Σήμερα λήγει η διορία υποβολής των αιτήσεων για το επίδομα θέρμανσης, παρότι στο υπουργείο Οικονομικών εξετάζουν
και αιτήματα για να δοθεί και κάποια μικρή παράταση. Ωστόσο μέχρι και την Κυριακή ακόμα, η «γραμμή βοήθειας» της ΑΑΔΕ είχε πάρει φωτιά από τηλεφωνικές κλήσεις ενδιαφερομένων στο 2131621000 για πληροφορίες και διευκρινίσεις.
Μέχρι το Σάββατο είχαν υποβάλει αίτηση περισσότερα από 600.000 νοικοκυριά, καθώς για πρώτη φορά μπορούσαν να κάνουν αίτηση και όσα δεν θερμαίνονται με πετρέλαιο θέρμανσης.
Παρόλα αυτά, παραμένουν άλυτα τα προβλήματα χλιάδων νέων ή παλαιών δικαιούχων που μπήκαν στη διαδικασία αίτησης. Άλλοι τηλεφωνούσαν στην ΑΑΔΕ για να πληροφορηθούν διαδικαστικά ζητήματα, όπως γιατί δεν μπορούν να δημιουργήσουν προφίλ πολυκατοικίας –και η αιτία του κακού εντοπίζεται στο ότι ο ίδιος ή άλλος διαχειριστής είχε ανοίξει και πέρυσι άλλο προφίλ με τον ίδιο Αριθμό Παροχής το οποίο και πρέπει να διαγραφεί. Άλλοι πάλι καλούσαν για να ζητήσουν εξηγήσεις γιατί απορρίφθηκε η αίτησή τους («λόγω εισοδήματος» ή περιουσίας ή πλήθους αυτοκινήτων κλπ).
Ωστόσο κάποιοι ταλαιπωρήθηκαν και από τις οδηγίες που έδινε η ΑΑΔΕ στους πολίτες. Για παράδειγμα, διαχειριστές πολυκατοικιών που καλούνται να κάνουν την «Ενεργοποίηση Δυνατότητας Πληρωμής» για να πληρωθούν οι ενδιαφερόμενοι ένοικοι, διαπιστώνουν ότι …δεν ενεργοποιείται η Eνεργοποίηση όσα «κλικ» και αν κάνουν στην σχετική εντολή.
Η προειδοποίηση της ΑΑΔΕ (με κόκκινα γράμματα) είναι πως αν το κουμπί πατηθεί μετά τις 11/01/2021, χάνουν τα λεφτά τους οι δικαιούχοι ένοικοι.
Το πρόβλημα είναι όταν σε κάποιες περιπτώσεις το κουμπί δεν πατιέται ούτε στις 9 ούτε στις 10 ούτε στις 11 του μηνός, ακόμη και αν ο διαχειριστής κάθεται όλη την ημέρα πάνω από τον υπολογιστή του για να κάνει αυτή τη δουλειά.
Οι γραπτές ή και προφορικές οδηγίες που δίνει στους διαχειριστές η ΑΑΔΕ είναι ότι «μπορείτε να ενεργοποιήσετε την δυνατότητα πληρωμής όταν θα έχει υποβληθεί έστω και μία αίτηση δικαιούχου».
Άρα η Ενεργοποίηση δεν ενεργοποιείται αν δεν κάνουν αιτήσεις οι ένοικοι. Το πρόβλημα είναι ότι ο Διαχειριστής που πρέπει να κάνει «Ενεργοποίηση», δεν ξέρει ποιοι έχουν κάνει την αίτηση τελικά και ποιοι όχι, από τους ενοίκους που του έχουν ζητήσει τον ΑΦΜ και τον αριθμό παροχής ρεύματος.
Ακόμα χειρότερα, ακόμα και αν έχουν υποβληθεί αιτήσεις, η ενεργοποίηση πάλι δεν ενεργοποιείται. Γιατί πρέπει οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν να είναι «δικαιούχων» και όχι «μη δικαιούχων». Δηλαδή αυτό συμβαίνει εάν οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν έχουν απορριφθεί.
Αυτό όμως δεν είναι κάτι που εξαρτάται από τον διαχειριστή. Οι γραπτές και προφορικές οδηγίες που του δίνει η ΑΑΔΕ είναι ότι για να κάνει Ενεργοποίηση, “πρέπει να έχει υποβληθεί έστω και μία αίτηση δικαιούχου (και) αυτό το διαπιστώνετε από την ένδειξη «Υπάρχει αίτηση» στα δεξιά των στοιχείων του διαμερίσματος”.
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι ο διαχειριστής πρέπει να χασομερά και να μπαίνει κάθε μέρα και κάθε ώρα στην εφαρμογή για να εξετάζει εάν υποβλήθηκε «έστω και μία αίτηση δικαιούχου», αντί να του επιτρέπεται να ενεργοποιεί την δυνατότητα πληρωμής των ενοίκων –που τελικά η ΑΑΔΕ είναι υπεύθυνη αν θα την απορρίψει και για ποιους λόγους.
Ωστόσο όχι μόνο δεν τον απαλλάσσει από την υποχρέωση να κάνει ξανά και ξανά είσοδο στην εφαρμογή (για να δει αν τελικά υποβλήθηκε ή εγκρίθηκε έστω και μία αίτηση) αλλά δεν του επιτρέπει καν να εκδώσει ή εκτυπώσει μία βεβαίωση ότι, ως Διαχειριστής, προσπάθησε να κάνει την Ενεργοποίηση –έστω και αν απέτυχε- για να είναι κατοχυρωμένος ότι δεν φταίει ο ίδιος αλλά έπραξε όσα χρειάζονταν, εαν τυχόν του ζητηθούν ευθύνες γιατί δεν πληρώθηκε κάποιος ένοικος της Πολυκατοικίας.
πρώτο θέμα