Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα Erasmus+
με τίτλο: «Η ευημερία των μαθητών ως παράγοντας, κριτήριο και δείκτης επιτυχίας του σχολείου», το 1ο Γενικό Λύκειο Γιαννιτσών οργάνωσε και πραγματοποίησε την έκτη και τελευταία κινητικότητα αυτού του σχεδίου, από τις 10 έως τις 14 Φεβρουαρίου 2025, στην πόλη Βιγιαρεάλ της Ισπανίας.
Συγκεκριμένα, δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου πήραν μέρος σε κινητικότητα παρακολούθησης εργασίας (job shadowing) και επισκέφτηκαν το σχολείο IES PROFESSOR BROCH I LLOP προκειμένου να γνωρίσουν από κοντά τον τρόπο λειτουργίας του, να συζητήσουν με τη Διεύθυνση, τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές/τριες του σχολείου και να ανταλλάξουν εμπειρίες και καλές πρακτικές πάνω σε θέματα διδασκαλίας, μάθησης και διαχείρισης της τάξης, με στόχο την προαγωγή της ευημερίας και της συνακόλουθης επιτυχίας του σχολείου.
Οι δύο εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας τους συμμετείχαν στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου. Η διευθύντρια του σχολείου τις υποδέχτηκε και μαζί με τους στενούς συνεργάτες της τις ενημέρωσαν για το ισπανικό σχολικό σύστημα γενικά αλλά και για τον τρόπο λειτουργίας του συγκεκριμένου σχολείου, συγκεκριμένα, ενώ παράλληλα διευθετούσαν θέματα της καθημερινής ζωής, δίνοντας την ευκαιρία στις Ελληνίδες εκπαιδευτικούς να δουν πώς αντιμετωπίζουν τα ζητήματα που προκύπτουν στην πράξη.
Η γνωριμία με την ψυχολόγο του σχολείου και η παρουσία τους στην εβδομαδιαία συνεργασία της με τη Διεύθυνση, τον Επικεφαλής Σπουδών και τους υπευθύνους των τάξεων υπήρξε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, γιατί αποτελεί μια καλή πρακτική διαχείρισης θεμάτων, με στόχο την εκτόνωση των κρίσεων και την επίτευξη αρμονικού κλίματος στο σχολείο.
Οι δύο εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν μαθήματα θεωρητικά και εργαστηριακά αλλά και μαθήματα με τη μέθοδο project. Μιλώντας με τους εκπαιδευτικούς διαπίστωσαν ότι αρκετοί από αυτούς γνωρίζουν και επιδιώκουν να χρησιμοποιούν καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και να αξιοποιούν τις ΤΠΕ, αλλά καθώς πιέζονται από την μεγάλη ύλη που προβλέπει το πρόγραμμα σπουδών τους, αναγκάζονται συχνά να κάνουν το μάθημά τους με διάλεξη. Γενικά, προσπαθούν διαρκώς να εξελίσσονται, δείχνουν πραγματικό ενδιαφέρον για τους μαθητές τους και προσπαθούν να διατηρούν την ηρεμία στην τάξη τους. Οι μέθοδοι διδασκαλίας και διαχείρισης της τάξης έγιναν αντικείμενο ιδιαίτερα εποικοδομητικής συζήτησης ανάμεσα στους φιλοξενούντες και τις φιλοξενούμενες και οι καλές πρακτικές που αναδείχτηκαν θα μεταφερθούν και θα αξιοποιηθούν στο σχολείο μας από τις ίδιες αλλά και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, μετά την ενημέρωσή τους πάνω σε αυτές.
Το πρόγραμμα περιείχε, επίσης, ξενάγηση στην πόλη αλλά και την ευρύτερη περιοχή και πέρα από τη γνωριμία με τον πολιτισμό και την κουλτούρα, δόθηκε η δυνατότητα για την ενδυνάμωση των φιλικών σχέσεων και συνεργασιών και την εδραίωση της ταυτότητας του ευρωπαίου πολίτη μέσα από τη συνειδητοποίηση των κοινών αλλά και των διαφορετικών εμπειριών ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς διαφορετικών χωρών.
Η συνεργασία ανάμεσα στα δύο σχολεία θα συνεχιστεί, καθώς εκπονείται από αυτά πρόγραμμα eTwinning και δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου IES PROFESSOR BROCH I LLOP θα επισκεφτούν το σχολείο μας τη δεύτερη εβδομάδα του Μαΐου, για παρακολούθηση εργασίας (job shadowing).
Με την ολοκλήρωση της εκπόνησης του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA122-SCH, με τίτλο: «Η ευημερία των μαθητών ως παράγοντας, κριτήριο και δείκτης επιτυχίας του σχολείου», και την γνώση και εμπειρία που απέκτησαν οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είτε στα επιμορφωτικά προγράμματα είτε στις παρακολουθήσεις εργασίας και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί μέσω της διάχυσης των αποτελεσμάτων αλλά και την εμπειρία και γνώση που μετέφεραν οι μαθητές/τριες που συμμετείχαν στις κινητικότητες, το 1ο Γενικό Λύκειο Γιαννιτσών αισθάνεται δεσμευμένο να συνεχίσει την προσπάθειά του για την εφαρμογή όλων των τρόπων, μεθόδων και στρατηγικών για τη δημιουργία κλίματος ευημερίας στη σχολική ζωή για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.