Wednesday, 25 December, 2024

Ενέργειες Λάκη Βασιλειάδη για τον Εθνικό Οδικό Άξονα ΕΟ2, τμήματος Χαλκηδόνα-Μελίσσι

Σε συνέχεια του χαρακτηρισμού του Εθνικού Οδικού Άξονα ΕΟ2 (τμήμα Χαλκηδόνα-Μελίσσι) ως έργο γενικότερης σημασίας

για την οικονομία της χώρας, ο Βουλευτής Πέλλας της Νέας Δημοκρατίας Λάκης Βασιλειάδης προέβη με συνέπεια και μεθοδικότητα σε σειρά επαφών ενημέρωσης και συντονισμού με τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα, τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, και τον Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών Πάρη Μπίλια.
Με εισήγηση του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε με την Πράξη 12 της 29ης Απριλίου 2020 ότι θα ακολουθηθεί τελικώς η διαδικασία του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων για το έργο, όπως είχε ήδη ανακοινώσει από βήματος της Βουλής ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στην από 29 Νοεμβρίου 2019 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Βασιλειάδη για το θέμα.
Συγκεκριμένα το ΦΕΚ Δ’ 215 της 1ης Μαΐου 2020 αναφέρει ότι:
«Άρθρο πρώτο: Τα αναφερόμενα στα επόμενα άρθρα έργα, τα οποία συγχρηματοδοτούνται ή βρίσκονται υπό ένταξη σε ενωσιακά προγράμματα και στοχεύουν στην ουσιώδη βελτίωση των υποδομών, την περιφερειακή ανάπτυξη και την επανεκκίνηση της πραγματικής οικονομίας, χαρακτηρίζονται ως έργα γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας.»
«Άρθρο δεύτερο: 1. Υπάγονται στη διαδικασία του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων οι αναγκαστικές απαλλοτριώσεις ακινήτων που έχουν κηρυχθεί κατά τις πάγιες διατάξεις με τις παρακάτω αποφάσεις για κάθε ακολούθως περιγραφόμενο έργο: Oδικά έργα: […] ε) υπ΄ αρ. 116/2018 απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας «Έγκριση για την κήρυξη αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ακινήτων για την κατασκευή του έργου: ’’Μελέτη βελτίωσης Ε.Ο. 2 στο τμήμα Θεσσαλονίκη –Έδεσσα, μελέτη τμήματος Χαλκηδόνα Μελίσσι’’» (ΑΑΠ 190)».
Ο Λάκης Βασιλειάδης ζήτησε από τους κκ. Τζιτζικώστα και Μπίλια να επιταχύνουν τις διαδικασίες ώστε να διαβιβαστούν τα απαραίτητα έγγραφα από την Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο αρμόδιο δικαστήριο για να καθοριστεί δικάσιμος στην οποία θα οριστεί ο συντελεστής και η τιμή των αποζημιώσεων. Με την έκδοση της σχετικής απόφασης από το δικαστήριο, η Περιφέρεια θα προχωρήσει στην πληρωμή των χρημάτων στους δικαιούχους, μέσω του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων. Η διαδικασία αυτή είναι σημαντικό να ολοκληρωθεί άμεσα, καθώς είναι προ απαιτούμενη για τη δημοπράτηση του έργου.
Παράλληλα, διαβεβαίωσαν το Βουλευτή ότι η Περιφέρεια θα συντάξει Μελέτη Κόστους – Οφέλους η οποία απαιτείται από τη JASPERS, το μέσο Κοινής Βοήθειας για τη Στήριξης Σχεδίων στις Ευρωπαϊκές Περιφέρειες, το τεχνικό δηλαδή συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα έργα υποδομών, ώστε να τύχει το έργο ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, όπως είχε ξεκαθαρίσει ο Υπουργός, απαντώντας στην Επίκαιρη Ερώτησή μου.
Σε διαφορετική περίπτωση, ο Λάκης Βασιλειάδης έχει ήδη ζητήσει από τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών Κώστα Καραμανλή στην από 27 Μαΐου 2020 συνάντησή τους για το θέμα, την ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, καθώς η όσο το δυνατό γρηγορότερη ολοκλήρωσή του είναι ύψιστης σημασίας για την κοινωνία και την οικονομία της Πέλλας. Παράλληλα, ζήτησε και πάλι από τον Υπουργό τη δρομολόγηση των συμβάσεων για την οριστικοποίηση των μελετών για το τμήμα του έργου Μαυροβούνι-Έδεσσα, για το οποίο η προηγούμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είχε εξασφαλίσει χρηματοδότηση 500.000€ από το 2014.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου