Saturday, 16 November, 2024

Καραμανλής: Εξορθολογισμός για να χρηματοδοτηθούν οι Παρακάμψεις Γιαννιτσών-Χαλκηδόνας

Η απάντηση που έδωσε την Παρασκευή από το βήμα της Βουλής ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής

στην επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού Πέλλης του ΣΥΡΙΖΑ, Θεοδώρα Τζάκρη – δείτε εδώ – για τα έργα των Παρακάμψεων Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας», είναι ότι οι μελέτες που υπάρχουν οδηγούν σε έργα που δεν θα χρηματοδοτηθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όπως είπε: «το πρόβλημα είναι ότι επί χρόνια κοροϊδεύουμε τον κόσμο, διότι αυτές οι μελέτες είναι μελέτες εκτός κάθε πραγματικότητας, είναι μελέτες οι οποίες είναι ξεπερασμένες. (…)
Με αυτές τις μελέτες, κυρία Τζάκρη, όποιος κι αν ήταν κυβέρνηση, όποιος κι αν ήταν Υπουργός, δεν θα μπορούσε -και σας το εγγυώμαι αυτό- να βρει χρηματοδότηση για το έργο. (…). Αυτό που θα πρέπει, λοιπόν, κάποτε να γίνει αντιληπτό, ειδικά σε αυτήν την αίθουσα, γιατί αφορά και σε όλα τα έργα, είναι ότι πλέον δεν χρηματοδοτούνται έργα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα οποία δεν έχει εκπονηθεί ανάλυση κόστους-οφέλους και κυκλοφοριακή μελέτη προέλευσης προορισμού. Και θα το πω πιο απλά, για να το καταλάβουμε όλοι. Με τον τρόπο που έχουν μελετηθεί οι δύο αυτοί κόμβοι δύσκολα μπορούν να στηριχθούν σε κάποιο κυκλοφοριακό μοντέλο».
Όπως αποκάλυψε ο Υπουργός Υποδομών, οι μελέτες είναι προβληματικές δίνοντας το παρακάτω παράδειγμα: Ξεκινάει κάποιος οδικώς από τη Θεσσαλονίκη, στην παράκαμψη της Χαλκηδόνας οδηγεί σε δρόμο πλάτους 21 μέτρων. Μετά το τμήμα Χαλκηδόνα – Παραλίμνη ο υφιστάμενος δρόμος γίνεται έντεκα μέτρα. Στην παράκαμψη Γιαννιτσών ο δρόμος ξαναγίνεται είκοσι ένα μέτρα και μετά στο τμήμα Γιαννιτσά – Μαυροβούνι ο δρόμος ξαναγίνεται έντεκα μέτρα.
Νομίζω ότι με αυτό το παράδειγμα όλοι αντιλαμβανόμαστε για τι μελέτη συζητάμε. Η μελέτη του 2011, λοιπόν, είναι μία μελέτη η οποία χρήζει να την ξαναδούμε πολύ προσεκτικά και νομίζω ότι γίνεται κατανοητό ότι με αυτή τη μελέτη χρηματοδότηση από τα Ευρωπαϊκά Ταμεία δεν πρόκειται να πάρουμε.
ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
Οι μελέτες του 2011 προϋπολογίζουν ένα κόστος 220 εκατ.ευρώ, που σύμφωνα με τα παραπάνω οδηγεί σε χρηματοδοτικό αδιέξοδο το έργο. Ο κ.Καραμανλής προανήγγειλε την επικαιροποίηση των μελετών με υποβάθμιση των χαρακτηριστικών τους, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν. Η χρηματοδότηση θα επιδιωχθεί να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
https://ypodomes.com

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου