό σχεδιασμό του ΟΣΕ και την υπόσχεση του για άμεση ανάθεση επικαιροποίησης της μελέτης σκοπιμότητας του έργου.
Υπήρξε συναντίληψη με τον βουλευτή ότι πρέπει μετά την κατασκευή της γραμμής να διερευνηθεί και η συμμετοχή της κοινωνικής οικονομίας στην διαχείριση της γραμμής και ανέφερε την προσπάθεια της κυβέρνησης σε ευρωπαϊκό επίπεδο (σε συνεργασία με άλλες ευρωπαϊκές χώρες) για την δυνατότητα γραμμές εσωτερικές (που δεν αποτελούν τις κύριες διεθνείς γραμμές μεταξύ των κρατών) να τις διαχειρίζονται τα κράτη μέλη.
Ως χρηματοδοτικό εργαλείο για την κατασκευή του έργου είναι το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μεταφορών του οποίου ο προϋπολογισμός αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά.
Ο βουλευτής εκφράζοντας την ικανοποίηση του σε αυτό το στάδιο ζήτησε (και ο Διευθύνων Σύμβουλος απεδέχθη, όπως είχε αποδεχτεί και η Γενική Γραμματέας) την συνεχή επικοινωνία για τη γρήγορη προώθηση των αποφασισθέντων. Το σημαντικό αυτό έργο επανέρχεται σε θετικό στάδιο και μάλιστα με την συναντίληψη που έχει δημιουργηθεί και με την επιμονή της τοπικής κοινωνίας που εκφράζεται και με πρόσφατες αποφάσεις δημοτικών συμβουλίων , εμπορικών συλλόγων, φορέα αξιοποίησης του ορεινού όγκου και άλλων προβλέπεται να δούμε γρήγορα αποτελέσματα.
Εμείς να προσθέσουμε απλά, πως καλά όλα αυτά, αρκεί να μη μείνουν στη… σφαίρα της φαντασίας, όταν τα χρέη του ΟΣΕ ξεπερνούν τα 5 δις ευρώ.