Θόρυβος, αν λόγου και αιτίας, δημιουργήθηκε αυτές τις ημέρες, ιδιαίτερα στη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης, το λεγόμενο fb από πολίτες
που διάβασαν μια δημοσίευση πανελλαδικού μέσου και σχολίασαν αναλόγως- διότι διάφορα τοπικά μέσα, αναδημοσίευσαν με περισσή άνεση και άγνοια! αυτούσια ή με τίτλους του τύπου “έρχονται στα σχολεία μας πρόσφυγες”! Η απόφαση της υφυπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη, λοιπόν, εστάλη κατόπιν αιτήματος στις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας, όπου φιλοξενούνται ήδη τα τελευταία χρόνια ανήλικοι πρόσφυγες ώστε να καθοριστούν φέτος από νωρίς οι σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που εντάσσονται στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητητας (ΖΕΠ), όπου δύνανται να λειτουργήσουν τάξεις μαθητών/τριών προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες ή με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες κυρίως όμως προσφυγόπουλων.
Ήδη πέρυσι ήταν ενταγμένοι οι μαθητές αυτοί και τέτοιο διάστημα πάλι είχαν εγκριθεί από το Υπουργείο Τάξεις ένταξης! – δείτε εδώ
Ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας, Θωμάς Μπαχαράκης μίλησε στον “Λόγο της Πέλλας” για το θέμα και δήλωσε ότι: “Τα παιδιά αυτά πηγαίνουν στα σχολεία του νομού μας εδώ και τρία χρόνια. Ανακοινώθηκαν οι εγκρίσεις από το Υπουργείο Παιδείας εγκαίρως, κατόπιν αιτήματός μας. Φέτος επιμείναμε να τακτοποιηθούν νωρίς για να μπουν σε τάξεις ένταξης. Παιδιά που πηγαίνουν στην Παραλίμνη και στις άλλες σχολικές μονάδες να κάνουν ειδικά μαθήματα ελληνικής γλώσσας, τουλάχιστον δεκαπέντε ωρών την εβδομάδα.Αυτό είναι θετικό και εννοείται δεν μιλάμε για καινούργια παιδιά! Όσα είναι από τις δομές φιλοξενίας στην Παναγίτσα και την Κερασιά, 9 και 3 αντίστοιχα στον αριθμό έκαναν εγγραφή αρχικά στο 1ο Γυμνάσιο Έδεσσας, αλλά θα πάνε στην Άρνισσα, όπου θα δημιουργεί Τμήμα ένταξης. Για κάποια μικρότερης ηλικίας, κανονίζουμε τη μετακίνηση τους σε Γυμνάσια και κάποια στην Πρωτοβάθμια… το ζητούσαμε εμείς από το Υπουργείο για να μπορέσουν να μπουν σε τάξεις υποδοχής και να μάθουν, όχι απλά να πηγαινοέρχονται στα σχολεία! Στα Γιαννιτσά, είναι ήδη 3η χρονιά στο 1ο ΕΠΑΛ, στο 2ο ΕΠΑΛ και στο 2ο ΓΕΛ συνολικά 26 παιδιά…”.
Όπως επεσήμανε εξάλλου ο κ. Μπαχαράκης στον “Λόγο” τα παιδιά αυτά, δεν έχουν δημιουργήσει το παραμικρό πρόβλημα, αντίθετα θέλουν να συμμετέχουν ενεργά στη ζωή του σχολείου σε όποιες δράσεις γίνονται έστω στις λοιπές… εφόσον δεν γνωρίζουν καλά τη γλώσσα μας. Μάλιστα πέρυσι στην παρέλαση που έβρεχε και συμμετείχαν μόνο οι σημαίες, ήθελαν να λάβουν μέρος κανονικά και ζητούσαν από τους καθηγητές τους να μην τους αποκλείσουν! Όπως τα είδαμε να συμμετέχουν και στον “Δρόμο Θυσίας” φέτος με μεγάλη χαρά!
Σε ότι έχει να κάνει με την γενικότερη κατάσταση φέτος στα σχολεία, όπως μας είπε ο Διευθυντής: “τα κενά είναι ελάχιστα και είναι μία από τις καλύτερες χρονιές. Στα γενικής παιδείας 4 κενά φυσικού, ενώ ακόμη δεν έχουν τακτοποιηθεί τα μουσικής και καλλιτεχνικών μαθημάτων, που τα κενά είναι 10. Στα επαγγελματικά Λύκεια υπάρχουν γύρω στα 16, δεν έχουν καλυφθεί στον Εξαπλάτανο, στη Φούστανη, όπου περιμένουμε άμεσα να καλύφθούν και αυτά”.
Η σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου:
“Οδηγίες και κατευθύνσεις για την ίδρυση και λειτουργία Τάξεων Υποδοχής(Τ.Υ) ΖΕΠ για το σχολικό έτος 2019-2020 σε Δημόσια Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας”, το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά στη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου μαθητών/τριών προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες και “αποσκοπεί στην εκπαίδευση και στην ομαλή προσαρμογή των προσφυγοπαίδων. Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται ο εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού δυναμικού όσων Γυμνασίων, Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων εμφανίζουν ανάγκη για υποστήριξη της ένταξης των παραπάνω μαθητών/τριών (οριζόντια παρέμβαση σε όλα τα Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια που εμφανίζουν σχετικούς πληθυσμούς μαθητών/τριών). Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί που θα απασχοληθούν στο πλαίσιο της Πράξης θα στελεχώσουν τις Τάξεις Υποδοχής με κύριο αντικείμενο την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας αλλά και τη διδακτική στήριξη σε άλλα αντικείμενα, ώστε να διευκολύνεται η ομαλή προσαρμογή και η παραμονή στο εκπαιδευτικό σύστημα των μαθητών/τριών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, των μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και των προσφυγοπαίδων”.
Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία, για την εγγραφή ανήλικων πολιτών τρίτων χωρών στα ελληνικά σχολεία, όλων των βαθμίδων, απαιτούνται τα αντίστοιχα με τα προβλεπόμενα για τους ημεδαπούς δικαιολογητικά. “Κατ΄ εξαίρεση, με ελλιπή δικαιολογητικά μπορεί να εγγράφονται στα δημόσια σχολεία και τέκνα πολιτών τρίτων χωρών, εφόσον: α). Προστατεύονται από το ελληνικό κράτος ως δικαιούχοι διεθνούς προστασίας και όσων τελούν υπό την προστασία της Ύπατης Αρμοστείας των Ηνωμένων Εθνών. β). Προέρχονται από περιοχές, στις οποίες επικρατεί έκρυθμη κατάσταση. γ). Έχουν υποβάλει αίτηση διεθνούς προστασίας.)δ. Είναι πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν στην Ελλάδα, ακόμη και αν δεν έχει ρυθμισθεί η νόμιμη διαμονή τους σε αυτή”.