Thursday, 26 December, 2024

Θεοδώρα Τζάκρη: “Υπουργείο Παιδείας: Βαδίζοντας στα τυφλά, με βάρκα την ελπίδα …”

Λιγότερο από μία εβδομάδα μετά τη σχετική συζήτηση στη Βουλή σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών για τον COVID-19 και μόλις ένα 24ωρο από την έναρξη

της σχολικής χρονιάς 2020-21, παιδιά, εκπαιδευτικοί και γονείς σε όλη την Ελλάδα, αλλά κυρίως στην Πέλλα, βιώνουν το αδιανόητο, και δυνάμει, εγκληματικό αλαλούμ και την απόλυτη παράνοια της κυβέρνησης Μητσοτάκη, με τα υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών και Υγείας να πρωτοστατούν στο μπάχαλο.
1ον. Οι Δήμαρχοι της Πέλλας, σε μία κίνηση απελπισίας για την κατάσταση που επικρατεί, ορθώς συναποφάσισαν να μην ανοίξουν τα σχολεία για 3 ημέρες, ενώ δεν έχουν το δικαίωμα γι’ αυτό, καθώς ο προγενέστερος νόμος που το προέβλεπε έχει καταργηθεί. Έτσι, ενώ αρχικά η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως διαβεβαίωνε πως υπήρχε προετοιμασία ακόμη και για άνοιγμα σχολείων στις 7 Σεπτεμβρίου, αποδεικνύεται πως ήταν “άνθρακας ο θησαυρός”, πολύ περισσότερο για περιοχές όπως η Πέλλα, όπου ισχύουν ειδικά περιοριστικά μέτρα.
2ον. Την ίδια στιγμή ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Κόπτσης ανακοίνωσε ότι τα σχολεία στην Πέλλα θα ανοίξουν αύριο παρά τα κρούσματα και παρά την αντίθετη γνώμη των δημάρχων της, ερχόμενος σε πλήρη αντίθεση με την τοπική κοινωνία, που ανησυχεί και φοβάται. Ερώτημα, δε, παραμένει τι θα γίνει με παιδιά, οικογένειες κι εκπαιδευτικούς, που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού και καλούνται να μπουν στις τάξεις.
3ον. Η ανακοίνωση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας δημιουργεί περαιτέρω ανησυχία. Κι ενώ δεν έχουν φτάσει ακόμη στα σχολεία τα απαραίτητα υλικά και υπάρχουν τμήματα που ο αριθμός μαθητών παραμένει υψηλός, πολύ μακριά από τον πολυδιαφημισμένο μέσο όρο μαθητών «17» της κυρίας Κεραμέως, το πρόβλημα επιτείνεται, διότι βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη παρτίδα με 20 χιλιάδες προβληματικές μάσκες.
4ον. Το επιπλέον κόστος για τη μέση ελληνική οικογένεια της Πέλλας αλλά και πανελλαδικά μεγαλώνει, από τη στιγμή που η πολιτεία δεν καλύπτει τα κενά και δεν δίνει τη δυνατότητα για τεστ. Εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να κάνουν οι ίδιοι το τεστ πληρώνοντας 120 και 130 ευρώ από την τσέπη τους, προκειμένου να μπουν στην τάξη, ενώ δεν ξέρει κανείς τι θα γίνει με εκπαιδευτικούς που είναι κατά πλειοψηφία άνω των 50 ετών ή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
5ον. Μολονότι υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με το θέμα των καθαριστριών, η κυβέρνηση φαίνεται να έχει ξεχάσει την Πέλλα, αφού δεν έχει λυθεί το συγκεκριμένο ζήτημα της σχολικής καθαριότητας, εφόσον πολλά σχολεία και νηπιαγωγεία στην Πέλλα δεν έχουν καθαρίστριες.
6ον. Ερωτηματικό παραμένει, δε, για γονείς που τηλεφωνούν χωρίς να ξέρουν τι θα γίνει με το Ολοήμερο σχολείο. Μαθαίνουν ότι δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες για διορισμούς κι αποσπάσεις μέχρι σήμερα, μολονότι, λόγω κορωνοϊού, δεν υφίσταται το κριτήριο της εργασίας και των δυο γονιών.
7ον. Μαθητές των τάξεων της Γ΄ Λυκείου της Πέλλας βαδίζουν στα τυφλά. Δεν είναι σαφές το πλαίσιο για το τι μέλλει γενέσθαι κι αν θα μειωθεί η ύλη, σε μαθητές της Γ΄ Λυκείου, σε περίπτωση που συμβεί τοπικό Lock down ή κάποιο τμήμα του σχολείου κλείσει ξαφνικά λόγω κρούσματος.
8ον. Δεν είναι σαφές το πλαίσιο για τα ειδικά σχολεία ούτε για το ποιοι κανόνες θ’ ακολουθηθούν. Παρότι δόθηκαν κάποιες οδηγίες, δεν καλύφθηκε το κόστος για τα τεστ, ενώ ζήτημα παραμένει τι γίνεται και με γονείς – συνοδούς.
9ον. Οι γονείς αναρωτιούνται ακόμη και για το πότε θα πάρουν τα παιδιά τους μετά τον αγιασμό, ο οποίος λόγω της εορτής του Σταυρού είναι στον αέρα και παρά τις προσπάθειες των διευθυντών φοβούνται τον συνωστισμό από την πρώτη ημέρα. Ήδη σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων διαμαρτύρονται και καλούνται να χρεωθούν τα βάρη από τα υπουργεία Παιδείας και Εσωτερικών, ώστε να κυλήσουν ομαλά έστω οι πρώτες μέρες της χρονιάς.
10ον. Υπάρχουν καθηγητές ειδικών μαθημάτων (αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, καλλιτεχνικών μαθημάτων, φυσικής αγωγής) που πηγαίνουν καθημερινά σε 2, 3 ακόμη και 5 σχολεία και δεν γνωρίζουμε τι θα συμβεί σε περίπτωση που βρεθεί κάποιος θετικός ή κάποιο από τα παιδιά στα σχολεία που πηγαίνουν θετικά. Σύγχυση επικρατεί ακόμη και για τα διαλείμματα, αφού καθηγητές που διδάσκουν σε διαφορετικά σχολεία δεν ξέρουν αν θα είναι συνεπείς με τις ώρες τους.
11ον. Σύγχυση επικρατεί μέχρι σήμερα και για το θέμα της μάσκας στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και κατά πόσο μπορούν ν’ ανταποκριθούν τα παιδιά, σ’ αυτές τις ηλικίες, να κάνουν μάθημα επί 4, 5, 6 ακόμη και 8 ώρες λόγω ολοήμερου με τη μάσκα. Επίσης, αν κι εφόσον αντιμετωπίσουν κάποιο αναπνευστικό πρόβλημα (π.χ. λιποθυμίας στην τάξη) και τι πρωτόκολλα θ’ ακολουθηθούν από τους εκπαιδευτικούς. Δυστυχώς, άλλα λέει η κυρία Κεραμέως, ο κύριος Χαρδαλιάς κι άλλα ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ο οποίος τόνισε ότι δεν έχουν ευθύνη τα μικρά παιδιά, ενώ η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ζήτησε να μην προσέρχονται στο σχολείο χωρίς μάσκες.
Η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ο Υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος και ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, αλλά και συνολικά η κυβέρνηση Μητσοτάκη, δεν μπορούν να παίζουν ξεδιάντροπα με την υγεία των ανθρώπων της Πέλλας, ακολουθώντας τις ίδιες τακτικές, ενώ υπήρξε διάστημα άνω των 3 μηνών ικανό για να προετοιμαστούν.
Καλούμε πρωτίστως την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, αντί ν’ ασχολείται και να διαφημίζει με τον τρόπο της η κυρία Κεραμέως τα παγουρίνο της, έστω και την τελευταία στιγμή να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να προετοιμάσει σοβαρά το έδαφος για την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ειδάλλως οι ευθύνες της είναι ξεκάθαρες και δεν εμπίπτουν μόνο στο πολιτικό πεδίο.-

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου