Πραγματοποιήθηκαν διαλέξεις από στελέχη του Τμήματος Ασφάλειας Έδεσσας σε περιοχές της Πέλλας
Αναλύθηκε διεξοδικά ο τρόπος δράσης και τα τεχνάσματα που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι και δόθηκαν χρήσιμες συμβουλές στους ηλικιωμένους
Στο πλαίσιο της πρόληψης και της αποφυγής της εξαπάτησης των ηλικιωμένων ατόμων πραγματοποιήθηκαν από στελέχη του Τμήματος Ασφάλειας Έδεσσας ενημερωτικές διαλέξεις σε Κ.Α.Π.Η. και σε χώρους που συχνάζουν ηλικιωμένα άτομα στην Έδεσσα και την Αριδαία.
Παρουσιάστηκε αναλυτικά ο τρόπος δράσης και η μεθοδολογία που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι, που αφορά τόσο σε κρούσματα τηλεφωνικής απάτης, όσο και σε επισκέψεις σε σπίτια, όπου οι δράστες χρησιμοποιώντας υποτιθέμενες ιδιότητες (λογιστές, εφοριακοί, δικηγόροι, κ.α.) και διάφορα προσχήματα, (δήθεν οφειλές συγγενικών τους προσώπων, υποτιθέμενη άμεση ανάγκη που προέκυψε από δήθεν τροχαίο ατύχημα κ.α.), προσπαθούν να αποσπούν χρηματικά ποσά ή/και χρυσαφικά.
Τονίσθηκε η σπουδαιότητα της άμεσης ενημέρωσης των Αστυνομικών Αρχών ακόμα και σε περίπτωση απόπειρας εξαπάτησης τους, καθώς και η συγκράτηση των χαρακτηριστικών τόσο των δραστών, όσο και των οχημάτων που τυχόν χρησιμοποίησαν.
Στις διαλέξεις που πραγματοποιήθηκαν δόθηκε στους ηλικιωμένους έντυπο ενημερωτικό υλικό που περιέχει αναλυτικά τον τρόπο δράσης των δραστών, καθώς και χρήσιμων συμβουλών για την πρόληψη τέτοιων περιστατικών.
Η Ελληνική Αστυνομία στο πλαίσιο της προληπτικής της δράσης συνιστά:
- Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας «πλησιάζουν» ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.
- Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
- Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
- Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
- Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
- Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
- Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
- Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
- Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
- Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
- Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
- Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.