Είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματα του ΕΦΚΑ και το μόνιμο παράπονο των πολιτών που θέλουν να εξυπηρετηθούν
από τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης. Κανείς δεν απαντάει στα τηλέφωνα, καθώς οι εργαζόμενοι εκμεταλλεύονται την πανδημία του κορονοϊού και έχουν σταματήσει κάθε επαφή με τους πολίτες. (βλέπε πχ κριτικές ΕΦΚΑ Θεσσαλονίκης, ο κόσμος στέλνει μηνύματα και δηλώνει ότι προσπαθεί επί τριμήνου να επικοινωνήσει. Οι υπάλληλοι νομίζουν ότι είναι το τσιφλίκι τους, και αυτό συμβαίνει στις περισσότερες υπηρεσίες, όχι μόνο στον ΕΦΚΑ. Πολλοί λένε “ήρθε ο Άγιος Κορονοϊός και καθόμαστε ή παίρνουμε άδειες όποτε θέλουμε…).
Έτσι υπάρχουν πληροφορίες ότι ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης σκοπεύει να δημιουργήσει ένα τηλεφωνικό κέντρο, ειδικά για την επικοινωνία με τους πολίτες, ενώ από την πλευρά του, ο νέος διοικητής του Φορέα Παναγιώτης Δουφεξής, έστειλε “μήνυμα” με επιστολή του στους εργαζόμενους.
Σε αυτή, το μήνυμα είναι σαφές: Να ανταποκρίνεστε στα e-mails και στις τηλεφωνικές κλήσεις των πολιτών. Και πρόσθεσε: Καλώ τους διευθυντές όλων των υποκαταστημάτων και των Διευθύνσεων που εξυπηρετούν κοινό να προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες για να αποκατασταθεί το συντομότερο η ομαλή επικοινωνία του πολίτη με τον e-EΦΚΑ”.
Ο κ. Δουφεξής κάλεσε επίσης τους υπαλλήλους να ανταποκριθούν στις προσδοκίες που έχουν από αυτούς οι πολίτες, όπως είναι η επιτάχυνση του ρυθμού έκδοσης των συντάξεων και η μείωση της γραφειοκρατίας με απλούστευση των διαδικασιών. Και πολύ ευγενική είναι η επιστολή φυσικά και τους χαϊδεύει τα αυτιά, δηλώνοντας πως θα δημιουργηθεί έξτρα τηλεφωνικό κέντρο. Αν γινόταν πραγματική αξιολόγηση, 9 στους δέκα, θα ήταν εκτός υπηρεσιών, αλλά… μη χάσουν και ψηφοφόρους…
Η επιστολή του νέου διοικητή του ΕΦΚΑ
“Αποτελεί μεγάλη τιμή για εμένα η ανάληψη της Διοίκησης του e-ΕΦΚΑ, σε μια κρίσιμη χρονική συγκυρία για τον Φορέα καθώς καλείται να αντεπεξέλθει σε μια σειρά σημαντικών αλλαγών, προκλήσεων και προβλημάτων. Ο e-ΕΦΚΑ καλύπτει με την αποστολή του το σύνολο του ελληνικού πληθυσμού μέσα από το τεράστιο φάσμα υπηρεσιών και παροχών που προσφέρει στους εργαζόμενους, στους εργοδότες, στους συνταξιούχους, στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και στις οικογένειες τους. Είναι χρέος μας να ανταποκριθούμε με τον καλύτερο τρόπο στις ανάγκες, τις αγωνίες αλλά και τις απαιτήσεις τους επιδεικνύοντας ενσυναίσθηση, ανθρωπιά και κοινωνικό πρόσημο. Οφείλουμε να βελτιώσουμε, στο μέτρο του δυνατού, τόσο το επίπεδο εξυπηρέτησης όσο και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.
Κατά την σταδιακή επιστροφή όλων μας στη νέα κανονικότητα που διαμορφώνει η μετά-covid εποχή σε συνδυασμό με την μείωση του ποσοστού τηλεργασίας, τα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ αποτελούν και πάλι τους κύριους κόμβους εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων. Ως εκ τούτου, θα ήθελα να επιδείξετε στον ύψιστο βαθμό τον επαγγελματισμό που σας διακρίνει και να ανταποκρίνεστε στα e-mails και στις τηλεφωνικές κλήσεις των πολιτών. Καλώ τους διευθυντές όλων των υποκαταστημάτων και των Διευθύνσεων που εξυπηρετούν κοινό να προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες για να αποκατασταθεί το συντομότερο η ομαλή επικοινωνία του πολίτη με τον e-EΦΚΑ. Με πλήρη επίγνωση των τεράστιων ευθυνών αλλά και συναίσθηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουμε, σας καλώ να συστρατευτούμε προς την κατεύθυνση της εκπλήρωσης των προσδοκιών που έχουν οι πολίτες από εμάς, και που επιθυμούν άμεση εξυπηρέτηση, με ευγένεια και απλουστευμένες διαδικασίες.
Θα ήθελα να γνωρίζετε ότι το γραφείο μου θα είναι πάντα ανοικτό για την παρουσίαση των δυσχερειών που αντιμετωπίζετε αλλά και των προτάσεών σας για επίλυσή τους. Επίσης, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον καθέναν από εσάς προσωπικά για την δουλειά σας, την ανιδιοτέλεια και τον σεβασμό που επιδεικνύετε στηναποστολή σας.
Ευελπιστώ σε μία αγαστή και γόνιμη συνεργασία με καθέναν από εσάς που θεωρώ συνοδοιπόρους στο δρόμο της πραγμάτωσης του δύσκολου εγχειρήματος του ψηφιακού μετασχηματισμού του e-ΕΦΚΑ αλλά και της αναβάθμισης του σε έναν Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης με ανθρώπινο πρόσωπο που σέβεται τον πολίτη και τις ανάγκες του αλλά και τους εργαζόμενους σε αυτόν.
Διοικητής e-ΕΦΚΑ, Παναγιώτης Δουφεξής