Ο Δήμος Κυριλίδης φέρνει στη λογοδοσία την υπόθεση της πρώην ΓΕΣΠΟΒ στο Μαυροβούνι. Ποιος λειτουργεί τις εγκαταστάσεις και με ποια νομιμοποίηση…
Ένα σοβαρό ζήτημα διαφάνειας και ευθύνης στη διαχείριση της δημόσιας περιουσίας φέρνουμε στη λογοδοσία ζητώντας επίσημες εξηγήσεις για το ποιος και με ποια νομική βάση χρησιμοποιεί τις εγκαταστάσεις της πρώην ΓΕΣΠΟΒ στο Μαυροβούνι, παρότι το ακίνητο έχει επισήμως επιστρέψει στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου.
Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 216930/Σ.64319/23-09-2021 (ΑΔΑ: ΩΖΠ0ΟΡ1Υ-2Τ8) απόφαση, η παραχώρηση του ακινήτου ανακλήθηκε βάσει του άρθρου 10 του Ν. 4061/2012 και η πράξη αυτή παράγει άμεσα έννομα αποτελέσματα χωρίς να απαιτείται άλλη διοικητική ενέργεια. Ωστόσο, όπως προκύπτει από έκθεση ελέγχου της ΔΑΟΚ Πέλλας (2021), οι εγκαταστάσεις συνέχιζαν να λειτουργούν, με ενδείξεις παρουσίας δραστηριότητας, γεγονός που εγείρει σοβαρά ερωτήματα για τη νομιμότητα της χρήσης.
Έκτοτε δεν φαίνεται να έχει πραγματοποιηθεί νέα αυτοψία ή απογραφή, ενώ ουδείς έχει απαντήσει αν υπάρχει νόμιμη άδεια λειτουργίας ή ενεργή μίσθωση του χώρου. Με επίσημη ερώτηση προς τον Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας, ζηταω να αποσαφηνιστεί αν έχουν δοθεί εντολές για επανέλεγχο και αυτοψία από τις αρμόδιες υπηρεσίες, αν η Περιφερειακή Ενότητα έχει ενημερώσει την Κτηματική Υπηρεσία ή το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για πιθανή μη εξουσιοδοτημένη χρήση, αν υφίσταται άδεια λειτουργίας ή μίσθωση που να νομιμοποιεί την παρουσία δραστηριότητας και αν έχει περιέλθει σε γνώση της Περιφέρειας προσφυγή ή αίτημα αναστολής της απόφασης ανάκλησης στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Επισης η Περιφέρεια οφείλει να γνωρίζει ποιος δραστηριοποιείται μέσα σε δημόσιο ακίνητο και με ποια νομική βάση. Αν αποδειχθεί ότι λειτουργεί επιχείρηση χωρίς άδεια ή μίσθωση, τότε τίθεται σοβαρό ζήτημα πλημμελούς εποπτείας. Η κοινωνία της Πέλλας έχει δικαίωμα να γνωρίζει ποιος ελέγχει, ποιος επιβλέπει και κυρίως ποιος δεν έκανε τον έλεγχο που όφειλε να κάνει.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ
Κατόπιν της υπ’ αριθ 216930/Σ.64319/23-09-2021 (ΑΔΑ: ΩΖΠ0ΟΡ1Υ-2Τ8) απόφασης ανάκλησης της παραχώρησης του ακινήτου της πρώην ΓΕΣΠΟΒ στο Μαυροβούνι, σύμφωνα με το άρθρο 10 του Ν. 4061/2012, το ακίνητο περιήλθε αυτοδικαίως στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου, καθώς η πράξη ανάκλησης παράγει έννομα αποτελέσματα χωρίς να απαιτείται άλλη διοικητική ενέργεια. Σύμφωνα με την έκθεση ελέγχου της ΔΑΟΚ Πέλλας (2021), διαπιστώθηκε ότι οι εγκαταστάσεις του ακινήτου λειτουργούσαν και υπήρχαν ενδείξεις παρουσίας δραστηριότητας εντός αυτών. Έκτοτε, δεν προκύπτει να έχει πραγματοποιηθεί νέα απογραφή ή αυτοψία από τις υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας. Δεδομένου ότι το ακίνητο βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων της ΠΕ Πέλλας, και ότι η Περιφέρεια έχει εποπτικό και συντονιστικό ρόλο επί των υπηρεσιών της (άρθρο 160 Ν 3852/2010), καθώς και υποχρέωση ενημέρωσης για τη διασφάλιση της δημόσιας περιουσίας (άρθρο 75 Ν 3463/2006 και άρθρο 4 Ν 2690/1999), ερωτάται ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας
1 Αν έχει δοθεί εντολή στις υπηρεσίες της ΠΕ Πέλλας για επανέλεγχο, αυτοψία ή απογραφή της τρέχουσας κατάστασης του ακινήτου
2 Αν η Περιφερειακή Ενότητα έχει ενημερώσει την Κτηματική Υπηρεσία ή το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων για πιθανή μη εξουσιοδοτημένη χρήση του ακινήτου
3 Αν έχει περιέλθει σε γνώση της Περιφέρειας ύπαρξη προσφυγής ή αιτήματος αναστολής στο Συμβούλιο της Επικρατείας που να αφορά την απόφαση ανάκλησης
4 Αν υπάρχουν στοιχεία ή πληροφορίες για άδεια λειτουργίας ή μίσθωση που να νομιμοποιεί τη δραστηριότητα στον χώρο
5 Και τέλος, ποια μέτρα εποπτείας ή ενημέρωσης έχει αναλάβει η Περιφέρεια Πέλλας για τη διασφάλιση της δημόσιας περιουσίας και την αξιοποίησή της για αναπτυξιακούς σκοπούς.
Δήμος Κυριλίδης, Περιφερειακός Σύμβουλος Κεντρικής Μακεδονίας
Μοιραστείτε με τους φίλους σας