Αντιδρούν στην απαγόρευση κυκλοφορίας στους παράδρομους
Σε κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας στο πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου προσανατολίζονται οι οδηγοί φορτηγών και οι μεταφορείς, αντιδρώντας στην απόφαση της κυβέρνησης για υποχρεωτική διέλευση των φορτηγών από τις νέες εθνικές οδούς, όπου λειτουργούν σταθμοί διοδίων. Οι επαγγελματίες του κλάδου μεταφορών χαρακτηρίζουν απαράδεκτη τη διάταξη που προβλέπει την επιβολή υψηλών προστίμων, στην περίπτωση που τα φορτηγά εντοπιστούν να κινούνται σε παράδρομους.
«Είναι φασιστική η συμπεριφορά της κυβέρνησης ως προς τους μεταφορείς. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να παρέχει δρόμους κατάλληλους, για να κινούνται τα οχήματα, και όχι δρόμους κατ’ επιλογή για κάποιες ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες εκμεταλλεύονται τους δρόμους και αυξάνουν τα διόδια, για να κερδίζουν περισσότερα», ανέφερε ο σύμβουλος της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Συνδικάτων Επαγγελματιών Οδηγών Μεταφοράς (ΠΟΣΕΜ) Μιχάλης Παπαδόπουλος στη διάρκεια χθεσινής συνέντευξης Τύπου στο ΕΚΘ. «Τα μεταφορικά που παίρνουν οι εταιρείες στη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αθήνα είναι 700 ευρώ και το κόστος διοδίων 210 ευρώ. Έτσι οι εταιρείες ζητούν από τους οδηγούς να πηγαίνουν από παράδρομους. Ο κάθε οδηγός πρέπει να έχει μαζί του 1.000 ευρώ, για να πληρώνει το πρόστιμο, σε περίπτωση που εντοπιστεί σε παράδρομο, και 1.000 ευρώ πρέπει να δώσει η εταιρεία», σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, ο οποίος πρόσθεσε ότι «ακόμη και τις παλαιές εθνικές οδούς, όπου δεν υπάρχουν διόδια, το κράτος τις θεωρεί παράδρομους. Η κυβέρνηση διαλύει τις μεταφορές».
Οι μεταφορείς χαρακτηρίζουν δυσβάστακτο το κόστος των διοδίων. «Το 50% των οδηγών δεν μπορούν να πληρώσουν τα διόδια. Μακάρι να είχαμε την ευχέρεια να κυκλοφορούμε μόνο στις εθνικές οδούς», υπογράμμισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μεταφορών Β. Ελλάδος Απόστολος Χαρουπάκης. Ο πρόεδρος του σωματείου ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. νομού Θεσσαλονίκης Θεόδωρος Βορδογιάννης περιέγραψε ότι «είναι απαγορευτικό για εμάς και για τον καταναλωτή το κόστος των διοδίων, τα οποία αυξήθηκαν κατά 300% τα τελευταία χρόνια. Ζητάμε τη μείωση του κόστους των διοδίων. Άλλωστε πρέπει να κινούμαστε και στις παλαιές εθνικές οδούς, όπου βρίσκονται όλα τα εργοστάσια, για να επαναφορτώσουμε».
Στο πλευρό των αυτοκινητιστών είναι το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, καθώς, όπως είπε ο α’ αντιπρόεδρος του ΕΕΘ Γεώργιος Ηλιάδης, «είναι δίκαιο το αίτημά τους να έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν εναλλακτικές οδούς παρά να έχουν τη μοναδική υποχρέωση να χρησιμοποιούν αυτοκινητόδρομους οι οποίοι τους επιβαρύνουν με διόδια».
makthes