Friday, 15 November, 2024

Γ. Ανδρίτσος για το Τεχνικό Πρόγραμμα της Περιφέρειας: «Αντιγραφή – Επικόλληση του 2017»

Στη σημερινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, 26/01/2018 για την ψήφιση στην κατάρτιση προγράμματος ποσοστού πιστώσεων επενδυτικών δαπανών έτους 2018

χρηματοδοτούμενων από ΚΑΠ, ιδίους πόρους και πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων (Τεχνικό Πρόγραμμα), ο ειδικός αγορητής Γιάννης Ανδρίτσος υπογράμμισε ότι εισάγεται με τη μέθοδο της αντιγραφής – επικόλλησης το πρόγραμμα του 2017.
Ειδικότερα:
Κυρίες και Κύριοι Συνάδερφοι,
Τα προηγούμενα έτη ως παράταξη μπαίναμε στη διαδικασία να εξετάσουμε και να σχολιάσουμε κάθε επιμέρους έργο των προγραμμάτων επενδυτικών δαπανών από ΚΑΠ, ιδίους πόρους και πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων (αυτό που όλοι γνωρίζουμε ως τεχνικό πρόγραμμα).
Αυτή τη χρονιά δε θα χρειαστεί να το κάνουμε, γιατί θα επαναλάβουμε όσα έχουμε πει στο παρελθόν και ο λόγος είναι πολύ απλός. Πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, τα έργα που φέρονται στον προγραμματισμό σήμερα, είναι τα ίδια έργα που εισήχθησαν και πέρυσι και δεν υλοποιήθηκαν. Εισάγετε δηλαδή με τη μέθοδο της αντιγραφής – επικόλλησης το πρόγραμμα του 2017. Από μία απλή αντιπαραβολή μεταξύ των προγραμμάτων 2017 και των παρόντων μπορεί κάλλιστα να συνάγει κανείς ότι ίσως εκ παραδρομής να ανεγράφη άλλο έτος.
Δεν υπάρχουν νέα έργα που πρέπει να υλοποιηθούν; Μήπως δεν υπάρχουν χρήματα για να υλοποιηθούν; Όπως απέδειξε η περσινή χρονιά, οι πληρωμές δεν ξεπέρασαν σε ποσοστό το 10% των χρημάτων και το 30% των έργων που προορίζονταν για την υλοποίηση των προγραμμάτων. Πώς αιτιολογείτε αυτή την ενέργεια;
Δυστυχώς όμως με την υποβολή των ίδιων έργων δίνεται η εντύπωση ότι ο σχεδιασμός είναι για ορίζοντα διετίας και όχι ετήσιος προγραμματισμός. Αποδεικνύετε προς τους πολίτες ότι η Περιφέρεια στερείται αποτελεσματικότητας και καθυστερεί. Με τον τρόπο αυτό τα έργα του 2017 έρχονται στο 2018 και ούτω καθεξής με κίνδυνο να μην αρκέσει στο τέλος η θητεία σας. Γνωρίζουμε ότι σε δύο μήνες περίπου το πρόγραμμα του 2018 θα υποβληθεί υπό τη μορφή τροποποίησης. Εκείνα τα έργα πότε θα υλοποιηθούν; Εκτός και αν σκοπεύετε να υλοποιείτε ταυτόχρονα τον προγραμματισμό δύο ετών ταυτόχρονα. Σε μια τέτοια περίπτωση θα χαρούμε πολύ να δούμε την Περιφέρεια να είναι ένα μεγάλο εργοτάξιο και να αποκτούν οι πολίτες τις υποδομές και τα οφέλη που τους αξίζουν. Διότι αυτό είναι που αποκομίζουμε από την καθημερινότητα των συμπολιτών μας, τη συναναστροφή μας και τις συζητήσεις στις οποίες συμμετέχουμε.
Έχουμε υποβάλει στο παρελθόν ερωτήματα για τις κατευθυντήριες γραμμές που ακολουθείτε στον προγραμματισμό των έργων και αν έχετε προβλέψει ή υλοποιήσει, έργα υποδομών (παράκαμψη Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών), έργα συντήρησης οδικού δικτύου, έχετε προβεί σε διαγραμμίσεις, έχετε μεριμνήσει για το φωτισμό των κόμβων όπως και του εθνικού κι επαρχιακού δικτύου, έχετε πραγματοποιήσει καθαρισμούς, τα αντιπλημμυρικά έργα σε τι στάδιο βρίσκονται; Ποια είναι τα απτά αποτελέσματα που έχετε να επιδείξετε στους ίδιους τους πολίτες, τα χρήματα των οποίων διαχειρίζεστε; Σε τι βελτιώσατε την καθημερινότητά τους; Αφού πρόκειται για τα ίδια έργα, σας υποβάλλουμε τα ίδια ερωτήματα.
Και προσθέτουμε και ένα ακόμα ιδιαιτέρως επίκαιρο που αφορά την περιοχή του ομιλούντος. Τι έχετε κάνει για τη διευκόλυνση της πρόσβασης των πολιτών και των επισκεπτών στο μουσείο της Πέλλας; Σε ένα μουσείο που θα έπρεπε να είναι στολίδι και σύμβολο της Μακεδονίας μας, που θα έπρεπε όλοι οι δρόμοι να οδηγούν εκεί και όχι να το αφήνετε στην αφάνεια.
Τι είναι αυτό που περιμένετε;
Αυτό που μας ζητάει ο κόσμος είναι μια Περιφέρεια πιο αποτελεσματική και αυτό σας μεταφέρουμε. Η υποβολή όμως των ίδιων έργων για εμάς σημαίνει πέραν από αναποτελεσματικότητα και έλλειψη επαφής με τον κόσμο και τα πραγματικά και καθημερινά προβλήματα που αντιμετώπιζε.
Ακόμη, ο Περιφερειακός Σύμβουλος Πέλλας Γ. Ανδρίτσος σε ότι αφορά την έγκριση της απόσυρσης και εκποίησης δύο μηχανημάτων έργων και ενός φορτηγού ιδιοκτησίας της Π.Κ.Μ. – Π.Ε. Πέλλας, υπογράμμισε ότι η αντιμετώπιση που αφορά τα μηχανήματα όλης της Περιφέρειας, είναι αποσπασματική και πρέπει να εξεταστούν εναλλακτικές λύσεις αξιοποίησης των οχημάτων της Περιφέρειας.
Ειδικότερα :
Αναφορικά με την απόσυρση των προτεινόμενων οχημάτων και μηχανημάτων έργου η θέση μας είναι ότι η αντιμετώπιση του συγκεκριμένου ζητήματος είναι αποσπασματική. Κρίνουμε ότι η εξέταση αυτού του θέματος θα έπρεπε να είναι συνολικότερη. Συγκεκριμένα, θα έπρεπε να έχει συνταχθεί μία μελέτη από τις αρμόδιες υπηρεσίες που να αναλύει την κατάσταση και το κόστος επισκευής εκάστου οχήματος, το χώρο που σταθμεύει, τη χρήση τους και τους οδηγούς που τα χειρίζονται και στους οποίους έχουν χρεωθεί. Τα οχήματα για τα οποία καλούμαστε να αποφασίσουμε αν κρίνει το συμβούλιο ότι πρέπει να επισκευαστούν, υπάρχουν οδηγοί να τα χειριστούν ή θα συνεχίσουν να είναι σταθμευμένα και παροπλισμένα; Γνωρίζουμε ότι τα οχήματα της ΠΕ Πέλλας είναι σε ακινησία ελλείψει οδηγών, άρα ποιος ο λόγος να διαθέτει αυτά τα οχήματα; Από τις 29-05-2014 που η αρμόδια υπηρεσία έχει εις χείρας της το πρακτικό επιθεώρησης κρατικού οχήματος σε ποιες ενέργειες έχει προβεί μέχρι σήμερα; Έχει πραγματοποιηθεί αλληλογραφία με τους αρμοδίους; Έχει προταθεί κάτι για τη διαχείριση αυτού του οχήματος ή το αφήνουμε να σαπίζει; Από το 2012 που παρελήφθησαν αυτά τα οχήματα μέχρι σήμερα που καλούμαστε να αποφασίσουμε για την τύχη τους, σε ποιες ενέργειες έχουμε προβεί; Το 2012 σε τι κατάσταση βρίσκονταν και ποιος τα παρέλαβε; Λειτούργησαν έκτοτε και αν όχι γιατί; Ο λόγος που θέτουμε αυτά τα ερωτήματα είναι γιατί αυτά τα οχήματα αποτελούν περιουσιακά στοιχεία της Περιφέρειας για τα οποία οι Έλληνες Πολίτες έχουν πληρώσει φόρους και πρέπει να γνωρίζουν πού πηγαίνουν τα χρήματα που πληρώνουν.
Έχουν εξεταστεί εναλλακτικές λύσεις αξιοποίησης των οχημάτων της Περιφέρειας; Όχι μόνον αυτών για τα οποία γίνεται λόγος σήμερα, αλλά όλων. Γνωρίζουμε ότι κάποιες ΠΕ σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών λαμβάνουν άδεια από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση προκειμένου να τα οδηγούν εθελοντές. Υπάρχει επίσης και η δυνατότητα, αντί να αποσυρθούν τα οχήματα αυτά, εφόσον αυτά βέβαια κρίνονται επισκευάσιμα, να παραχωρηθούν σε κάποιο Δήμο που τα έχει ανάγκη και να αναλάβει ο τελευταίος την επισκευή του.
Όλες οι παραπάνω παρατηρήσεις σκοπό έχουν να επισημάνουν την έλλειψη συνολικής αντιμετώπισης του θέματος. Διότι αν γνωρίζαμε επακριβώς ποια και πόσα οχήματα και μηχανήματα έργου διαθέτουμε, πόσους οδηγούς και χειριστές για να τα χειριστούν και ποια και πόσα από αυτά είναι επισκευάσιμα ή προς απόσυρση, θα μπορούσαμε να είμαστε πιο ευέλικτοι, να καλύπτουμε πιο εύκολα τις διαφορετικές ανάγκες της κάθε ΠΕ και να είμαστε πιο άμεσοι στην αντιμετώπιση τακτικών και εκτάκτων αναγκών. Θα ήταν τέλος οικονομικά επωφελέστερο, καθώς θα αξιοποιούνταν στο έπακρο όλα τα διαθέσιμα μέσα και θα αποσύρονταν πιο γρήγορα όσα οχήματα έχουν ήδη καταστεί άχρηστα, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουμε και να τα βλέπουμε να σαπίζουν.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου