Το ενδεχόμενο δολιοφθορών εξετάζει ο ΟΣΕ σε σχέση με πρόβλημα
σε τμήμα της σηματοδότησης μεταξύ Λάρισας-Πλατύ το οποίο παρουσιάσθηκε το απόγευμα της Τετάρτης και αποκαταστάθηκε άμεσα από αρμόδιο συνεργείο.
Χαρακτηριστικό της σοβαρότατης της υπόθεσης είναι ότι αποφασίστηκε να συνδράμει στην έρευνα και η ΕΥΠ.
Όπως αποκάλυψε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του STAR ξαφνικά o οδηγός του τρένου και το κέντρο κυκλοφορίας βλέπουν διαφορετική σήμανση. Κόκκινο το κέντρο, πράσινο ο οδηγός! Από το κέντρο λένε στον οδηγό «όπου βλέπεις κόκκινο προχώρα». Ο οδηγός τους απαντά ότι βλέπει πράσινο στη σηματοδότηση. Λίγα δευτερόλεπτα μετά η τηλεδιοίκηση παρουσιάζει στη γραμμή ότι υπάρχει προπορευόμενο τρένο και ότι ακολουθεί ο οδηγός με τον οποίο μιλά το κέντρο.
Αμέσως σταματά ο οδηγός και συνεργείο φτάνει στο σημείο και εντοπίζει κομμένα καλώδια και πυκνωτές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να εμφανίζονται διαφορετικά σήματα και να… «τρελαθεί», όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά, το σύστημα τηλεδιοίκησης. Δεν υπήρχε τρένο μπροστά φυσικά, ωστόσο όλα σταμάτησαν.
Στην ΕΥΠ τα στοιχεία
Τα στοιχεία πήγαν στις αρχές γιατί τα καλώδια έχουν κοπεί με τανάλια και δεν έχουν κλαπεί. Μιλάμε πιθανότατα για κάποιον που ήθελε να προκαλέσει άλλου είδους ζημιά.
Αναλυτικά σε σχετική ανακοίνωση του ΟΣΕ αναφέρονται τα εξής: «Mε αφορμή πρόβλημα που προέκυψε σε τμήμα της σηματοδότησης μεταξύ Λάρισας – Πλατύ το οποίο παρουσιάσθηκε χθες το απόγευμα, ο ΟΣΕ ενημερώνει ότι άμεσα συνεργείο της κατασκευάστριας εταιρείας επενέβη από κοινού με εξειδικευμένο συνεργείο του ΟΣΕ, εντόπισε την βλάβη, η οποία και επιδιορθώθηκε σήμερα 12 Δεκεμβρίου.
Η κατασκευάστρια εταιρεία παράλληλα προχωρεί σε όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους, όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών, σε όλο το δίκτυο με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων του προβλήματος.
Σε κάθε περίπτωση εξετάζεται και το ενδεχόμενο δολιοφθορών που βρέθηκαν σε εξοπλισμό πεδίου που σχετίζεται με τις εγκαταστάσεις Σηματοδότησης & Τηλεδιοίκησης. Υπενθυμίζεται ότι, στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023 χωρίς κανένα πρόβλημα ασφαλείας. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας, όπως απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.
Σταθερή επιδίωξη της Διοίκησης του ΟΣΕ είναι η ασφαλείς κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης»