Friday, 21 February, 2025
Τελευταίες Ειδήσεις

Ι. Τζαμτζής: Αίτημα για σιδηροδρομική σύνδεση της Πέλλας, με τον Προαστιακό Θεσσαλονίκης

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Δάνης Τζαμτζής, με επιστολή του επαναφέρει…

το θέμα και ζητά την προέκταση του «Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου» έως την Έδεσσα (μέσω Πέλλας, Γιαννιτσών, Σκύδρας και Αριδαίας).
Η επιστολή προς την Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Αθηνά Αηδονά, έχει σταλεί επίσης, στον νέο Επίτροπο Μεταφορών και Τουρισμού της ΕΕ Απόστολο Τζιτζικώστα, στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, στον Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Γιουτίκα και τη διοίκηση του ΟΣΕ.
Όπως τονίζει ο κ. Τζαμτζής: «πρόκειται για ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο, η υλοποίηση του οποίου αναμένεται να δημιουργήσει νέες προοπτικές και να αλλάξει συνολικά το τοπίο μεταφορών, επικοινωνιών, προσέλκυσης επενδύσεων, αστικής και τουριστικής ανάπτυξης στην Πέλλα».

Ακολουθεί απόσπασμα από το κείμενο της επιστολής, όπου τεκμηριώνεται η ανάγκη και ο αναπτυξιακός χαρακτήρας της συγκεκριμένης παρέμβασης:

«…Με αφορμή τη συζήτηση της προέκτασης του προαστιακού σιδηρόδρομου, μέσω της ανάπτυξης του «Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης» και δεδομένου ότι στα όρια αυτού βρίσκεται η Π.Ε. Πέλλας, παρακαλούμε, όπως εξετάσετε εκ νέου, το ενδεχόμενο προέκτασης της γραμμής έως την Έδεσσα και την Αριδαία (μέσω Πέλλας, Γιαννιτσών και Σκύδρας).

Το 2007 είχε ενταχθεί η συγκεκριμένη γραμμή στη μελέτη σκοπιμότητας που είχε εκπονήσει η ΤΡΕΝΟΣΕ ΑΕ (θυγατρική του ΟΣΕ ). Αυτή τη στιγμή η σύνδεση Έδεσσα – Θεσσαλονίκη με το τρένο γίνεται δια μέσου του Νομού Ημαθίας (μέσω Πλατύ και Βέροιας) (112Km) και η οδική σύνδεση γίνεται μέσω του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης Έδεσσας (86,6Km). Η προτεινόμενη γραμμή θα έχει ένα μήκος περί τα 70Km. Παρακαλούμε να ληφθεί υπόψη ότι η γραμμή Σκύδρα-Έδεσσα είναι ήδη υπάρχουσα και η μόνη νέα χάραξη που απαιτείται είναι το τμήμα από το τέλος του προαστιακού δυτικής Θεσσαλονίκης έως τη Σκύδρα μέσω Πέλλας και Γιαννιτσών και το τμήμα Σκύδρας-Αριδαίας. Επισημαίνεται δε πως η νέα χάραξη θα πραγματοποιηθεί σε μια τελείως πεδινή έκταση (Πεδιάδα Θεσσαλονίκης Γιαννιτσών) και πως το τμήμα στο οποίο ξεκινά το έντονο ανάγλυφο είναι μετά τη Σκύδρα και είναι υφιστάμενο με αποτέλεσμα να μειώνεται το κόστος και ο χρόνος κατασκευής.

Ουσιαστικά το μεγαλύτερο μέρος του Νομού και η μεγαλύτερη πόλη των Γιαννιτσών (40.000 κάτοικοι), δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το τραίνο και είναι απομονωμένη.
Η σύνδεση αυτή θα δώσει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης του Νομού και φυσικά θα είναι προσοδοφόρα και για τον ΟΣΕ, διότι θα εξυπηρετεί τον κόσμο της Πέλλας για την μετάβασή του στη Θεσσαλονίκη. Επίσης, ο αρχαιολογικός χώρος της Πέλλας και τα αξιοθέατα της Έδεσσας και της Αριδαίας, θα είναι πιο εύκολα προσβάσιμα, καθώς θα αποτελούν εν δυνάμει προάστιο της Θεσσαλονίκης.
Ταυτόχρονα, θα βοηθήσει και τον εμπορικό κόσμο της Π.Ε. Πέλλας. Επίσης, θα εξυπηρετήσει ένα μεγάλο αριθμό εργαζομένων που καθημερινά μετακινούνται για την εργασία του στη Θεσσαλονίκη μειώνοντας τον χρόνο μετακίνησης, τα έξοδα και τη χρήση επιβατικών οχημάτων.

Σε συνδυασμό με το Μετρό και τον προαστιακό της Δυτικής Θεσσαλονίκης θα συμβάλλει σημαντικά στην κυκλοφοριακή ανακούφιση της πόλης της Θεσσαλονίκης, καθώς και τη μείωση της ρύπανσης και της κατανάλωσης ενέργειας από το εισερχόμενο και εξερχόμενο μεταφορικό φορτίο».

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Ιορδάνης Τζαμτζής

*photo αρχείου

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.