Στη Διοίκηση του Γενικού Νοσοκομείου Έδεσσας, που δημοσίευσε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης τις απόψεις της και την δράση της για την αντιμετώπιση της πανδημίας
απαντά η Πρόεδρος των εργαζομένων στο Νοσοκομείο Ελένη Σταυρουλάκη με αναλυτικό δελτίο τύπου:
1) Η δημοσιοποίηση των απόψεων ενός εργαζομένου, πολύ δε περισσότερο ενός εκλεγμένου εκπροσώπου των εργαζομένων, δεν προϋποθέτει την άδεια του εργοδότη ή τη συνεννόηση μαζί του. Υπάρχει αυτοτέλεια σύμφωνα με το νόμο. Άλλο η εργοδοσία (διοίκηση), άλλο το συνδικάτο!
2) Το αν προχώρησε η Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων σε «αποκαλύψεις- καταγγελίες» στον τοπικό τύπο, χωρίς προηγούμενη σύγκληση του Δ.Σ. του σωματείου και χωρίς προηγούμενη επαφή με τους «εμπλεκόμενους φορείς του Νοσοκομείου», όπως αναφέρει η Διοίκηση στο δελτίο τύπου, είναι κάτι που δεν την αφορά. Αφορά την Πρόεδρο, το Διοικητικό Συμβούλιο και τα μέλη του σωματείου, οι οποίοι θα βρουν τον τρόπο να συνεννοηθούν με συναδελφική αλληλεγγύη, να είστε σίγουροι!
3) Η Διοίκηση του Νοσοκομείου Έδεσσας, παρέμβηκε με απαράδεκτο τρόπο στο Σύλλογο Εργαζομένων. Όμως η λειτουργία των οργάνων ενός σωματείου εργαζομένων αφορά το ίδιο το σωματείο και τα μέλη του και όχι τον εργοδότη τους.
4) Ως εργαζόμενη νοσηλεύτρια επί τριάντα πέντε (35) έτη, ως προϊσταμένη της Μ.Ε.Θ. και ως πρόεδρος των εργαζομένων της Νοσοκομειακής Μονάδας Έδεσσας, γνωρίζω πολύ καλά την λειτουργία του νοσοκομειακού χώρου και έχω τεκμηριωμένη άποψη γι’ αυτήν. Επομένως η αποδιδόμενη έμμεσα σ’ εμένα, με το δελτίο τύπου, άγνοια των συνθηκών, είναι εντελώς αβάσιμη.
5) Σε όλη μου τη ζωή πορεύθηκα με ανεξαρτησία γνώμης, στις εκλογές δε του σωματείου συμμετείχα σε ανεξάρτητο ψηφοδέλτιο, καλώντας όλους/ες τους/τις συναδέλφους/ισσες, από όποια κομματική παράταξη και αν προέρχονταν, να εργαστούμε για το καλό των εργαζομένων, των ασθενών, του Νοσοκομείου και όλης της τοπικής κοινωνίας. Επομένως ο έμμεσος χαρακτηρισμός μου από τη Διοίκηση ως δήθεν «υποκινούμενης» είναι προσβλητικός και συκοφαντικός.
6) Η Διοίκηση του Νοσοκομείου λέει ότι προέβη σε μετακινήσεις νοσηλευτών και προσλήψεις επικουρικού προσωπικού. Δεν διαφωνούμε! Απλώς δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών, δεδομένου ότι ταυτόχρονα ένας μεγάλος αριθμός ειδικευμένου και έμπειρου προσωπικού νοσεί από τον covid-19, με αποτέλεσμα τα κενά να παραμένουν μεγάλα.
7) Όλοι οι εργαζόμενοι (ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό), που έχουν τα τυπικά προσόντα της θέσης που κατέχουν, όσο εργατικοί και πρόθυμοι κι αν είναι, δεν μπορούν άμεσα να ανταποκριθούν στις δύσκολες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί λόγω covid-19, διότι χρειάζονται εμπειρία και εκπαίδευση. Τμήματα όπως ΜΕΘ, χειρουργεία, νοσηλείας νεφρού και covid-19, πρέπει να είναι στελεχωμένα με έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό. Εάν δεν χρειαζόταν κάτι τέτοιο, θα ήταν πολύ εύκολη η μετακίνηση προσωπικού από το ένα Τμήμα στο άλλο (από τα απλά Τμήματα προς τα εξειδικευμένα) χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα.
8) Το νοσοκομείο προσπαθεί για την εξασφάλιση μέσων ατομικής προστασίας του προσωπικού, όμως οι ποσότητες δεν επαρκούν, με αποτέλεσμα καθημερινά το προσωπικό των μονάδων να αναγκάζεται να επινοεί τρόπους όσο γίνεται μεγαλύτερης εξοικονόμησης των υλικών. Αυτή είναι η αλήθεια!
9) Η δημιουργία νέας ΜΕΘ 6 κλινών στην παλαιά μονάδα νοσηλείας του νεφρού ήταν ένα σχέδιο που προώθησε η διευθύντρια της ΜΕΘ. Ήδη όμως από τον Απρίλιο υπήρξε ενημέρωση από τη Διοίκηση ότι δεν ήταν δυνατό να εξασφαλιστούν τα χρήματα για τον σκοπό αυτό. Η Διοίκηση στο δελτίο τύπου μιλάει για «μελλοντικό σχεδιασμό».
10) Δεν είπα ότι χρειάζονται 8 με 10 χιλιάδες για τη λειτουργία της ΜΕΘ, όπως ειρωνικά αναφέρει η Διοίκηση. Αυτό το ποσό αφορά την κατασκευή ενός τεχνικού τμήματος μόνο, που θα παρείχε «αέρα» (οξυγόνο) στην παλαιά μονάδα νοσηλείας του νεφρού και θα έδινε τη δυνατότητα να λειτουργήσουν οι αναπνευστήρες σε ένα χώρο που η χωροταξία του παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια στους νοσηλευόμενους αλλά και σε όλο το προσωπικό.
11) Κατά τη δική μου γνώμη, ο σχεδιασμός της διοίκησης για δημιουργία κλινών covid-19 σε όλους τους ορόφους του Νοσοκομείου, με ορισμό κάποιων δωματίων ανά όροφο, δεν ήταν ο ιδανικότερος. Θα μπορούσε να δημιουργηθεί μία κλινική σε ένα όροφο από τη πρώτη στιγμή, έτσι ώστε οι ασθενείς να μη μεταφέρονται από όροφο σε όροφο, να μην χρησιμοποιούνται για την μεταφορά τους ανελκυστήρες και κοινόχρηστοι χώροι άλλων κλινικών μέχρι να φτάσουν στο χώρο φιλοξενίας τους ως ασθενείς και να αποφεύγεται έτσι η διασπορά του ιού.
12) Το σωματείο των εργαζομένων είναι ανεξάρτητο από την Διοίκηση του Νοσοκομείου. Μπορεί λοιπόν και αυτό να απευθύνει έκκληση στους πολίτες για παροχή βοήθειας και στήριξη της νοσοκομειακής μονάδας της πόλης μας. Γιατί να είναι μεμπτό, όπως φαίνεται ότι το θεωρεί η Διοίκηση;
13) Την ημέρα που εκδόθηκε το δελτίο τύπου της Διοίκησης, βρισκόμουν στην δέκατη τέταρτη ημέρα απομόνωσης στο σπίτι μου λόγω της νόσου covid-19. Δεν απουσίαζα γενικά και αόριστα από την υπηρεσία και μάλιστα για 20 ημέρες, όπως αναληθώς αναφέρει η Διοίκηση. Παράλληλα με εμένα από την ίδια κλινική ΜΕΘ νοσούσαν άλλα επτά άτομα μαζί με τις οικογένειες τους (έξι από το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό και ένα από το βοηθητικό προσωπικό καθαριότητας).
14) Όχι μόνο δεν ακύρωσα με τις δηλώσεις μου τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι εργαζόμενοι του Νοσοκομείου, όπως αναφέρεται στο δελτίο τύπου της Διοίκησης, αλλά, αντίθετα, τους επαίνεσα και τους ευχαρίστησα ως πρόεδρος του σωματείου, για την προσπάθεια που καταβάλλουν καθημερινά να φροντίζουν τους ασθενείς εδώ και πολλούς μήνες ξεπερνώντας πολλές φορές τα όρια της αντοχής τους.
15) Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στο δελτίο τύπου της Διοίκησης δεν γίνεται καμιά αναφορά στις δηλώσεις μου για την έλλειψη έγκαιρης και κατάλληλης προετοιμασίας του Νοσοκομείου για την αντιμετώπιση του δεύτερου κύματος της πανδημίας. Η παράλειψη αυτή αποτελεί, άραγε, συμφωνία με όσα δήλωσα;
Συμπέρασμα: Από όλα όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω προκύπτει σαφέστατα ότι ούτε ανακρίβειες, ούτε ψέματα, ούτε ανυπόστατες αναφορές περιείχε η τοποθέτησή στον τοπικό τύπο. Κατέθεσα την άποψή μου με ειλικρίνεια και τεκμηρίωση. Με χαμηλούς τόνους και αληθινό ενδιαφέρον για το Νοσοκομείο, τους ασθενείς, τους εργαζόμενους και την κοινωνία.
Επισημαίνω ότι παρόμοιες αναφορές με τη δική μου για καθυστερήσεις, ελλείψεις, ανεπάρκειες, λάθη κ.λπ., και μάλιστα σε πολύ υψηλότερους, αληθινά καταγγελτικούς τόνους, έχουν γίνει και συνεχίζουν να γίνονται από συνδικαλιστικά όργανα των εργαζομένων στα νοσοκομεία και από μεμονωμένους υγειονομικούς σε όλη τη χώρα. Ο σκοπός δε αυτών των καταγγελιών δεν είναι η πρόκληση ανασφάλειας στους πολίτες, όπως ισχυρίζεται η Διοίκηση, αλλά η διόρθωση των κακώς κειμένων.
Η αντιμετώπιση των καταγγελιών με συκοφαντίες, απειλές, μηνύσεις, διώξεις συνδικαλιστών και πειθαρχικά μέτρα, σαν κι αυτά που, όπως πληροφορήθηκα, σχεδιάζει και εναντίον μου η Διοίκηση του Νοσοκομείου, δεν πρόκειται να κρύψει την αλήθεια και να φιμώσει τις κραυγές αγωνίας των εργαζομένων.
Ελένη Σταυρουλάκη Προϊσταμένη ΜΕΘ της Νοσοκομείου Έδεσσας, Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων
*photo tastv