Κατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, την Πέμπτη, 3 Φεβρουαρίου 2022, ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Υποδομών κ. Καραγιάννης
ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής για την εξέλιξη του έργου: «Εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης καθώς και ETCS-LEVEL1 στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες της σηματοδότησης» (Α.Δ.713), με Αναθέτουσα Αρχή την Εταιρεία ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.»
Στο πλαίσιο της παραπάνω συνάντησης – ενημέρωσης και με δεδομένο ότι το αμέσως προηγούμενο χρονικό διάστημα η Κυβέρνηση ανακοίνωσε έργα 4 δισ. € για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, τα οποία μάλιστα χαρακτήρισε ως το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό πρόγραμμα στην ιστορία της χώρας, η Βουλευτής Θεοδώρα Τζάκρη πήρε το λόγο προκειμένου να επαναφέρει το θέμα «της προαστιακής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Έδεσσα μέσω Γιαννιτσών», που αποτελεί ουσιαστικά επέκταση του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Θεσσαλονίκης μέχρι την Έδεσσα.
Η κ. Τζάκρη ανέφερε ότι ο Δυτικός Προαστιακός σιδηρόδρομος της Θεσσαλονίκης είναι ένα παλιό έργο, καθώς η προμελέτη του έργου παραδόθηκε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το 2018 από την τότε διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ την οποία ονόμασε City Train και συνέχισε λέγοντας ότι «Εδώ κύριε Υπουργέ, μπαίνει ένα διαχρονικό αίτημα της κοινωνίας της Πέλλας που είναι «Η προαστιακή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Έδεσσα μέσω Γιαννιτσών». Για το έργο αυτό είχε γίνει μέχρι το 2007 μόνο μελέτη σκοπιμότητας, ενώ δεν είχε ενταχθεί μέχρι τότε σε κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο ούτε η οριστική τεχνική μελέτη του έργου ούτε η κατασκευή του έργου. Τον Οκτώβριο του 2016 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, κλιμάκιο του ΟΣΕ επισκέφτηκε την Πέλλα και αποφασίστηκε η εκπόνηση οίκοθεν από τα στελέχη του ΟΣΕ Αναγνωριστικής Μελέτης Χάραξης της Προαστιακής Σιδηροδρομικής Σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Έδεσσα μέσω Γιαννιτσών, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά δημόσια στις 17 Φεβρουαρίου 2017 παρουσία των Δημάρχων όλων των εμπλεκόμενων στη διαδρομή δήμων. Στη συνέχεια στις 27 Μαρτίου 2018 παρουσιάστηκε επίσης στα Γιαννιτσά η επικαιροποιημένη μελέτη σκοπιμότητας – βιωσιμότητας της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών. Πρόθεση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ήταν τόσο η οριστική μελέτη του έργου όσο και η υλοποίησή του να χρηματοδοτηθούν από το Ευρωπαϊκό εργαλείο χρηματοδότησης Connecting Europe Facilities (CEF), το οποίο αναμένονταν να εκδώσει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος μέσα στο 2019, πλην όμως αυτό δεν έγινε λόγω της προκήρυξης και της διεξαγωγής πρόωρων εκλογών».
Επισήμανε ότι αυτό που πρέπει να γίνει τώρα, είναι στην Προμελέτη του Δυτικού Προαστιακού που εκπόνησε η ΕΡΓΟΣΕ, να συνδεθεί – προσαρτηθεί και η αναγνωριστική μελέτη χάραξης και η επικαιροποιημένη μελέτη σκοπιμότητας – βιωσιμότητας της σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, ώστε ο έργο του Δυτικού Προαστιακού Θεσσνα επεκταθεί μέχρι την Έδεσσα και να υλοποιηθεί ως ενιαίο έργο.
Κλείνοντας την παρέμβασή της σημείωσε ότι η προαστιακή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Έδεσσα μέσω Γιαννιτσών είναι ένα πολύ σημαντικό έργο όχι μόνο για την περιοχή της Πέλλας αλλά και για τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Ένα έργο που θα οδηγήσει στη μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, με ιδιαίτερα αναπτυξιακό χαρακτήρα και φιλικό προς το περιβάλλον (με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας αλλά και με τον περιορισμό της κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο), επισημαίνοντας ότι είναι πολύ κοντά στην υλοποίηση και ότι δεν πρέπει να χαθεί αυτή η ευκαιρία για την ένταξή του για χρηματοδότηση και αυτό που απαιτείται είναι η πολιτική βούληση.
Επίσης η κ. Τζάκρη επισήμανε ότι εκτός του σιδηροδρομικού προγράμματος της χώρας, πέρα από το έργο της νέας χάραξης της προαστιακής σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Έδεσσα μέσω Γιαννιτσών, βρέθηκε και το έργο της αναβάθμισης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Έδεσσας σε ηλεκτροκίνηση, ένα έργο που δεν απαιτεί ιδιαίτερα υψηλό προϋπολογισμό καθώς εκτιμάται περί τα 300.000 €/χιλιόμετρο. Από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο Υφυπουργός κ. Καραγιάννης αγνόησε επιδεικτικά το διαχρονικό αίτημα της Πέλλας για την προαστιακή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Έδεσσα μέσω Γιαννιτσών μη λέγοντας καμία κουβέντα για την πολιτική βούληση ένταξης του εν λόγω έργου, παρά τις υποσχέσεις του κ. Καραμανλή κατά τη συζήτηση επίκαιρων ερωτήσεων της κ. Τζάκρη για το ίδιο θέμα περί προτεραιοποίησης του έργου εφόσον βρίσκονταν το κατάλληλο χρηματοδοτικό εργαλείο.
Έτσι, το Ταμείο Ανάκαμψης για την Πέλλα είναι μια ακόμη χαμένη ευκαιρία και για τα σιδηροδρομικά έργα.