Η Πέλλα με αυτή την κυβέρνηση πρέπει να μπει επιτέλους, μετά από δεκαετίες παντελούς απουσίας, στους εθνικούς σχεδιασμούς. Και έγινε μια καλή αρχή.
Θα χρηματοδοτηθούν οι οδικές παρακάμψεις Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών μετά από την δέσμευση Υπουργού Χρήστου Σπίρτζη και Περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα με συνδυασμό χρηματοδότησης από την κυβέρνηση και Περιφέρεια. Ήδη εξασφαλίστηκαν από το Υπουργείο Οικονομίας τα πρώτα 10 εκ. ευρώ για τις απαλλοτριώσεις μέσω του ΠΔΕ για την Κεντρική Μακεδονία.
Επικαιροποιήθηκε με θετικά αποτελέσματα η μελέτη σκοπιμότητας της προαστιακής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών με παράκαμψη προς Αριδαία.
Η επικαιροποιημένη μελέτη σκοπιμότητας θα παρουσιαστεί σε ένα μήνα περίπου στον Νομό από τον ΟΣΕ.
Ο Υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, προσκεκλημένος της Νομαρχιακής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ Πέλλας, αναφέρθηκε στην πρόσφατη απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης για εκκίνηση της χρηματοδότησης των οδικών παρακάμψεων Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών μέσω του ΠΔΕ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με 10 εκ. ευρώ για τις απαλλοτριώσεις.
Αναφέρθηκε αναλυτικά στο γεγονός ότι οι μελέτες των δύο οδικών παρακάμψεων είναι απολύτως έτοιμες από το 2011, ακόμη μίλησε για μελετητική ωριμότητα από μέρους του Υπουργείου και για τον δρόμο Μαυροβούνι- Νότια παράκαμψη Έδεσσας (απομένει η οριστικοποίηση των μελετών από την Περιφέρεια) . Έχει ήδη ανατεθεί από την Περιφέρεια επίσης και η ανάθεση της οριστικής μελέτης του έργου Σεβαστειανά – Νάουσα.
Ο Γιάννης Σηφάκης στην παρέμβαση του αναφέρθηκε στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Πέλλας, στο γεγονός ότι παρά όλα αυτά τα πλεονεκτήματα η Πέλλα όλες τις τελευταίες δεκαετίες βρέθηκε έξω από όλους τους κεντρικούς Εθνικούς σχεδιασμούς, ανέφερε σαν λόγους για αυτή την κατάσταση την στρεβλή περιφερειακή ανάπτυξη με τις πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων επί δεκαετίες , τους παραγοντισμούς και την αποθέωση των πελατειακών σχέσεων που είχαν αντικαταστήσει την πολιτική στο Νομό, ζήτησε να βγει η Πέλλα από την ιδιότυπη απομόνωση από τους κεντρικούς σχεδιασμούς.
Η ομάδα Πρωτοβουλίας πολιτών για το σιδηροδρομικό δίκτυο Πέλλας
Είπε ότι η μεγαλύτερη αδικία ενάντια στην Πέλλα είναι η συγκοινωνιακή της απομόνωση με την «κλοπή» της Εγνατίας οδού όταν σχεδιαζόταν, την «κλοπή» των 120 εκατ. ευρώ από τις οδικές παρακάμψεις μια μέρα πριν τις εκλογές του 2012 και το γεγονός ότι για 8 χρόνια η υπόθεση του προαστιακού είχε μείνει στα αζήτητα. Ζήτησε την ένταξη του προαστιακού μέσω Γιαννιτσών στον σχεδιασμό της σιδηροδρομικής Εγνατίας και την αντιμετώπιση του άμεσα σαν δυτικού προαστιακού της Θεσσαλονίκης.
Η δίκαιη ανάπτυξη απαιτεί την αποκατάσταση των αδικιών και χωρικά. Να εξασφαλιστούν οι χρηματοδοτήσεις για την ολοκλήρωση των απόλυτα αναγκαίων αυτών έργων το συντομότερο δυνατόν.
Ακόμη αναφέρθηκε στην ανάγκη κατασκευής αρδευτικών έργων, επέκταση του χιονοδρομικού του Καιμακτσαλάν και βελτίωση των υποδομών σε Βεγορίτιδα, ανεμοδρόμιο Παναγίτσας και Λουτρά Πόζαρ.
Στην εκδήλωση παρίσταντο οι βουλευτές Γιάννης Σηφάκης, Θεοδώρα Τζάκρη και Κώστας Σέλτσας (Φλώρινας) , ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας, οι Δήμαρχοι Χαλκηδόνας, Πέλλας, Έδεσσας, Σκύδρας, ο αντιδήμαρχος Δήμου Αλμωπίας, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Πέλλας, επαγγελματικοί σύλλογοι (ταξί, ΚΤΕΛ κλπ), ο συντονιστής της ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Πέτρος Γάγκλιου, ο αναπλ. συντονιστής της ΝΕ Πέτρος Τσαρκνιάς (που ήταν ο συντονιστής της εκδήλωσης), ο συντονιστής της ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ Πέλλας Κώστας Μπαλτζής, Περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι και πλήθος κόσμου.Ο Υπουργός ακολούθως επισκέφτηκε τη Νομαρχιακή Επιτροπή και μέλη του ΣΥΡΙΖΑ στα γραφεία του Κόμματος στην Έδεσσα.